Novinky

Do čeho má e-shop investovat marketingové peníze?

Přispějí k větší návštěvnosti e-shopu srovnávače cen, placené reklamní systémy či vylepšení SEO, zavedení newsletterů nebo práce se sociálními sítěmi? Vývoj chování návštěv ze sledovaných kategorií e-commerce pro vás připravil Effectix.com.

Pavel Gregor
Zdroj: Effectix.com
  • 13. 6. 2013
  • 3 min
Do čeho má e-shop investovat marketingové peníze?

Návštěvy ze srovnávačů cen a zboží

Srovnávače zboží a cen jsou výjimečnou kategorií právě v očekávání možného nákupu od jejich návštěvníků. Lze předpokládat, že návštěvníci přicházející z těchto srovnávačů jsou připraveni nakoupit právě nyní, hledají výhodnější ceny a další informace. Toto potvrzují i data o chování návštěv ze srovnávačů, kteří si prohlédnou více stránek (4,8 stránek) a stráví na firemních webech nejdelší dobu (3:34 minuty) ze všech sledovaných kategorií. Cenové srovnávače zasílají zároveň nejvíce nových návštěv (61 %), tedy těch, kteří firemní webové stránky navštívily poprvé.

Návštěvy ze slevových serverů

Návštěvníci ze slevových serverů a jejich agregátorů nejsou k návštěvám firemních webů motivováni potřebou nákupu, ale spíše si chtějí ověřit kvality a reference poskytovatele slevy, popř. kontakty. Stráví proto na webu dlouhou dobu (3:41 minuty), vstupní stránky opouštějí v menší míře (47 %), ale prohlédnou si méně stránek (4,5 stránky). Slevové stránky zasílají na firemní weby stále menší počet nových návštěvníků (35 %).

Návštěvy z newsletterů

U návštěv z reklamních e-mailů a pravidelných zpravodajů bylo zaznamenáno největší zhoršení všech měřených parametrů. Tento negativní trend je způsoben rostoucím počtem těch zdrojů newsletterů, které mají více jak 70 % nových návštěv.

Návštěvy z placených reklamních systémů

Návštěvy z placených reklamních systémů, jako např. AdWord, či Sklik, opouštějí vstupní stránku v nejmenší možné míře (pouze 45 %) a pozitivní je v tomto případě i trend, ze kterého se lze domnívat, že webové stránky firem jsou stále více speciálně upravené a motivující právě pro návštěvníky z těchto reklamních systémů. Návštěvy z PPC si prohlédnou sice hodně stránek (5,9 stránek), ale postupně dochází k poklesu nejenom v počtu zhlédnutých stránek, ale i v celkové době strávené na webu (3:19 minuty), stejně jako ve stále nižším počtu nových návštěv.

Návštěvy z vyhledávačů

Návštěvy ze všech vyhledávačů zhlédnou 4,3 stránky, stráví na webu 2:50 minuty, 43 % návštěvníků přichází na firemní weby poprvé a ve větší míře okamžitě opouštějí vstupní stránku (55 %). Rozdíly v chování návštěv na webových stránkách z vyhledávačů jsou patrné především při podrobnějším zkoumání největších zástupců, tedy Google a Seznamu, odděleně.

Návštěvy ze sociálních sítí

Návštěvy ze sociálních sítí, jako např. z Facebooku, Twitteru, či blogů, stráví na webu kratší dobu, prohlédnou si nejméně stránek, ale stále se jedná ve větší míře o nové návštěvníky.

Zdrojem dat je 2 100 Google Analytics účtů od roku 2010 do prvního čtvrtletí 2013.

Obrazová galerie