Automatizace, integrace a digitalizace. Jaké trendy obchodníky a vývojáře čekají v tomto roce?

14. 1. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Pipedrive)
Automatizace, integrace nebo kompletní digitalizace firem – to jsou trendy, které budou v centru pozornosti obchodníků a vývojářů v roce 2022. Vedle toho se ke slovu hlásí i důraz na lidský aspekt. Velkou výzvu bude představovat také zákaznická podpora společně s týmovou komunikací a spoluprací.

„Přelomové inovace nevznikají ve vývojářských firmách lusknutím prstů. Naopak jde často o dlouhodobý a bolestivý proces. V záplavě buzzwordů se pak často zapomíná na to nejpodstatnější – zákazníka, jehož potřeby musí být při vývoji produktů vždy na prvním místě,“ uvedl Michal Smetana, vedoucí české pobočky startupu Pipedrive, který vyvíjí komplexní CRM platformu pro zvyšování prodejů.

Nativní integrace

Mít data na jednom místě je naprostý základ pro dobře fungující byznys. Aplikace si potřebují data předávat obousměrně díky nativním integracím. Pokud tedy obchodník využívá CRM pro správu obchodních příležitostí, měl by mít v jedné platformě dostupný například i nástroj pro vystavení faktur či následné řízení projektu, ideálně aby jej mohl aktivovat na jedno kliknutí a případně se do služby registrovat. Tento přístup je uživatelsky přívětivý a zároveň umožňuje pokrýt veškeré potřeby obchodníků v celém prodejním cyklu.

Automatizace zůstane centrem pozornosti

Každý obchodník vykonává při své práci rutinní činnosti, které za něj dokáže zastat software. Automatizace je tak stále aktuální téma, tím spíš, že ji řada firem zbytečně odkládá – a to i z důvodu, že očekává vysoké vstupní investice do pokročilé umělé inteligence. „Ve skutečnosti již dávno s automatizací pomáhají samotné aplikace – například kvalitní CRM pomáhá obchodníkům automatizovat jejich pracovní návyky, jejich workflow. Umožní jim zbavit se repetitivních činností na základě denních aktivit a soustředit se na to, na čem doopravdy záleží – na budování důvěry a vztahů se zákazníky, respektive na komunikaci s reálnými lidmi,“ vysvětlil Michal Smetana.

Zaměřte se na podporu a zákaznickou péči

Zákazník je vždy na prvním místě – tento přístup již dávno není vlastní pouze produktovým manažerům. Řada firem klade zákaznickou podporu na první místo, a stejně tak jsou na ní závislí i obchodníci, kterým dokáže často vytáhnout trn z paty a zároveň tím pomáhá budovat lepší vztahy se zákazníky. „V Pipedrive nyní máme menší tým zaměřený na zákaznickou podporu. Nedávno jsme dokončili integraci Zendesku, naše plány však jdou mnohem dál: v pražské pobočce jsme nastartovali program inkubací a máme ambice vybudovat kmen (podle frameworku tribes & missions), který bude vyvíjet produkt zaměřený na zákaznickou podporu – chceme tak pokrýt celý prodejní cyklus v naší CRM platformě a zároveň nabídnout alternativu k Zendesku či dalším nástrojům na zákaznickou podporu, které mohou být příliš drahým a komplexním řešením pro menší týmy,“ přiblížil plány Michal Smetana.

Kompletní digitalizace firem

Digitalizace je neustále skloňované téma. Řada firem sice využívá správné nástroje, spoustu dokumentů však stále nemá v digitální podobě nebo jsou různě zatoulané v excelových tabulkách či zastaralých interních systémech. Protože tyto firmy nemají data na jednom místě, nemohou je vyhodnocovat a činit kvalifikovaná a na datech založená rozhodnutí. Plná digitalizace firem tak bude jednou z velkých výzev pro nadcházející rok.

Týmová spolupráce a komunikace

Značná část firem podporuje jako velký trend hybridní spolupráci v týmech – lidé chodí do kanceláří podle toho, jak to vyhovuje jim samotným. To klade mnohem vyšší nároky na vzájemnou koordinaci a transparentní komunikaci. Pro firmy to znamená výzvu v podobě zavedení procesů a pravidel, aby nedocházelo ke ztrátě efektivity. „Pro fungující hybridní spolupráci budou firmy muset vynaložit velké úsilí a jasně nastavit procesy, aby udržely původní efektivitu. Zároveň vidím velký prostor pro zlepšení spolupráce a komunikace mezi týmy. A to nejen těmi vývojářskými, ale také například mezi obchodním či marketingovým oddělením,“ uzavřel Smetana.

Podobné články

Salesforce přichází s inovacemi pro rychlejší digitální transformaci

22. 6. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Společnost Salesforce inovovala své digitální portfolio služeb Digital 360. Tato řešení pomáhají společnostem s urychlením digitální transformace a přinášejí novou generaci marketingových, obchodních i digitálních zkušeností. Nové technologie byly představeny na červnové konferenci. Čtěte více

Technologie nad dovednosti – jak mohou technologie nakopnout práci obchodníků

17. 6. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Pipedrive)
Obchodníci, kteří automatizují svou práci pomocí CRM nástrojů, jsou dvakrát úspěšnější než ti, kteří se spoléhají na zlepšování měkkých dovedností. Ačkoli se během pandemie většina obchodníků soustředila na rozvoj měkkých dovedností, pouze 11 % z nich se podařilo dosáhnout stanovených cílů. Oproti tomu respondenti, kteří vsadili na technologie pro generování leadů, dosahovali 26% úspěšnosti. Čtěte více

Gartner: Prodej CRM softwaru v roce 2018 vzrostl o 15,6 %

1. 7. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Celosvětový prodej CRM softwaru v loňském roce podle Gartneru meziročně vzrostl o 15,6 % na 48,2 miliardy USD. CRM software tak zůstal největší a zároveň nejprodávanější kategorií softwaru. Čtěte více

SAP modernizuje CRM a představuje SAP C/4HANA

11. 6. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: SAP)
Balík řešení SAP C/4HANA sdružuje CRM nástroje na jednom místě a pomůže firmám lépe plnit potřeby jejich zákazníků a udržet si je. Na konferenci SAPPHIRE NOW v americkém Orlandu společnost dále představila i řešení pro správu dat SAP HANA Data Management Suite, které umožní získat z dat užitečné informace a ty přetvořit v obchodní hodnotu. Čtěte více