Budoucnost technologií podle Accenture Technology Vision 2017

1. 2. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Accenture)
Stále důležitější roli budou podle společnosti Accenture v blízké budoucnosti hrát technologie (zaměřené na člověka) v oblasti umělé inteligence, digitální ekosystémy a digitální tržiště. Tyto prvky se stanou hnacími motory transformace podnikání i společnosti.

„Závratné tempo technologických změn přináší největší vynálezy od úsvitu informačního věku,” uvedl Paul Daugherty, ředitel pro technologie a inovace společnosti Accenture. „Tím, že technologie přetváří to, jak pracujeme a žijeme, přináší významné výzvy pro společnost a vytváří nové příležitosti. V konečném důsledku mají lidé kontrolu nad vytvářením změn, které ovlivní naše životy. My zastáváme optimistický pohled na věc a domníváme se, že vnímaví a zodpovědní manažeři zajistí, že budou mít nové technologie pozitivní dopad.“

Při přípravě zprávy Technology Vision společnost Accenture provedla průzkum mezi více než 5 400 vedoucími pracovníky v oblasti podnikání a IT na celém světě. Téměř devět z deseti respondentů (86 %) uvedlo, že i když jednotlivé technologie rychle postupují kupředu, průlomy v oblasti inovací vytváří právě multiplikační efekt těchto technologií.

Zpráva podrobně popisuje způsob, jímž mohou lidé díky pokroku v oblastech umělé inteligence, internetu věcí a analytiky objemných dat navrhovat technologii, která je schopná se učit přemýšlet více jako lidé, být neustále v souladu s jejich touhami a potřebami a pomáhat je prosazovat. Tento přístup k technologii zaměřený na člověka se v podnikání vyplatí, protože přední společnosti přetransformují své vztahy z poskytovatele na partnera – a zároveň se přetransformují zevnitř.

Technology Vision určuje pět stěžejních technologických trendů, které jsou klíčové pro úspěch v podnikání v dnešní digitální ekonomice:

  • Umělá inteligence (AI) je novým uživatelským rozhraním (UI). Přichází období zralosti umělé inteligence (AI –Intelligence), která řeší velké i malé problémy zjednodušením nebo interakcí a jejich smart provedením. AI se stává novým uživatelským rozhraním (UI – User Interface) a podporuje tak způsob, jakým provádíme transakce v systémech a jak v nich komunikujeme. S tím, že AI přinese revoluci ve způsobu, jak získávají informace od zákazníků a jak s nimi komunikují, souhlasí 79 % respondentů průzkumu.
  • Design zaměřený na člověka. Rozhodnutí o designu technologií jsou přijímána lidmi pro lidi. Technologie se přizpůsobuje tomu, jak se chováme, a učí se od nás, aby zlepšila naše životy, které jsou díky ní bohatší a přinášejí nám větší naplnění. Řídící pracovníci (80 % ) v průzkumu souhlasí, že organizace musí pochopit nejen to, kde jsou lidé dnes, ale také to, kde chtějí být, musejí tedy přizpůsobit technologii tak, aby je provázela k dosažení žádoucích výsledků.
  • Ekosystémy jako makrokosmy. Platformové společnosti, které poskytují jednotný přístupový bod k více službám, úplně rozbily pravidla toho, jak společnosti fungují a konkurují si. Nejen, že společnosti potřebují platformovou strategii, potřebují i bohatý a robustní přístup, aby mohly v této informační éře zaujmout vůdčí postavení. Již teď více než čtvrtina (27 %) řídících pracovníků v průzkumu uvedla, že digitální ekosystémy přetvářejí způsob, jakým jejich organizace přinášejí hodnotu.
  • Tržiště pracovní síly. Počet pracovních platforem na zakázku a online řešení pro řízení práce strmě stoupá. V důsledku toho progresivní společnosti rozpouštějí tradiční hierarchie a nahrazují je trhy pracovních talentů, což je zase motorem nejvýraznější hospodářské transformace od průmyslové revoluce. Důkaz: 85 % řídících pracovníků v průzkumu uvedlo, že plánuje během dalšího roku zvýšit využití nezávislých pracovníků na volné noze.
  • Krok do neznáma. Aby uspěly v digitální ekonomice, musejí se podniky vydat na neprobádané území. Místo toho, aby se zaměřily pouze na zavádění nových výrobků a služeb, měly by přemýšlet v širším měřítku – chopit se příležitostí a zavést pravidla a normy pro zcela nová odvětví. Ve skutečnosti 74 % řídících pracovníků v průzkumu uvedlo, že jejich organizace vstupuje do zcela nových digitálních odvětví, která musejí být teprve vymezena.

Podobné články

Google I/O: (Nejenom) Android 12 a nová naděje pro nositelnou elektroniku

20. 5. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Google)
Společnost Google na své každoroční vývojářské konferenci opět představila řadu novinek, které budou formovat její produkty a služby v následujících měsících a letech… A o zajímavé novinky ani tentokrát skutečně nebyla nouze… Čtěte více

Co přinese podle Dell Technologies druhá polovina roku 2021?

3. 5. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Dell Technologies)
Předchozích 12 měsíců přineslo výraznější urychlení tempa digitální transformace, než si byl kdokoli schopen představit. Dá se tak předpokládat, že do roku 2025 dosáhneme úrovně digitalizace očekávané až v roce 2030. Čtěte více
Dan Dery, viceprezident pro globální produkty společnosti Motorola

Technologické předpovědi společnosti Motorola

4. 3. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Lenovo)
Zdá se, že rok 2021 bude vzrušující a naplněný množstvím nových trendů, technologií a inovací. Chování spotřebitelů se neustále vyvíjí a technologické společnosti přehodnotily své zaměření na nadcházející rok. Své hlavní předpovědi o tom, co můžeme letos očekávat, sepsal viceprezident pro globální produkty společnosti Motorola Dan Dery. Čtěte více
Foto: Roberto Nickson, Pexels.com

Digitální propast se zvětšuje – klíčová se stává schopnost měnit se a přizpůsobovat

23. 2. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Accenture)
Globální pandemie potvrdila význam technologií, které se staly záchranným lanem ve většině průmyslových odvětví a prakticky všech oblastech výroby a obchodu. Accenture Technology Vision 2021 se zabývá dopadem technologií a jeho vývojem do budoucna. Čtěte více