Automatizace, integrace a digitalizace. Jaké trendy obchodníky a vývojáře čekají v tomto roce?

14. 1. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Pipedrive)
Automatizace, integrace nebo kompletní digitalizace firem – to jsou trendy, které budou v centru pozornosti obchodníků a vývojářů v roce 2022. Vedle toho se ke slovu hlásí i důraz na lidský aspekt. Velkou výzvu bude představovat také zákaznická podpora společně s týmovou komunikací a spoluprací.

„Přelomové inovace nevznikají ve vývojářských firmách lusknutím prstů. Naopak jde často o dlouhodobý a bolestivý proces. V záplavě buzzwordů se pak často zapomíná na to nejpodstatnější – zákazníka, jehož potřeby musí být při vývoji produktů vždy na prvním místě,“ uvedl Michal Smetana, vedoucí české pobočky startupu Pipedrive, který vyvíjí komplexní CRM platformu pro zvyšování prodejů.

Nativní integrace

Mít data na jednom místě je naprostý základ pro dobře fungující byznys. Aplikace si potřebují data předávat obousměrně díky nativním integracím. Pokud tedy obchodník využívá CRM pro správu obchodních příležitostí, měl by mít v jedné platformě dostupný například i nástroj pro vystavení faktur či následné řízení projektu, ideálně aby jej mohl aktivovat na jedno kliknutí a případně se do služby registrovat. Tento přístup je uživatelsky přívětivý a zároveň umožňuje pokrýt veškeré potřeby obchodníků v celém prodejním cyklu.

Automatizace zůstane centrem pozornosti

Každý obchodník vykonává při své práci rutinní činnosti, které za něj dokáže zastat software. Automatizace je tak stále aktuální téma, tím spíš, že ji řada firem zbytečně odkládá – a to i z důvodu, že očekává vysoké vstupní investice do pokročilé umělé inteligence. „Ve skutečnosti již dávno s automatizací pomáhají samotné aplikace – například kvalitní CRM pomáhá obchodníkům automatizovat jejich pracovní návyky, jejich workflow. Umožní jim zbavit se repetitivních činností na základě denních aktivit a soustředit se na to, na čem doopravdy záleží – na budování důvěry a vztahů se zákazníky, respektive na komunikaci s reálnými lidmi,“ vysvětlil Michal Smetana.

Zaměřte se na podporu a zákaznickou péči

Zákazník je vždy na prvním místě – tento přístup již dávno není vlastní pouze produktovým manažerům. Řada firem klade zákaznickou podporu na první místo, a stejně tak jsou na ní závislí i obchodníci, kterým dokáže často vytáhnout trn z paty a zároveň tím pomáhá budovat lepší vztahy se zákazníky. „V Pipedrive nyní máme menší tým zaměřený na zákaznickou podporu. Nedávno jsme dokončili integraci Zendesku, naše plány však jdou mnohem dál: v pražské pobočce jsme nastartovali program inkubací a máme ambice vybudovat kmen (podle frameworku tribes & missions), který bude vyvíjet produkt zaměřený na zákaznickou podporu – chceme tak pokrýt celý prodejní cyklus v naší CRM platformě a zároveň nabídnout alternativu k Zendesku či dalším nástrojům na zákaznickou podporu, které mohou být příliš drahým a komplexním řešením pro menší týmy,“ přiblížil plány Michal Smetana.

Kompletní digitalizace firem

Digitalizace je neustále skloňované téma. Řada firem sice využívá správné nástroje, spoustu dokumentů však stále nemá v digitální podobě nebo jsou různě zatoulané v excelových tabulkách či zastaralých interních systémech. Protože tyto firmy nemají data na jednom místě, nemohou je vyhodnocovat a činit kvalifikovaná a na datech založená rozhodnutí. Plná digitalizace firem tak bude jednou z velkých výzev pro nadcházející rok.

Týmová spolupráce a komunikace

Značná část firem podporuje jako velký trend hybridní spolupráci v týmech – lidé chodí do kanceláří podle toho, jak to vyhovuje jim samotným. To klade mnohem vyšší nároky na vzájemnou koordinaci a transparentní komunikaci. Pro firmy to znamená výzvu v podobě zavedení procesů a pravidel, aby nedocházelo ke ztrátě efektivity. „Pro fungující hybridní spolupráci budou firmy muset vynaložit velké úsilí a jasně nastavit procesy, aby udržely původní efektivitu. Zároveň vidím velký prostor pro zlepšení spolupráce a komunikace mezi týmy. A to nejen těmi vývojářskými, ale také například mezi obchodním či marketingovým oddělením,“ uzavřel Smetana.

Podobné články

Jaroslav Luc, specialista na digitální transformaci a automatizaci firem v Enehano Solutions

Migrace českých firem do cloudu pokračuje. Čeho se obávají a co je pravda?

5. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Enehano Solutions)
Během pár let musí více než tisícovka tuzemských firem přejít do cloudu. Důvodem je transformace populárního podnikového softwaru SAP a ukončení podpory stávajícího necloudového řešení na konci roku 2025. Většina firem se tohoto dlouho odkládaného kroku ale stále obává. Jaké mají důvody a jaká je dnes realita? Čtěte více

Jak může automatizace uvolnit obchodníkům ruce

16. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Onlio)
Obchodní úspěch dnes nestojí jen na kvalitě výrobku. Zásadně ho ovlivňuje i obchodní strategie podpořená informačním systémem pro řízení obchodu. Vítězí obchodníci s jasným sdělením a kontrolou nad svými aktivitami, které spravují ve výkonném systému pro řízení vztahů se zákazníky. CRM dnes pomáhají obchodníkům automatizovat jejich každodenní aktivity, řídí rutinní úkoly a včas připomenou deadliny. Čtěte více

Česká kancelářská platforma IceWarp Epos přináší integraci ChatGPT a další novinky

19. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: IceWarp )
Výhod umělé inteligence mohou nově využívat uživatelé české kancelářské platformy IceWarp Epos, která je alternativou ke službám Microsoft 365 a Google Workspace. K dalším novinkám patří funkce odložení odpovědí na konkrétní e-maily, předsálí pro účastníky videokonferencí nebo rychlejší migrace účtů Microsoft 365. Vylepšena byla také mobilní aplikaci. Čtěte více

Salesforce a Amazon usnadní tvorbu aplikací s AI. Produkty Salesforce se dostanou na AWS Marketplace

11. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Na konferenci AWS společnosti Amazon Web Services (AWS), jež je součástí koncernu Amazon.com, a Salesforce, jednička na trhu CRM s umělou inteligencí, oznámily významné rozšíření svého dlouhodobého globálního strategického partnerství, prohloubení integrace produktů v oblasti dat a umělé inteligence (AI) a první nabídku vybraných produktů Salesforce na AWS Marketplace. Čtěte více