Alza v roce 2017 utržila 21 miliard korun

1. 2. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Alza)
Alza podle předběžných výsledků vloni dosáhla (opět) rekordního obratu téměř 21 miliard korun bez DPH a meziroční nárůst tak činil přes 20 %. E-shop obsloužil přes 2,9 milionu unikátních zákazníků a odbavil přes 7,9 milionu objednávek. Téměř 30% meziroční nárůst Alza zaznamenala i u svého B2B programu.

Napříč zeměmi činil nárůst 17,9 % v České republice, 19,5 % na Slovensku a 80 % v dalších státech EU (na tomto čísle se nejvíce podílelo Maďarsko, a to přibližně 40 %).

Denní obrat během předvánoční akce Black Friday poprvé v historii firmy překročil 200 milionů korun. I ostatní čísla rostla. „Za rok 2017 jsme obsloužili přes 2,9 milionů unikátních zákazníků, odbaveno bylo přes 7,9 milionů objednávek. Téměř 30 % z nich bylo uskutečněno z mobilních zařízení,“ uvedl Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz, a dodal: „Nejčastěji bývá zboží vyzvednuto osobně – buď přímo v kamenných pobočkách (celkem 49 prodejen) nebo v AlzaBoxech (78 napříč všemi zeměmi), využívá toho téměř 73 % zákazníků.“

Vloni také lidé mnohem více nakupovali prostřednictvím mobilní aplikace Alza. Návštěvnost jen v prosinci vzrostla o více než 200 %. Meziročně z pohledu obratu aplikace rostly na operačním systému iOS o 122 %, na Androidu o 176 %.

Prodejní síť rozšířila skladovou zásobu o tisíce nových položek. Nejúspěšnějším segmentem se opět staly mobilní telefony, jejichž prodej vzrostl o 17,4 %, přičemž více než 50 % přístrojů bylo prodáno přímo ze skladů jednotlivých poboček. Obrat jedné miliardy překročilo i dalších šest segmentů: notebooky, příslušenství, komponenty, televize, elektro, PC sestavy. Největší rozvoj přitom zaznamenaly sekce sportu, trendů a hobby, které rostou v řádech stovek procent.

Firmě se dařilo i v oblasti B2B.  Meziroční nárůst činil 29 %, přičemž zákazníci nejvíce nakupovali tradiční IT zboží (notebooky, mobilní telefony, komponenty, příslušenství apod.). Při splnění daných podmínek obratu jsou navíc firmy zařazeny do B2B programu. Zde získají osobního obchodníka, který s nimi řeší nejen běžné záležitosti, ale i individuální poptávky a výběrová řízení. Po úspěchu programu v ČR a SR plánuje Alza otevřít tyto služby i v Maďarsku.

Silný nápor zvládlo i oddělení zákaznické péče. Za rok 2017 odbavilo přes 1,2 milionů zákaznických požadavků: 600 tisíc hovorů a téměř 600 tisíc písemných žádostí.

Firma vloni rozvířila vody kolem elektromobility a bitcoinů. Jako součást evropské expanze otevřela první prodejnu v Rakousku, showroom v Maďarsku a pronajala si nový sklad P3 Prague D8 ve Zdibech. V Praze vytvořila unikátní expozici Smart Home a profesionální foto-video studio pro zájemce zdarma. Interaktivní IVR namluvil nově Bohdan Tůma a na VŠE byl spuštěn samostatný předmět E-commerce B2C. Podpořeno bylo více než 40 neziskových organizací.

Podobné články

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více