České e-shopy budou letos znovu lámat rekordy, počet mobilních nákupů se zdvojnásobí

13. 1. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware)
Nakupování na internetu je v Česku stále populárnější. Podle statistik společnosti Acomware vzrostl o Vánocích počet nákupů v internetových obchodech meziročně o 21 %. Obliba e-shopů poroste také v roce 2015, kdy se významně zvýší počet nákupů z mobilních telefonů.

Loňské Vánoce byly pro provozovatele českých internetových obchodů znovu rekordní.Nejvíce objednávek přijaly internetové obchody v pondělí 15. prosince. Celkem lidé uskutečnili o zhruba 21 % více nákupů než v předchozím roce,“ vysvětlil Jan Penkala, CEO společnosti Acomware. Zvyšuje se také důvěra Čechů v nakupování na internetu. „Lidé stále více věří, že e-shopy doručí zboží včas před Štědrým dnem. Nebojí se proto nakupovat o něco později. Například ve dnech mezi 15. a 21. prosincem uskutečnili o čtvrtinu objednávek více než ve stejném období o rok dříve,“ doplnil Penkala.

Podle oslovených odborníkůzájem o internetové nakupování poroste také v roce 2015. „Předpokládám, že růst bude pokračovat i nadále nastaveným tempem – tedy mezi 13 a 15 %. Podíl na obratu maloobchodního prodeje se bude blížit 7 %,“ řekl Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK). S tím souhlasí také Tomáš Braverman, ředitel největšího českého nákupního rádce Heureka.cz: „Čekám velmi podobný nárůst jako v roce 2014, tedy asi 15 %. Podíl na retailu by mohl překročit 7 %.“

V letošním roce se ve světě elektronického nakupování očekávají také další zajímavé události. „Zvýší se množství nákupů z mobilních zařízení, a to až na dvojnásobek. Jeho celkový podíl na obratech e-shopů ale zůstane relativně malý,“ uvedl Jan Penkala. Odborníci pak shodně očekávají, že vlastní e-shop zprovozní také více retailových obchodníků – jít by mělo zejména o prodejce oblečení. Naopak rychloobrátkové zboží (např. potraviny či drogerie) zůstanou doménou kamenných obchodů.

Česká e-commerce v roce 2015:

  1. počet objednávek v e-shopech poroste v roce 2015 o zhruba 15 %;
  2. podíl e-commerce na obratu maloobchodního prodeje se zvýší, podle odhadů může překročit 7 %;
  3. počty nákupů z mobilů by se mohly příští rok až zdvojnásobit, dnes podle údajů Heureka.cz tvoří asi 5 % obratu e-shopů;
  4. z retailových prodejců vstoupí na internet zejména další fashion značky, dříve avizovaná IKEA a možná také někteří prodejci potravin;
  5. prodej rychloobrátkového zboží zůstane doménou kamenných obchodů, vlastní e-shop otevře jen minimum prodejců;
  6. zákazníci budou také v roce 2015 vyžadovat stále kvalitnější služby, nezbytností je e-shop přizpůsobený mobilům a co nejjednodušší nákupní proces (zjednodušení objednávkového procesu). Dlouhodobě zásadní roli hraje také kvalitní logistika.
Štítky: 

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více