Češi si na zahraničních e-shopech oblíbili platbu kartou

3. 3. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Visa)
Statistiky Visa ukazují, že Češi využívají platební karty Visa každým rokem stále více. Nárůst objemu útrat kartami lze sledovat jak u plateb v kamenných prodejnách, tak ve sféře e-commerce. Vloni Češi na zahraničních e-shopech zaplatili kartou Visa zhruba 8,7 miliardy korun.
Foto: Freeimages.com

V porovnání s předchozím rokem vzrostly celkové útraty Čechů kartou o 17 %. Nejvíce jsme utráceli na britských e-shopech (40 % z celkových útrat), amerických (8 %) a irských (7 %). V porovnání s rokem 2015 zaznamenala loni markantní nárůst tržeb irská e-commerce (o 43 %), dále pak americká (o 19 %).

„Nákupů na zahraničních e-shopech viditelně přibývá. V oblasti e-commerce jsme jistější, dobře se orientujeme a naše případné obavy z placení kartou online s množstvím pozitivních zkušeností postupně mizí. Díky široké nabídce může český spotřebitel porovnávat parametry a vybrat si tu nabídku, která mu nejlépe vyhovuje. Kouzlo on-line nakupování je v rychlosti a dostupnosti. Naší rolí je zajistit, aby i placení kartou bylo rychlé, pohodlné a bezpečné,“ řekl Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa pro Česko a Slovensko.

Co se týká výjezdů do zahraničí, Češi nejčastěji platí kartami Visa u našich sousedů. Konkrétně na Slovensku v loňském roce utratili zhruba 1,7 miliardy korun (60,6 milionů eur), což je 11 % z celkových útrat v zahraničí. V těsném závěsu se drží Německo (60,5 milionu eur), které patří dlouhodobě mezi oblíbené nákupní destinace Čechů. Na třetím místě je pak Rakousko s útratami ve výši 1,5 miliardy korun (52 milionů eur).

Štítky: 

Podobné články

Stabilní start pro českou e-commerce: První čtvrtletí přineslo 4% meziroční růst

25. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Česká e-commerce zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2025 meziroční růst ve výši čtyř procent. Zatímco v lednu a únoru zůstávala výkonnost pod očekáváním, výrazné zlepšení přišlo v březnu, kdy došlo k meziročnímu růstu. Zvýšený zájem byl především v sezónních kategoriích jako zahrada, cyklistické vybavení a obecně vybavení na venkovní sporty. Čtěte více

Podvody řízené AI: Vznikající hrozby a protiopatření

23. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Microsoft)
Microsoft vydal nový report Cyber Signals. Zaměřuje se v něm na podvody řízené umělou inteligencí, a to hlavně v oblasti e-commerce a náborových kampaních. Mezi dubnem 2024 a dubnem 2025 Microsoft podle zprávy zmařil pokusy o podvod za čtyři miliardy dolarů, odmítl 49 000 podvodných registrací partnerství a zablokoval přibližně 1,6 milionu pokusů o registraci botů za hodinu. Čtěte více

Velký test e-shopů: Jak si vedly české online obchody pohledem odborníků z e-commerce?

11. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shopsys, Skladon, Retino)
Třetí ročník rozsáhlého testování české e-commerce scény se nově uskutečnil pod názvem Velký test e-shopů. Společnosti Shopsys, Skladon a Retino v něm opět v průběhu vánoční špičky hodnotily standardy českých e-shopů, které zásadně ovlivňují zákaznickou zkušenost – uživatelskou přívětivost nákupního košíku, úroveň logistiky a kvalitu vratkových procesů. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více