Prodej tabletů překonal předpandemickou úroveň a vykázal slušný růst

15. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle informací společnosti IDC zaznamenal celosvětový prodej tabletů ve druhém čtvrtletí roku 2024 meziroční nárůst o 22,1 % na celkových 34,4 milionu kusů. Kromě mizerných výsledků z loňska, se kterými se letošní prodej porovnával, pramenil pozitivní vývoj zejména ze zahájení nově představených produktů z dílen předních světových výrobců.

Svou roli na celkových prodejích ve sledovaném období sehrály také běžné cykly obnovy, kdy uživatelé částečně nahrazovali zařízení nakoupená v prvních letech pandemie a doplňování zásob na straně prodejců a distributorů.

Objemy prodeje tabletů jsou tedy srovnatelné s úrovní dodávek před pandemií, nikoli s bezprecedentními výkony, které byly zaznamenány během pandemie. Výsledky za druhé čtvrtletí 2024 jsou příznivé i ve srovnání se stejným kvartálem roku 2019, kdy se prodalo 32,5 milionu tabletů. Trh pozitivně těžil z představení novinek od Applu i z rostoucí popularity oddělitelných tabletů firem jako Samsung a Huawei.

„Výsledky za druhé čtvrtletí letošního signalizují, že trh definitivně vytlačit dopady pandemie. Očekáváme, že cyklus obnovy a růst na rozvíjejících se trzích bude v nejbližší době nadále napomáhat oživení. Zatímco noví hráči na trhu se soustředí na svou globální expanzi, dlouhodobí lídři se nadále zaměřují na zdokonalování technologií (jako v případě OLED displejů pro iPady Pro), uspokojování poptávky po prémiových zařízeních í nástup novinek, jako je umělá inteligence,“ uvedl Anuroopa Nataraj, seniorní analytik společnosti IDC. „Dlouhodobý růst trhu závisí na schopnosti výrobců vytvořit zařízení, která dokážou tabletům vybojovat svou unikátní pozici – takovou, která bude dostatečně inovativní a současně se dokáže odlišit od jiných produktových kategorií.“

Celosvětový prodej tabletů ve 2. čtvrtletí 2024
VýrobceProdej 2Q24Tržní podíl (%)Prodej 2Q23Tržní podíl (%)Meziroční změna (%)
Apple12,335,810,43718,2
Samsung6,920,15,820,618,6
Lenovo2,57,32,17,616,7
Huawei2,36,81,75,940,3
Xiaomi25,813,794,7
Ostatní8,424,37,125,217,6
Celkem34,410028,210022,1

 

Štítky: 
Průzkumy, IDC, Tablety, Apple, Huawei, Lenovo, Samsung, Xiaomi

Podobné články

Agentní AI v příštích letech ovládne rozpočty firem na IT

28. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Agentická umělá inteligence bude podle IDC v příštích pěti letech dominovat růstu firemních rozpočtů na IT. V roce 2029 do ní budou podniky investovat přibližně 1,3 biliionu dolarů. Bezprecedentní růstová prognóza navíc signalizuje transformaci IT od softwaru k produktům a službám založeným na umělé inteligenci. Čtěte více

Prodej tabletů ve 2. čtvrtletí 2025 vzrostl o 13,1 %

11. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle údajů IDC vzrostly celosvětové dodávky tabletů ve druhém čtvrtletí roku 2025 meziročně o 13,1 % na celkových 38,3 milionu kusů. Trh tak navázal na pozitivní vývoj prodeje z prvního čtvrtletí. Hlavními tahouny růstu byly výměna starších zařízení za nová způsobená dobíhajícími produktovými cykly, zvětšování skladových zásob před zavedením cel nebo podpora vzdělávacích projektů v Číně. Čtěte více

Globální výdaje koncových uživatelů na modely GenAI letos dosáhnou 14,2 miliardy USD

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Celosvětové výdaje koncových uživatelů na generativní modely AI (GenAI) v roce 2025 podle Gartneru letos vyšplhají na 14,2 miliardy dolarů. Výdaje na specializované modely GenAI, specifické pro konkrétní oblasti, letos dosáhnou 1,1 miliardy dolarů. Čtěte více

Celosvětový prodej smartphonů ve 2. čtvrtletí stagnoval

22. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Navzdory globální nejistotě a slabé poptávce v Číně se celosvětový prodej chytrých telefonů ve druhém čtvrtletí tohoto roku zvýšil v objemu o jedno procento. Výrobci se klesající prodeje snaží kompenzovat vyššími cenami, které chtějí v očích zákazníků ospravedlnit integrací funkcí na bázi umělé inteligence i do cenově dostupnějších zařízení. Čtěte více