České firmy a sociální média

21. 12. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: DBM)
Význam sociálních sítí i blogů pro firmy a organizace meziročně vzrostl, přesto některé velké podniky sociální média nadále ignorují. Denně sociální sítě monitoruje více než polovina (52 %) firem a blogy či videoblogy více než desetina (11,9 %). Překvapením je, že sociální sítě vůbec nesleduje 20,6 % respondentů, u blogosféry je to dokonce 50,8 %.

„Většina respondentů (56,9 %) uvedla, že se meziročně význam sociálních sítí ve sféře jejich zájmu zvýšil. Důležitost blogosféry vzrostla pro 31,5 % firem,“ řekl koordinátor průzkumu Tomáš Jelínek z DBM.

Sociální sítě mají podstatný význam pro 65,1 % firem a organizací, blogosféra je důležitá jen pro 26,7 %. Na sociálních sítích komunikuje 79 % podniků a organizací zastoupených v průzkumu. Blogery oslovuje 27,6 % z nich a jejich struktura odpovídá vnímání blogerů podle předchozího výzkumu Blogbarometr 2015. Jde především o firmy ze sektoru FMCG, služby, maloobchod a organizace, které jsou aktivní v kultuře.

Průzkum proběhl jako doplněk širšího projektu IPREX Blogbarometer 2015, který je zaměřen na názory blogerek a blogerů. Podle letošních výsledků se meziročně projevila v české blogosféře vyšší aktivita firem. Tento závěr byl testován dotazováním komunikačních odborníků z podnikového a veřejného sektoru. Většina respondentů (61,5 %) byla z firem a organizací nad 250 zaměstnanců.

Údaje vyplývají z výsledků dotazování mezi 207 marketingovými a PR odborníky, které provedla agentura Donath Business & Media (DBM) ve spolupráci s poradenskou agenturou MR. Think (Market Research Think).

Kompletní výsledky studie naleznete v příloze.

Podobné články

Až 95 % odesílatelů e-mailů jsou spameři aneb kvalitní databáze kontaktů není o množství

14. 7. 2025. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: Michna Media)
Z tisíce odesílatelů e-mailů jen padesát posílá legitimní obchodní zprávy – zbylých 950 jsou spameři a odesílatelé nevyžádané pošty. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

E-mail v roce 2025: Bezpečnější, ale náročnější na správu

24. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Zatímco světem hýbou novinky z oblasti AI a sociálních médií, klasický e-mail prochází vlastní revolucí. Zásadní změny v zabezpečení a rostoucí výzvy s robotickými interakcemi budou formovat podobu e-mailové komunikace i v roce 2025. Pro firmy to znamená nutnost přizpůsobit se novým pravidlům, nebo riskovat ztrátu důležitého komunikačního kanálu. Čtěte více

E-commerce v roce 2025: Trendy, které rozhodnou o úspěchu

30. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Brilo)
E-commerce vstupuje do nové éry, která redefinuje způsob, jakým lidé nakupují a firmy prodávají. Rok 2025 se ponese ve znamení inovací, personalizace a technologických pokroků. Pro české obchodníky to znamená nejen příležitosti, ale i výzvy. Čtěte více