Češi si na zahraničních e-shopech oblíbili platbu kartou

3. 3. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Visa)
Statistiky Visa ukazují, že Češi využívají platební karty Visa každým rokem stále více. Nárůst objemu útrat kartami lze sledovat jak u plateb v kamenných prodejnách, tak ve sféře e-commerce. Vloni Češi na zahraničních e-shopech zaplatili kartou Visa zhruba 8,7 miliardy korun.
Foto: Freeimages.com

V porovnání s předchozím rokem vzrostly celkové útraty Čechů kartou o 17 %. Nejvíce jsme utráceli na britských e-shopech (40 % z celkových útrat), amerických (8 %) a irských (7 %). V porovnání s rokem 2015 zaznamenala loni markantní nárůst tržeb irská e-commerce (o 43 %), dále pak americká (o 19 %).

„Nákupů na zahraničních e-shopech viditelně přibývá. V oblasti e-commerce jsme jistější, dobře se orientujeme a naše případné obavy z placení kartou online s množstvím pozitivních zkušeností postupně mizí. Díky široké nabídce může český spotřebitel porovnávat parametry a vybrat si tu nabídku, která mu nejlépe vyhovuje. Kouzlo on-line nakupování je v rychlosti a dostupnosti. Naší rolí je zajistit, aby i placení kartou bylo rychlé, pohodlné a bezpečné,“ řekl Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa pro Česko a Slovensko.

Co se týká výjezdů do zahraničí, Češi nejčastěji platí kartami Visa u našich sousedů. Konkrétně na Slovensku v loňském roce utratili zhruba 1,7 miliardy korun (60,6 milionů eur), což je 11 % z celkových útrat v zahraničí. V těsném závěsu se drží Německo (60,5 milionu eur), které patří dlouhodobě mezi oblíbené nákupní destinace Čechů. Na třetím místě je pak Rakousko s útratami ve výši 1,5 miliardy korun (52 milionů eur).

Štítky: 

Podobné články

E-shopy jsou v plném provozu a dopravci minimalizují osobní kontakt se zákazníky

23. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Zatímco řada kamenných obchodů musela v současné době na základě vyhlášeného nouzového stavu svůj provoz přerušit, e-shopy dodávají zboží zákazníkům dál. A je na ně, stejně jako na dopravce, kladena nečekaná zátěž. V některých segmentech přesahují prodeje předvánoční úroveň, přitom musí on-line obchody i doručovatelé dbát na přísná hygienická pravidla. Čtěte více

ShopRoku 2019: Lidl-shop, Spokojenýpes.cz a další

13. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Heureka.cz už pojedenácté vyhlásila výsledky soutěže ShopRoku. Nejkvalitnějším e-shopem na českém trhu (Absolutní vítěz Ceny kvality) se stal e-shop Spokojenýpes.cz, který po třech letech vystřídal na první příčce tuzemského giganta s parfémy e-shop Notino.cz. V Ceně popularity udělili letos zákazníci 180 000 hlasů, „zlatý hattrick“ získal e-shop ONLINESHOP.cz. Jak si vedly další obchody? Čtěte více
Marcin Glogowski, generální ředitel PayPal pro střední a východní Evropu

Jak revoluce v e-commerce ovlivnila spotřebitelská práva?

12. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayPal)
Práva spotřebitelů, která byla formulována před více než půlstoletím, zůstávají dodnes platná, avšak v 21. století jejich zavedení získává zcela nový rozměr. K jejich nové interpretaci přispěly moderní technologická řešení, zejména e-commerce a m-commerce, a společnosti se tak překonávají v reakci na měnící se očekávání spotřebitelů. Čtěte více

E-commerce se na českém maloobchodě podílí již 13 %

27. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2019 byl pro české internetové obchody opět úspěšný. Z aktuálních údajů zveřejněných Českým statistickým úřadem (ČSÚ) na začátku února vyplývá, že celkový růst maloobchodních prodejů zůstal mírně za očekáváními. I díky tomu již dosáhla e-commerce podílu na českém maloobchodu ve výši 13 %. Čtěte více