Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku.

Titul nejpopulárnějšího e-shopu si znovu odnesla Alza.cz, v kategorii Cena kvality uspěl Spokojenypes.cz. Cenu Heureky za rok 2024 získal e-shop s designovými erotickými pomůckami české návrhářky Anny Marešové Whoop·de·doo, jako udržitelný e-shop roku byl oceněn obchod PetFarmFamily.

„ShopRoku je pro nás způsobem, jak dlouhodobě podporovat kvalitní online obchody a vyzdvihnout ty, které odvádějí skvělou práci. Vítězství v soutěži odráží reálné zkušenosti zákazníků, ať už prostřednictvím recenzí, hodnocení, nebo hlasování veřejnosti,“řekl generální ředitel Heureka Group David Chmelař. 

Česká e-commerce i v roce 2024 potvrdila svou silnou pozici a vysokou úroveň. Online trh dosáhl obratu 194 miliard korun, což představuje 5% meziroční růst. Čeští e-shopaři tak prokázali vysokou míru flexibility, když se dokázali přizpůsobit ekonomickému prostředí, měnícím se trendům i sezónním výkyvům. Dlouhodobě se zákaznická spokojenost drží na 96,3 % a nárůst v oblastech jako jsou udržitelnost a volnočasové aktivity ukazují, že český e-commerce sektor je nejen vyspělý, ale i inovativní a připravený na další růst v roce 2025.

Kdo bodoval v kvalitě a oblíbenosti

Soutěž letos opět rozdělila ocenění do několika hlavních kategorií. Cenu kvality získávají e-shopy na základě dlouhodobého hodnocení Ověřeno zákazníky. Ti posuzují nejen rychlost doručení, komunikaci nebo přehlednost webu, ale i celkový nákupní zážitek. Absolutním vítězem této kategorie se stal e-shop SpokojenyPes.cz. V jednotlivých tematických kategoriích pak uspěly například OnlineShop v kategorii Elektro nebo 4camping mezi e-shopy zaměřenými na sport a fitness.

Cena popularity je výsledkem veřejného hlasování, do kterého v letošním roce poslali zákazníci téměř 200 000 hlasů. Absolutním vítězem se stala jako v loňském roce Alza, která si u zákazníků drží stabilně silnou pozici. Dále uspěly v jednotlivých kategoriích i další oblíbené internetové obchody, například Notino v kategorii Krása a zdraví nebo Motora v sekci Auto-Moto. 

Speciální ocenění pro prodejce na Heureka Marketplace

Součástí soutěže ShopRoku je i Visa Special Award, která hodnotí e-shopy působící na Heureka Marketplace. O výsledku rozhoduje kombinace faktorů, jako je spokojenost zákazníků, počet objednávek nebo obchodní výkon. V letošním ročníku zvítězil e-shop Eldum.cz, druhé místo obsadil Kamody.cz a na třetí příčce se umístil OnlineShop „Rychlý technologický pokrok zásadně proměnil způsob, jakým nakupujeme, spravujeme své finance a platíme. Spotřebitelé dnes chtějí, aby online nakupování bylo stejně intuitivní a bezproblémové jako jakákoli jiná digitální zkušenost – bez ohledu na obchodníka či zařízení, které používají. To potvrzují i naše data: 88 % Čechů preferuje online platbu kartou (včetně dobírky) a u mladší generace ve věku 18–26 let toto číslo stoupá až na 94 %. ShopRoku každoročně oceňuje e-shopy, které nejlépe reagují na tyto změny a posouvají úroveň e-commerce. Ve Visa dlouhodobě podporujeme bezpečné a pohodlné platby, které dnes tvoří základ moderního digitálního prostředí,“ řekl Petr Polák, country manager Visa pro Českou republiku.

Cena Heureky 

Toto ocenění uděluje odborná porota složená z expertů české a slovenské e-commerce scény, kteří vybírají internetové obchody s výrazným příběhem, přesahem do společnosti nebo inovativním přístupem k podnikání. Cílem Ceny Heureky je upozornit na projekty, které nejsou jen obchodně úspěšné, ale zároveň inspirují svým přístupem, originalitou nebo hodnotami, které přinášejí svým zákazníkům i komunitě. Oproti loňskému roku se do boje o Cenu Heureky zapojilo o 61 % více e-shopů, mezi nimiž získal prvenství e-shop s designovými erotickými pomůckami české návrhářky Anny Marešové Whoop·de·doo.

Vítěz ceny Udržitelného e-shopu 

Ocenění je určeno e-shopům, které dlouhodobě usilují o odpovědné podnikání, a to ať už jde o ekologii, férový přístup nebo transparentnost. Z certifikovaných e-shopů vybírá porota trojici těch, které v daném roce nejvíce vynikly a posouvají hranice udržitelnosti v e-commerce. Z téměř 600 internetových obchodů se letošním vítězem stal e-shop PetFarmFamily.

Kompletní výsledky jsou dostupné na webu https://www.shoproku.cz/vysledky.

Podobné články

DPD a GLS si v Česku vzájemně otevírají sítě svých výdejních boxů

22. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnosti DPD a GLS se domluvily na sdílení svých sítí zhruba 2 100 výdejních boxů. Zákazníkům obou společností tak přibyde mnohem více možností, kde si své balíčky mohou vyzvedávat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Jde o první spolupráci tohoto typu na českém trhu – dosavadní doručování do partnerských sítí probíhá vždy jednostranně. Čtěte více

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více