11 nej APC by Schneider Electric
Značka APC je známá především díky svým záložním a napájecím zdrojům, které jsou schopny pokrýt potřeby široké skupiny zákazníků od domácích uživatelů až po datová centra. Na následujících řádcích se dozvíte 11 zajímavostí, které o sobě prozradilo její české zastoupení.
1. Nejdéle sloužící zaměstnanec v ČR a jeho aktuální pozice?
Petr Baudyš, který v APC pracuje od roku 2004 a v současné chvíli je IT channel manažerem.
2. Nejprodávanější/nejúspěšnější produkt?
Záložní zdroje Smart-UPS, které tvoří zhruba 60 % našich prodaných záložních zdrojů. Tato řada je vhodná pro zálohování serverů, sítí, storage a komerčních aplikací vůbec.
3. Nejdéle prodávaný/vyráběný produkt?
Řada domácích a kancelářských zdrojů Back-UPS CS, která je na trhu již 12 let.
4. Nejlevnější a nejdražší produkt v aktuální nabídce?
U nejlevnějších produktů jde kromě nejrůznějších kabelů a koncovek o přepěťové ochrany SurgeArrest s cenou kolem dvou set korun. U nejdražších produktů to jsou velké třífázové záložní zdroje Symmetra – nabízíme například i řešení o výkonu jednoho megawattu, jejichž cena se pohybuje v řádu milionů korun. Nesmíme zapomenout na chlazení Eco Breeze (Air Economizer). Na „cenovém vrcholu“ pak samozřejmě stojí kompletní infrastruktura datových center, která se skládá z více stavebních kamenů.
5. Nejpádnější důvod, proč prodávat vaše produkty?
Kromě zavedené značky je hlavním důvodem určitě ochrana proti výpadkům napájení a unikátní řešení funkčního systému serveroven a datových center bez ohledu na jejich velikost. Partneři pak získávají možnost prodávat kvalitní a spolehlivé produkty a díky slušným maržím i vydělat. Nicméně, pro mnoho zákazníků se v České republice APC stalo synonymem záložního napájení.
6. Nejkurióznější poptávka od zákazníka?
Vůbec nejkurióznější byl požadavek jednoho ze zákazníků na bezdrátový přenos energie. K dalším zajímavostem pak patří požadavek na zdroj APC do staré mikrovlnné trouby.
7. Největší problém, se kterým se ve své činnosti setkáváte?
Pravděpodobně jde o kopie našich zařízení, které se čas od času objeví i na českém trhu. Zařízení vypadají velmi podobně jako naše originální kusy, při bližším ohledání je však zřejmé, že jde o padělky. Občas zákazníci dávají přednost nákupu „levných věcí“, ale to se ne vždy v naší branži vyplatí.
8. Nejúspěšnější rok?
Každý další rok je úspěšnější J V několika posledních letech jsme byli úspěšní jak v prodeji jednofázových UPS přes distribuci, tak v projektech, které u nás tvoří přibližně 20 - 30 % dodávek. Jde však o velká centralizovaná řešení do bank, státní správy, firem, různých výzkumných center apod. Poslední tři roky tedy skutečně patřily k nejúspěšnějším, protože se nám dařilo jak v projektech, tak standardních prodejích.
9. Největší důvod k radosti?
Spokojení partneři a zákazníci, kteří nám to dávají najevo na nejrůznějších setkáních.
10. Nejlepší prodejce či zákazník vašich produktů?
Prodejců je více. Pokud pomineme distributory, kteří jsou daní, jde zejména o e-shopy a retail, který v poslední době výrazně rostl. Druhou skupinou jsou pak systémoví integrátoři a kontraktoři, kteří s námi dělají větší projekty. V neposlední řadě nesmíme opomenout velkou a významnou skupinu prodejců IT.
11. Nejsmělejší plán do budoucna, resp. největší přání do budoucna?
Získat 100% tržní podíl. :-) Hlavně si ale udržet naši současnou pozici a dodávat zákazníkům kvalitní a technologicky vyspělé produkty.
Na otázky odpovídal: Petr Baudyš, channel manažer APC by Schneider Electric