Český affiliate marketing roste, e-shopům loni přivedl téměř 60 milionů návštěvníků
Affiliate marketing se zabydluje v českých internetových obchodech. Svědčí o tom výsledky největší české affiliate sítě VIVnetworks.com, která hlásí 60% růst obratu a čtvrtinový nárůst počtu spolupracujících e-shopů.
Běžně affiliate marketing internetovým obchodům generuje kolem 10 % obratu, výjimkou nejsou ani takové e-shopy, kterým tvoří až 15 %. „Hrubým odhadem může být celkový obrat e-shopů v affiliate marketingu v České republice za loňský rok až tři miliardy korun,“ řekl Robert Studený, COO společnosti VIVnetworks.com, a dodal: „Naše síť přitom v roce 2015 dosáhla meziročního nárůstu obratu v affiliate o 60 % na 1,1 miliardy korun.“
Affiliate síť VIVnetworks.com vloni uskutečnila 921 tisíc objednávek v celkové hodnotě převyšující 1,1 miliardy korun. Počet zapojených internetových obchodů vzrostl meziročně o 25 % na 238 a počet přivedených návštěvníků přesáhl v loňském roce 58,6 milionu.
Zákazníci do e-shopů přicházejí na základě nejrůznějších forem reklamy. Nejvíce zákazníků (35 %) je osloveno prostřednictvím obsahových webů a blogů, u kterých nejlépe fungují recenze, PR články nebo různá doporučení. Necelých 20 % zákazníků reaguje na cashbacky a 25 % na kupóny. Průměrná výše nákupu provedeného na základě affiliate marketingu roste asi desetiprocentním tempem. V segmentech elektro, bílá a černá technika činila 4 680 korun, u módy to bylo 1 790 korun.
„Perspektiva růstu oboru je skutečně velká. V USA je například affiliate marketing považován za neopomenutelnou komunikační disciplínu a 80 % zákazníků přichází z kuponových stránek,“ řekl Robert Studený s tím, že rozmach v ČR závisí i na osvětě, sdílení zkušeností a vzdělávání.