České firmy a sociální média

21. 12. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: DBM)
Význam sociálních sítí i blogů pro firmy a organizace meziročně vzrostl, přesto některé velké podniky sociální média nadále ignorují. Denně sociální sítě monitoruje více než polovina (52 %) firem a blogy či videoblogy více než desetina (11,9 %). Překvapením je, že sociální sítě vůbec nesleduje 20,6 % respondentů, u blogosféry je to dokonce 50,8 %.

„Většina respondentů (56,9 %) uvedla, že se meziročně význam sociálních sítí ve sféře jejich zájmu zvýšil. Důležitost blogosféry vzrostla pro 31,5 % firem,“ řekl koordinátor průzkumu Tomáš Jelínek z DBM.

Sociální sítě mají podstatný význam pro 65,1 % firem a organizací, blogosféra je důležitá jen pro 26,7 %. Na sociálních sítích komunikuje 79 % podniků a organizací zastoupených v průzkumu. Blogery oslovuje 27,6 % z nich a jejich struktura odpovídá vnímání blogerů podle předchozího výzkumu Blogbarometr 2015. Jde především o firmy ze sektoru FMCG, služby, maloobchod a organizace, které jsou aktivní v kultuře.

Průzkum proběhl jako doplněk širšího projektu IPREX Blogbarometer 2015, který je zaměřen na názory blogerek a blogerů. Podle letošních výsledků se meziročně projevila v české blogosféře vyšší aktivita firem. Tento závěr byl testován dotazováním komunikačních odborníků z podnikového a veřejného sektoru. Většina respondentů (61,5 %) byla z firem a organizací nad 250 zaměstnanců.

Údaje vyplývají z výsledků dotazování mezi 207 marketingovými a PR odborníky, které provedla agentura Donath Business & Media (DBM) ve spolupráci s poradenskou agenturou MR. Think (Market Research Think).

Kompletní výsledky studie naleznete v příloze.

Podobné články

Sitefinity ve verzi 15 přináší generativní AI a další novinky

1. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Progress Flowmon)
Společnost Progress uvedla novou verzi svého CMS řešení Progress Sitefinity 15, která přináší podporu generativní AI v celé platformě a umožňuje marketérům vytvářet personalizovaný obsah ve velkém měřítku. Novinka dále pomáhá odstranit marketingová datová sila, smysluplně využít cenné informace o zákaznících a zrychlit poskytování personalizovaných služeb. Čtěte více

Proč se v marketingu nevyhýbat vyhledávači Bing

15. 9. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Proč Bing zařadit do marketingového mixu? Protože vyhledávač od Microsoftu v řadě ohledů šlape na paty Googlu. Díky inovacím, jako je integrace Chatu GPT, se snaží získat větší podíl uživatelů a Microsoft Ads má druhý největší podíl na světovém trhu vyhledávačů s placenou reklamou a inzerce zde vám může pomoci zvýšit dosah za nižší cenu než u Googlu. Čtěte více

Deset klíčových pravidel pro úspěšný e-mailový marketing

28. 7. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Contexto)
E-mailový marketing je důležitým nástrojem pro úspěšné podnikání. Ale jak zajistit, aby vaše e-mailové kampaně byly skutečně účinné a udržely vaše zákazníky spokojené? Úspěch závisí na mnoha faktorech, a proto vám přinášíme 10 klíčových pravidel, která vám pomohou vytvořit zajímavé e-maily a dosáhnout maximální efektivnosti. Čtěte více

Přestaňte hledat nové zákazníky – soustřeďte se na ty stávající

16. 5. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Evropští maloobchodníci již projevují známky hospodářského oživení tím, že se zaměřují na plnění přání svých stávajících a věrných zákazníků.Data ze Shopping Indexu firmy Salesforce upozorňují na to, že snaha o udržení zákazníků by mohla v roce 2023 pro maloobchodníky změnit pravidla hry. Co by tedy obchodníci měli vědět? Čtěte více