Alza v roce 2017 utržila 21 miliard korun

1. 2. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Alza)
Alza podle předběžných výsledků vloni dosáhla (opět) rekordního obratu téměř 21 miliard korun bez DPH a meziroční nárůst tak činil přes 20 %. E-shop obsloužil přes 2,9 milionu unikátních zákazníků a odbavil přes 7,9 milionu objednávek. Téměř 30% meziroční nárůst Alza zaznamenala i u svého B2B programu.

Napříč zeměmi činil nárůst 17,9 % v České republice, 19,5 % na Slovensku a 80 % v dalších státech EU (na tomto čísle se nejvíce podílelo Maďarsko, a to přibližně 40 %).

Denní obrat během předvánoční akce Black Friday poprvé v historii firmy překročil 200 milionů korun. I ostatní čísla rostla. „Za rok 2017 jsme obsloužili přes 2,9 milionů unikátních zákazníků, odbaveno bylo přes 7,9 milionů objednávek. Téměř 30 % z nich bylo uskutečněno z mobilních zařízení,“ uvedl Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz, a dodal: „Nejčastěji bývá zboží vyzvednuto osobně – buď přímo v kamenných pobočkách (celkem 49 prodejen) nebo v AlzaBoxech (78 napříč všemi zeměmi), využívá toho téměř 73 % zákazníků.“

Vloni také lidé mnohem více nakupovali prostřednictvím mobilní aplikace Alza. Návštěvnost jen v prosinci vzrostla o více než 200 %. Meziročně z pohledu obratu aplikace rostly na operačním systému iOS o 122 %, na Androidu o 176 %.

Prodejní síť rozšířila skladovou zásobu o tisíce nových položek. Nejúspěšnějším segmentem se opět staly mobilní telefony, jejichž prodej vzrostl o 17,4 %, přičemž více než 50 % přístrojů bylo prodáno přímo ze skladů jednotlivých poboček. Obrat jedné miliardy překročilo i dalších šest segmentů: notebooky, příslušenství, komponenty, televize, elektro, PC sestavy. Největší rozvoj přitom zaznamenaly sekce sportu, trendů a hobby, které rostou v řádech stovek procent.

Firmě se dařilo i v oblasti B2B.  Meziroční nárůst činil 29 %, přičemž zákazníci nejvíce nakupovali tradiční IT zboží (notebooky, mobilní telefony, komponenty, příslušenství apod.). Při splnění daných podmínek obratu jsou navíc firmy zařazeny do B2B programu. Zde získají osobního obchodníka, který s nimi řeší nejen běžné záležitosti, ale i individuální poptávky a výběrová řízení. Po úspěchu programu v ČR a SR plánuje Alza otevřít tyto služby i v Maďarsku.

Silný nápor zvládlo i oddělení zákaznické péče. Za rok 2017 odbavilo přes 1,2 milionů zákaznických požadavků: 600 tisíc hovorů a téměř 600 tisíc písemných žádostí.

Firma vloni rozvířila vody kolem elektromobility a bitcoinů. Jako součást evropské expanze otevřela první prodejnu v Rakousku, showroom v Maďarsku a pronajala si nový sklad P3 Prague D8 ve Zdibech. V Praze vytvořila unikátní expozici Smart Home a profesionální foto-video studio pro zájemce zdarma. Interaktivní IVR namluvil nově Bohdan Tůma a na VŠE byl spuštěn samostatný předmět E-commerce B2C. Podpořeno bylo více než 40 neziskových organizací.

Podobné články

Češi si pro zboží z e-shopu rádi dojdou, dopravu zdarma by chtěli při nákupu nad 1 000 korun

10. 5. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Dodání zboží zákazníkovi. Základní, ale zároveň jeden z nejnáročnějších úkolů pro e-shopy dneška. Rychlost i kvalita doručení balíčku hrají významnou roli v budoucím návratu nakupujícího do internetového obchodu. Nejen těmto tématům se věnuje právě vydaná Studie dopravních služeb, kterou připravila Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Čtěte více

Za téměř 90 % všech online nákupů stojí třetina nejčastěji nakupujících zákazníků

26. 4. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Podle každoročního průzkumu přepravní společnosti DPD je tuzemská e-commerce závislá na třetině (34 %) svých zákazníků. Tito tzv. heavy buyers uskutečnili 87 % všech nákupů na internetu. Čtěte více

O nákupu v e-shopu rozhoduje skladová dostupnost v kombinaci s cenou

24. 4. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) vydala studii mapující očekávání a návyky zákazníků, kteří nakupují online. Studie je založená na rozsáhlém výzkumu zákazníků a připravila ji digitální agentura Sherpas. Oproti obecnému pocitu na trhu studie přichází například s překvapivým zjištěním, že české kořeny e-shopu, nebo dostupnost kamenného obchodu v rozhodovacím procesu klienta prakticky nehrají roli. Čtěte více

Vánoce vrátily množství marketingových sdělení do stavu před GDPR

29. 3. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: SmartEmailing)
Podle některých znamenalo datum 25. května 2018, tedy nástup GDPR, konec e-mail marketingu. Aktuální čísla ale ukazují, že nové nařízení mělo vliv zejména na čistotu databází, na něž komerční sdělení obchodníci posílají. Množství odesílaných e-mailů je přitom po deseti měsících jeho platnosti již zpět na loňské úrovni. Čtěte více