České e-shopy budou letos znovu lámat rekordy, počet mobilních nákupů se zdvojnásobí

13. 1. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware)
Nakupování na internetu je v Česku stále populárnější. Podle statistik společnosti Acomware vzrostl o Vánocích počet nákupů v internetových obchodech meziročně o 21 %. Obliba e-shopů poroste také v roce 2015, kdy se významně zvýší počet nákupů z mobilních telefonů.

Loňské Vánoce byly pro provozovatele českých internetových obchodů znovu rekordní.Nejvíce objednávek přijaly internetové obchody v pondělí 15. prosince. Celkem lidé uskutečnili o zhruba 21 % více nákupů než v předchozím roce,“ vysvětlil Jan Penkala, CEO společnosti Acomware. Zvyšuje se také důvěra Čechů v nakupování na internetu. „Lidé stále více věří, že e-shopy doručí zboží včas před Štědrým dnem. Nebojí se proto nakupovat o něco později. Například ve dnech mezi 15. a 21. prosincem uskutečnili o čtvrtinu objednávek více než ve stejném období o rok dříve,“ doplnil Penkala.

Podle oslovených odborníkůzájem o internetové nakupování poroste také v roce 2015. „Předpokládám, že růst bude pokračovat i nadále nastaveným tempem – tedy mezi 13 a 15 %. Podíl na obratu maloobchodního prodeje se bude blížit 7 %,“ řekl Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK). S tím souhlasí také Tomáš Braverman, ředitel největšího českého nákupního rádce Heureka.cz: „Čekám velmi podobný nárůst jako v roce 2014, tedy asi 15 %. Podíl na retailu by mohl překročit 7 %.“

V letošním roce se ve světě elektronického nakupování očekávají také další zajímavé události. „Zvýší se množství nákupů z mobilních zařízení, a to až na dvojnásobek. Jeho celkový podíl na obratech e-shopů ale zůstane relativně malý,“ uvedl Jan Penkala. Odborníci pak shodně očekávají, že vlastní e-shop zprovozní také více retailových obchodníků – jít by mělo zejména o prodejce oblečení. Naopak rychloobrátkové zboží (např. potraviny či drogerie) zůstanou doménou kamenných obchodů.

Česká e-commerce v roce 2015:

  1. počet objednávek v e-shopech poroste v roce 2015 o zhruba 15 %;
  2. podíl e-commerce na obratu maloobchodního prodeje se zvýší, podle odhadů může překročit 7 %;
  3. počty nákupů z mobilů by se mohly příští rok až zdvojnásobit, dnes podle údajů Heureka.cz tvoří asi 5 % obratu e-shopů;
  4. z retailových prodejců vstoupí na internet zejména další fashion značky, dříve avizovaná IKEA a možná také někteří prodejci potravin;
  5. prodej rychloobrátkového zboží zůstane doménou kamenných obchodů, vlastní e-shop otevře jen minimum prodejců;
  6. zákazníci budou také v roce 2015 vyžadovat stále kvalitnější služby, nezbytností je e-shop přizpůsobený mobilům a co nejjednodušší nákupní proces (zjednodušení objednávkového procesu). Dlouhodobě zásadní roli hraje také kvalitní logistika.
Štítky: 

Podobné články

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více