IDC očekává zastavení růstu AR a VR headsetů

9. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle nejnovějších informací společnosti IDC vzrostly celosvětové prodeje náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu v roce 2024 o 10 %. Uvedení nových produktů od stávajících hráčů i vstup několika nových firem do tohoto segmentu pomohlo trhu po dvou letech poklesu opět k růstu. Letos však nejspíš bude opět o něco hůř…

Trhu v průběhu roku nadále dominovala společnost Meta, která získala 74,6% podíl, následovaná firmami Apple (5,2 % ), Sony (4,3 %), ByteDance (4,1%) a XREAL (3,3 %).

Jen Meta a XREAL však díky novým produktům (a zaměření na hry) zaznamenaly meziroční nárůst. Oběma společnostem se také podařilo díky nabídce dražších a lépe vybavených řešení zvýšit průměrné prodejní ceny (ASP) svých zařízení.

V průběhu roku 2024 bylo možné sledovat také zvyšování komerční poptávky. Hlavními tahouny v tomto případě byly dobře přijaté náhlavní soupravy jako Apple Vision Pro spolu modely Quest 3 (a později 3S) nebo Pico 4. Olej do ohně přilila společnost Meta, která se prosadila v segmentu vzdělávání, což v roce 2024 vedlo k růstu této kategorie o 69,4 % oproti předchozímu roku. Celkově se dodávky do komerčního sektoru meziročně zvýšily o 14,9 %.

„Loňský rok byl z hlediska hardwaru skvělý, protože jsme se dočkali nových headsetů pro smíšenou realitu od velkých značek, jako jsou Apple a Meta. Šlo však o úspěšný rok i pro menší značky, jako jsou Even Realities a RayNeo, které se zaměřily na zmenšování rozměrů a nabídly spotřebitelsky přívětivý design brýlí s displejem, který konkuruje populárním chytrým brýlím, jako jsou Ray-Bans od společnosti Meta, ale s přidanou zobrazovací technologií,“ řekl Jitesh Ubrani, manažer výzkumu v IDC. „V roce 2025 očekáváme více brýlí s displeji a multimodální umělou inteligencí spolu. Důležitou novinkou bude také uvedení hardwaru se systémem Android XR, což pravděpodobně povede k soupeření platforem od Mety, Applu, Googlu a dalších.“

Navzdory očekávaným hardwarovým novinkám IDC očekává, že trh v roce 2025 klesne o 12 %. Naopak v roce 2026 by měl trh opět růst. Díky meziročnímu zlepšení až o 87 % by měl být dokonce překonán rekord zaznamenaný během pandemie v roce 2021, kdy se prodalo 11,2 milionu zařízení.

V období let 2025 až 2029 by měl trh podle IDC růst složeným tempem (CAGR) ve výši 38,6 %. Postupně také porostou možnosti využití AR/VR řešení ve spotřebitelském i komerčním segmentu.

Podobné články

Prodej serverů raketově roste

4. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle IDC dosáhl trh se servery v prvním čtvrtletí letošního roku rekordních tržeb 95,2 miliardy USD a vykázal tak vůbec nejvyšší meziroční kvartální tempo růstu v historii (134,1%). V souladu s dosavadním vývojem IDC odhaduje, že za celý rok se hodnota trhu vyšplhá až na 366 miliard USD (meziroční nárůst o 44,6%). Hlavním tahounem růstu jsou GPU servery. Čtěte více

Trh s rozšířenou a virtuální realitou v 1. čtvrtletí vzrostl o 18 %

26. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový trh s náhlavními soupravami pro rozšířenou a virtuální realitu zaznamenal podle společnosti IDC v prvním čtvrtletí letošního roku výrazné oživení a meziročně vzrostl o 18,1 %. V čele tohoto oživení stála společnost Meta, která získala 50,8 % trhu. Čtěte více

Prodej bezdrátových síťových prvků v prvním čtvrtletí 2025 vzrostl o 10,6 %

23. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový trh s bezdrátovými sítěmi (WLAN) pro podniky podle IDC v prvním čtvrtletí roku 2025 meziročně vzrostl o 10,6 % a dosáhl hodnoty 2,3 miliardy dolarů. Čtěte více

Prodej tiskáren a multifunkcí v prvním čtvrtletí vzrostl o 2,7 %

18. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej tiskáren a multifunkcí během prvního letošního kvartálu podle údajů společnosti IDC meziročně vzrostl o 2,7 % na 19,4 milionu zařízení. V tržbách na druhou stranu trh ve stejném období klesl o 3,2 % na devět miliard dolarů. Čtěte více