E-shopy založené v první polovině roku mají větší šanci na úspěch

27. 2. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Až 40 % e-shopů je ročně založeno na jaře, druhá vlna pak přichází na podzim (35 %). Ti, kdo si e-shop rozběhnou v první polovině roku, jsou úspěšnější a životnost jejich obchodu je třikrát větší.

Díky tomu, že se e-shopy založené v první polovině roku mohou dobře připravit na hlavní nákupní sezónu, vánoční nákupy a novoroční výprodeje, mohou navíc mít zisk hned během prvního roku fungování.

Mohlo by se zdát, že jaro je pro e-shopy a e-shopaře do jisté míry klidové období. Opak je pravdou. V této době se toho v zákulisí děje nejvíc. Zakládají se nové internetové obchody (40 %), stávající e-shopaři mají čas inovovat a modernizovat. Je to také ten správný čas pro jakékoli změny, protože v této době dochází k poklesu objednávek. Letos navíc provozovatele e-shopů zaměstná také zavedení povinnosti EET.

„Větší šanci na úspěch mají e-shopy, které byly založeny během první poloviny roku. Mohou využít potenciál hlavní nákupní sezóny. Mají čas se etablovat na trhu, najít si svou klientelu a vyzkoušet, co jim funguje a co ne. Pro mnohé to zní samozřejmě, ale stále dost lidí si to neuvědomuje. Zakládají e-shopy až na podzim a myslí si, že vánoční nákupy stihnou. Bohužel se jim to málokdy povede,“ uvedl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Podobné články

Zásilkovna doručuje do AlzaBoxů

6. 5. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Alza.cz)
Alza.cz Zásilkovně nově poskytne volné sloty tak, aby její zákazníci měli větší možnost vyzvednout své zásilky. Počet propůjčených schránek se bude zvyšovat, v průběhu dvou týdnů se plánuje rozšíření na více než sto AlzaBoxů napříč celou Českou republikou. Čtěte více

E-shopy rozšiřují služby, ale řada z nich přitom nestíhá

30. 4. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: ShrtCut Studio)
Opatření vlády kvůli pandemii koronaviru ze dne na den přesunula většinu obchodů z kamenných prodejen na internet. Zároveň také změnila chování mnoha spotřebitelů. Jak uvádějí největší české e-shopy, tak například nárůst prodeje elektroniky, zejména počítačů, tiskáren nebo webkamer, v březnu meziročně stoupl o stovky procent. Čtěte více

Koronavirus podpořil razantní růst e-commerce v celé Evropě

28. 4. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
E-shopy díky krizi způsobené koronavirem posilují jak v České republice, tak i v celé Evropě. Nakupování on-line objevuje řada nových zákazníků, jen v Itálii přibylo internetovým obchodům dva miliony nakupujících. Řada odvětví zaznamenala nárůst v řádech desítek až stovek procent, naopak přibližně pětina obchodníků na internetu zaznamenala pokles prodejů. Čtěte více

Kvůli koronavirové krizi kleslo využívání B2B zásilek i dobírky

23. 4. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Balikobot.cz)
V průběhu března klesl v ČR objem odeslaných B2B zásilek zhruba o šestinu a o 14 % se snížil také podíl nákupů na dobírku. Vyplývá to z údajů služby Balikobot.cz, která pomáhá firmám agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek. Čtěte více