Češi utrácejí za vánoční dárky stejně jako loni

18. 12. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Mall.cz)
Zatímco v Česku letos utrácejí zákazníci za dárky stejně peněz jako v minulém roce, v ostatních zemích Visegrádské čtyřky se šetří. Průměrná cena předvánoční objednávky na Slovensku, v Polsku i Maďarsku meziročně klesla o 15–25 %. Vyplývá to z průzkumu Mall.cz.

„Před loňskými Vánocemi nakupovali čeští zákazníci průměrně za necelé tři tisíce korun. Letošní předvánoční čísla jsou téměř na korunu stejná,“ řekl Marek Liška, generální ředitel Mall.cz. „Vypadá to tedy, že české Vánoce budou letos i přes krizi stejně bohaté jako v roce 2011. Ve zbývajících zemích V4 průměrná cena objednávky klesla. Přestože Poláci letos vynakládají za nákupy na internetu podobné částky jako Češi, jsou jejich výdaje za dárky v meziročním srovnání o 30 % nižší. Podobné je to v Maďarsku a na Slovensku. I přes to však internetové prodeje v celkových číslech ve všech zemích rostou,“ dodal.

Řadu zajímavých společných znaků i rozdílností lze vysledovat, pokud se podíváme na nejprodávanější předvánoční zboží. Jako vánoční dárek nejvíce boduje LEGO, které se jako jediné ve všech zemích V4 dostalo do top 10 nejprodávanějších dárků.

Mezi nejvíce oblíbené dárky u českých zákazníků patří dále malé kuchyňské spotřebiče, jako jsou mixéry, mlýnky na kávu nebo sodovkovače. Z černé elektroniky se do top 10 probojovala herní konzole Sony PSP.

Na Slovensku je naopak elektronika mezi dárky velmi populární. Mezi deseti nejvíce prodávanými dárky jsou dva tablety, čtečka knih, chytrý telefon i sluchátka. Více než v Česku je elektronika jako dárek oblíbená i v Polsku a Maďarsku. Zde se do top 10 dostaly například i televize, v Polsku je dokonce LED televize LG úplně nejprodávanějším předvánočním zbožím.

Mezi dárkové favority se dostávají dárkové certifikáty, které budou pro řadu nakupujících díky své elektronické podobě ideálním dárkem na poslední chvíli,“ doplnil Liška.

Štítky: 

Podobné články

Vladimíra Carroll personální ředitelkou MALL Group

2. 3. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mall Group)
Novou personální ředitelkou MALL Group se od března stala Vladimíra Carroll. Do největší e-commerce skupiny ve střední a východní Evropě přichází Carroll po třech letech v Central European Media Enterprises (CME), aby v e-commerce skupině zúročila svou více než patnáctiletou praxi v HR. Čtěte více

Jan Hanuš se stal novým CEO MALL Group

11. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mall.cz)
Od 1. ledna 2021 se novým ředitelem MALL Group stal Jan Hanuš. Do MALLu přišel po dvouletém působení ve funkci CEO Telenor Hungary. Předsedou představenstva zůstává Jakub Havrlant, který je i nadále zodpovědný za strategický rozvoj společnosti. Čtěte více

Mall využívá Uloženku a rozšiřuje partnerský prodej do zahraničí

3. 4. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mall.cz)
Mall.cz dále rozvíjí koncept partnerského prodeje a představuje novinky pro letošní rok, které přináší další vylepšení pro partnerské značky. Od dubna bude nově komplexní dopravní služby pro partnerský prodej zajišťovat Uloženka.cz, která nabídne logistické pokrytí díky své síti výdejen po celé ČR a na Slovensku. Čtěte více

Mall otevřel jedno z nejmodernějších logistických center v Evropě

10. 11. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mall.cz)
Mall.cz v Jirnech u Prahy otevřel logistické centrum, které patří mezi nejmodernější v Evropě. Disponuje plochou 50 000 m2, je škálovatelné na odbavení 150 tisíc kusů zboží denně a využívá nejmodernější technologie, které umožňují plynulé a rychlé odbavení zásilek. Čtěte více