Češi si na zahraničních e-shopech oblíbili platbu kartou

3. 3. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Visa)
Statistiky Visa ukazují, že Češi využívají platební karty Visa každým rokem stále více. Nárůst objemu útrat kartami lze sledovat jak u plateb v kamenných prodejnách, tak ve sféře e-commerce. Vloni Češi na zahraničních e-shopech zaplatili kartou Visa zhruba 8,7 miliardy korun.
Foto: Freeimages.com

V porovnání s předchozím rokem vzrostly celkové útraty Čechů kartou o 17 %. Nejvíce jsme utráceli na britských e-shopech (40 % z celkových útrat), amerických (8 %) a irských (7 %). V porovnání s rokem 2015 zaznamenala loni markantní nárůst tržeb irská e-commerce (o 43 %), dále pak americká (o 19 %).

„Nákupů na zahraničních e-shopech viditelně přibývá. V oblasti e-commerce jsme jistější, dobře se orientujeme a naše případné obavy z placení kartou online s množstvím pozitivních zkušeností postupně mizí. Díky široké nabídce může český spotřebitel porovnávat parametry a vybrat si tu nabídku, která mu nejlépe vyhovuje. Kouzlo on-line nakupování je v rychlosti a dostupnosti. Naší rolí je zajistit, aby i placení kartou bylo rychlé, pohodlné a bezpečné,“ řekl Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa pro Česko a Slovensko.

Co se týká výjezdů do zahraničí, Češi nejčastěji platí kartami Visa u našich sousedů. Konkrétně na Slovensku v loňském roce utratili zhruba 1,7 miliardy korun (60,6 milionů eur), což je 11 % z celkových útrat v zahraničí. V těsném závěsu se drží Německo (60,5 milionu eur), které patří dlouhodobě mezi oblíbené nákupní destinace Čechů. Na třetím místě je pak Rakousko s útratami ve výši 1,5 miliardy korun (52 milionů eur).

Štítky: 

Podobné články

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více