E-shopy založené v první polovině roku mají větší šanci na úspěch

27. 2. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Až 40 % e-shopů je ročně založeno na jaře, druhá vlna pak přichází na podzim (35 %). Ti, kdo si e-shop rozběhnou v první polovině roku, jsou úspěšnější a životnost jejich obchodu je třikrát větší.

Díky tomu, že se e-shopy založené v první polovině roku mohou dobře připravit na hlavní nákupní sezónu, vánoční nákupy a novoroční výprodeje, mohou navíc mít zisk hned během prvního roku fungování.

Mohlo by se zdát, že jaro je pro e-shopy a e-shopaře do jisté míry klidové období. Opak je pravdou. V této době se toho v zákulisí děje nejvíc. Zakládají se nové internetové obchody (40 %), stávající e-shopaři mají čas inovovat a modernizovat. Je to také ten správný čas pro jakékoli změny, protože v této době dochází k poklesu objednávek. Letos navíc provozovatele e-shopů zaměstná také zavedení povinnosti EET.

„Větší šanci na úspěch mají e-shopy, které byly založeny během první poloviny roku. Mohou využít potenciál hlavní nákupní sezóny. Mají čas se etablovat na trhu, najít si svou klientelu a vyzkoušet, co jim funguje a co ne. Pro mnohé to zní samozřejmě, ale stále dost lidí si to neuvědomuje. Zakládají e-shopy až na podzim a myslí si, že vánoční nákupy stihnou. Bohužel se jim to málokdy povede,“ uvedl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Podobné články

Z-BOXy od Zásilkovny jsou nově v obchodech Žabka, dostupné i o svátcích

26. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Nakoupit si pečivo a rovnou vyzvednout balíček? Ano. Zásilkovna a Žabka propojují své služby a přinášejí zákazníkům pohodlí 21. století – výdejní Z-BOX uvnitř prodejny. A to i ve svátky nebo pozdě večer. Čtěte více

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více