Co je Evropská esportová federace, u jejíhož vzniku nechybí Česko?

26. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Česká asociace esportu)
Rozvoj elektronických sportů, které ve světě sleduje přes půl miliardy diváků, s sebou přináší profesionalizaci celého odvětví. V Bruselu byla proto oficiálně založena Evropská esportová federace (EEF). Jedním z 23 zakládajících plných členů je i Česká asociace esportu.

Unie evropských fotbalových asociací (UEFA) vznikla v roce 1954, Mezinárodní federace ledního hokeje (IIHF) dokonce už v roce 1908. Podobný historický moment právě nastal v oblasti kompetitivního hraní počítačových her neboli esportu. V budově Evropského parlamentu byla oficiálně založena Evropská esportová federace. Není však oficiálním orgánem Evropské unie, ačkoliv sdílí její základní hodnoty. Za sídlo EEF vybraly nové členské státy Brusel. Úkolem federace bude sjednotit evropské organizace, týmy a hráče a společně pracovat na dalším rozvoji esportu. Českou republiku zastupoval na ustavující schůzi předseda České asociace esportu Lukáš Pleskot, který podepsal zakládající listinu.

„Je to další signál, že to s esportem myslíme vážně. Celé pozadí se profesionalizuje a nabírá struktury podobné tradičním sportům. Evropskou integraci považuji obecně za důležitou a jsem rád, že Česká republika je u toho jako plnohodnotný člen Evropy,“ poznamenal Lukáš Pleskot.

V první volbě předsedy EEF uspěl nejvyšší představitel německé asociace ESBD, jednatřicetiletý Hans Jagnow, který získal 91 % hlasů. Hans Jagnow se v minulosti například zasloužil o to, že Německo zjednodušilo vízový systém pro profesionální hráče. V kandidatuře na místopředsedu uspěl Karol Cagáň ze Slovenska, jehož nominaci podporovala i Česká asociace esportu. Oba doplní v předsednictvu ještě Emin Antonyan z Ruska, Ido Brosh reprezentující Izrael a Alper Özdemir z Turecka.

„Naším cílem je být konstruktivním partnerem pro všechny politické instituce a další zúčastněné strany, jako jsou vývojáři a vydavatelé. Těšíme se na tuto spolupráci, díky které chceme dosáhnout nejlepších výsledků pro všechny hráče v Evropě i mimo ni,“ uvedl nový předseda EEF Hans Jagnow.

Mezi zakládající státy patří Česká republika, Slovensko, Dánsko, Rakousko, Turecko, Maďarsko, Ázerbájdžán, Německo, Polsko, Rusko, Finsko, Izrael, Gruzie, Bělorusko, Belgie, Švédsko, Portugalsko, Spojené království, Makedonie, Ukrajina, Norsko, Itálie a Srbsko.

Podobné články

Novinka od AOC umožní přepínat mezi rychlým rozlišením Full HD a detailním rozlišením 4K

19. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: AOC)
Značka AGON by AOC představila inovativní herní monitor AOC GAMING U27G4R s úhlopříčkou 27" a technologií Dual-Frame. Novinka umožňuje (jako první monitor svého druhu v nabídce výrobce) plynule přepínat rozlišením UHD (3 840 × 2 160) při 160 Hz a rozlišením FHD (1 920 × 1 080) s obnovovací frekvencí 320 Hz, čímž eliminuje nutnost volit mezi vizuální věrností a výkonem pro soutěžní hraní. Čtěte více

Philips představil monitor Evnia 25M2N5200U pro hráče e-sportů

14. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Philips)
Společnost Philips uvedla na trh zcela nový model řady Evnia 5000 určený speciálně pro e-sporty. Monitor Philips Evnia 25M2N5200U byl navržen speciálně s ohledem na soutěžní hráče a nabízí vysokou rychlost, přesnost a intuitivní ovládání. Čtěte více

TCL: herní QD-Mini LED monitory 25G64 a 27G64

13. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: TCL)
Nové herní monitory značky TCL přinášejí díky vlastní technologii QD-Mini LED kvalitní obraz, nadstandardní maximální jas i kontrast, vysoké obnovovací frekvence a minimální čas odezvy za překvapivě dostupnou cenu. Ocení je tak příležitostní hráči i náročnější uživatelé. Čtěte více

Výdaje spotřebitelů v oblasti gamingu patří mezi nejrychleji rostoucí segmenty v Evropě

13. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Visa)
Výdaje držitelů karet Visa na herní zábavu v Evropě vzrostly v roce 2024 meziročně o 16,7 %. To je o 40 % rychlejší tempo než celkový růst výdajů držitelů karet Visa. Výdaje na herní zábavu překonaly i jiná odvětví: růst byl o 75 % vyšší než u cestování, o 60 % než u módy a o 85 % než u divadla a kina. Čtěte více