Cisco a Google propojují platformu Webex s brýlemi Glass

3. 2. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cisco)
Společnosti Cisco a Google přinášejí další technologický posun do světa hybridní práce. Spojení komunikačního řešení Webex Expert on Demand s brýlemi Glass Enterprise Edition 2 představuje tvoří kombinaci s širokými možnostmi komunikace a spolupráce mezi pracovníky v první linii a jejich kolegy nebo informačními zdroji v zázemí.

Webex Expert on Demand mění brýle s rozšířenou realitou (AR) na hlasově aktivovanou náhlavní soupravu pro vzdálenou spolupráci. Pracovník v první linii se může snadno spojit s jedním nebo více odborníky, kteří mohou být na stejném místě nebo na více různých místech kdekoli na světě. Konzultanti pak mohou pomáhat lidem v terénu, kteří mají díky brýlím obě ruce volné pro manuální činnosti.

Integrace Webex Expert on Demand do Glass Enterprise Edition 2 nabízí nejen videohovory, ale například i sdílení dokumentů, což přispívá k rychlejšímu řešení problémů. Komunikace je samozřejmě oboustranná, takže pracovník v terénu může svým vzdáleným kolegům posílat třeba videa nebo fotografie. Díky kooperaci více stran je práce rychlejší, efektivnější a případné chyby mohou být odstraněny již v zárodku. Navíc se zvyšuje i bezpečnost, protože uživatel brýlí nemusí držet v ruce mobilní telefon, papírové dokumenty, nepotřebuje odbíhat k notebooku a hledat v něm potřebná data apod.

Webex Expert on Demand se rychle nastavuje a snadno se používá. Pracovníci v první linii se mohou přihlásit naskenováním QR kódu. Pomocí hlasových příkazů si uživatel může vybrat spolupracovníka z posledních kontaktů, adresáře nebo z Webex Teams. Mohou zahájit hovor nebo odeslat automatickou zprávu s nápovědou vzdálenému odborníkovi, čímž si vyžádají okamžitou odpověď. Odborníci obdrží požadavek prostřednictvím Webex Teams a mají přístup ke všem funkcím, které Webex Teams poskytují, včetně anotací, sdílení obrazovky, sdílení dokumentace a nahrávání.

Webex Expert on Demand najde uplatnění v řadě segmentů a činností, jako jsou podpora servisních techniků, montážních nebo stavebních týmů v terénu, pomoc pro auditory a kontrolory, pracovníky ve výrobních halách. Přínosem je také pro lékaře, kteří mohou platformu využívat pro vzdálené prohlížení informací o pacientovi, na dálku konzultovat s dalšími specialisty nebo zaznamenávat operace pro vzdělávací a výzkumné účely.

Webex Expert on Demand potvrzuje, že technologie virtuální a rozšířené reality už dávno není doménou herního průmyslu a neustále se rozšiřuje. Zatímco v roce 2020 byl trh s rozšířenou realitou oceněn na 14,7 miliardy USD, do roku 2026 by měl dosáhnout 88,4 miliardy USD.

Video : 
Štítky: 

Podobné články

Poslední kvartál roku 2023 přinesl prudký nárůstu prodeje AR a VR headsetů

19. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Díky zlepšující se makroekonomické situaci a zahájení prodeje nových modelů došlo ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023 podle IDC k celosvětovému meziročnímu nárůstu prodeje náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu o 130,4 %. Čtěte více

HTC VIVE rozšířilo nabídku profesionálních služeb

1. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: HTC Vive)
Společnost HTC VIVE představila profesionální verzi headsetu VIVE XR Elite Business Edition s podporou LBE softwaru a službami VIVE Business+. Ty usnadní správu celých flotil headsetů i nasazení obsahu v jakémkoli měřítku. Nová edice přináší i nové fyzické doplňky pro ještě důslednější všestrannost a zvýšení pohodlí při delších sezeních nebo při spolupráci více uživatelů. Čtěte více
A/R brýle Sony pro tvorbu 3D obsahu

CES 2024: Audio, video, AR/VR a další oblasti

26. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
V předchozích článcích jste se mohli seznámit s novinkami ze světa osobních počítačů, na CESu jsou však samozřejmě k vidění i představitelé mnoha dalších tržních segmentů. Nyní tedy dáme prostor zástupům z oblastí, jako jsou audio a video průmysl, chytré telefony či virtuální a rozšířená realita. Čtěte více

Výdaje na AR a VR se v Evropě do roku 2027 vyšplhají na 8,4 miliardy dolarů

30. 11. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Evropské výdaje na rozšířenou a virtuální realitu podle prognózy IDC dosáhnou do roku 2027 výše 8,4 miliardy USD, což představuje 22,4% pětiletou složenou roční míru růstu (CAGR). Po uvedení zařízení Apple Vision Pro a nového Meta Quest 3 se předpokládá, že VR poroste o něco rychleji než AR a bude ve světě tvořit většinu výdajů na AR/VR. Čtěte více