České e-shopy budou letos znovu lámat rekordy, počet mobilních nákupů se zdvojnásobí

13. 1. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware)
Nakupování na internetu je v Česku stále populárnější. Podle statistik společnosti Acomware vzrostl o Vánocích počet nákupů v internetových obchodech meziročně o 21 %. Obliba e-shopů poroste také v roce 2015, kdy se významně zvýší počet nákupů z mobilních telefonů.

Loňské Vánoce byly pro provozovatele českých internetových obchodů znovu rekordní.Nejvíce objednávek přijaly internetové obchody v pondělí 15. prosince. Celkem lidé uskutečnili o zhruba 21 % více nákupů než v předchozím roce,“ vysvětlil Jan Penkala, CEO společnosti Acomware. Zvyšuje se také důvěra Čechů v nakupování na internetu. „Lidé stále více věří, že e-shopy doručí zboží včas před Štědrým dnem. Nebojí se proto nakupovat o něco později. Například ve dnech mezi 15. a 21. prosincem uskutečnili o čtvrtinu objednávek více než ve stejném období o rok dříve,“ doplnil Penkala.

Podle oslovených odborníkůzájem o internetové nakupování poroste také v roce 2015. „Předpokládám, že růst bude pokračovat i nadále nastaveným tempem – tedy mezi 13 a 15 %. Podíl na obratu maloobchodního prodeje se bude blížit 7 %,“ řekl Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK). S tím souhlasí také Tomáš Braverman, ředitel největšího českého nákupního rádce Heureka.cz: „Čekám velmi podobný nárůst jako v roce 2014, tedy asi 15 %. Podíl na retailu by mohl překročit 7 %.“

V letošním roce se ve světě elektronického nakupování očekávají také další zajímavé události. „Zvýší se množství nákupů z mobilních zařízení, a to až na dvojnásobek. Jeho celkový podíl na obratech e-shopů ale zůstane relativně malý,“ uvedl Jan Penkala. Odborníci pak shodně očekávají, že vlastní e-shop zprovozní také více retailových obchodníků – jít by mělo zejména o prodejce oblečení. Naopak rychloobrátkové zboží (např. potraviny či drogerie) zůstanou doménou kamenných obchodů.

Česká e-commerce v roce 2015:

  1. počet objednávek v e-shopech poroste v roce 2015 o zhruba 15 %;
  2. podíl e-commerce na obratu maloobchodního prodeje se zvýší, podle odhadů může překročit 7 %;
  3. počty nákupů z mobilů by se mohly příští rok až zdvojnásobit, dnes podle údajů Heureka.cz tvoří asi 5 % obratu e-shopů;
  4. z retailových prodejců vstoupí na internet zejména další fashion značky, dříve avizovaná IKEA a možná také někteří prodejci potravin;
  5. prodej rychloobrátkového zboží zůstane doménou kamenných obchodů, vlastní e-shop otevře jen minimum prodejců;
  6. zákazníci budou také v roce 2015 vyžadovat stále kvalitnější služby, nezbytností je e-shop přizpůsobený mobilům a co nejjednodušší nákupní proces (zjednodušení objednávkového procesu). Dlouhodobě zásadní roli hraje také kvalitní logistika.
Štítky: 

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více