Spočívá budoucnost autentizace v tokenech?

5. 9. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Visa)
Společnost Visa celosvětově vydala prostřednictvím služby Visa Token Service (VTS) přes čtyři miliardy tokenů. Jde o významný úspěch, který pomáhá prohloubit zabezpečení digitálních plateb a podporuje inovace v oblasti e-commerce a rozšiřování akceptační sítě. Dosažením tokenu s číslem čtyři miliardy překonala Visa množství svých karet v oběhu. Přispělo k tomu více než zdvojnásobení počtu tokenů Visa vydaných v jednom roce.

„Tokenizace je jednoduchý, ale účinný koncept. Spočívá v ochraně citlivých údajů před podvodníky a přispívá ke zvyšování bezpečnosti digitálních plateb,” uvedl Marcel Gajdoš, generální ředitel Visa pro Českou republiku, Maďarsko a Slovensko. „V Česku patříme k lídrům v oblasti mobilních plateb a uvědomujeme si důležitost jejich zabezpečení. Počet institucí, které tokeny vydávají, a obchodníků a zákazníků, kteří je využívají, proto neustále roste,“ dodal.

Objem e-commerce vzrostl od začátku pandemie o více než 50 %. Společně s oblibou online nákupů roste i poptávka spotřebitelů po pohodlnějších a bezpečnějších platebních řešeních. Visa jde této poptávce vstříc právě službou Visa Token Service, která nahrazuje šestnáctimístné číslo karty Visa digitálním tokenem. Ten nemůže odemknout nikdo kromě samotné společnosti. Tímto způsobem je Visa schopna efektivně chránit citlivé údaje zákazníků před jejich zneužitím.

Tokeny chrání online nákupy

Z tokenů může profitovat celý platební ekosystém. Přinášejí do e-commerce větší bezpečnost a uživatelskou přívětivost, ze které mohou těžit nejen spotřebitelé, ale také obchodníci, vydavatelé karet a zúčtovací banky, tzv. acquireři. 

Analýza společnosti Visa ukázala, že využívání Visa tokenů vedlo mezi 8 600 vydavateli a 800 000 obchodníky ke snížení podvodů o 28 % a zvýšení míry spokojenosti o tři procenta. Obchodníci tak mohou zvyšovat objem svých prodejů a zároveň snížit výdaje spojené s náklady na řešení podvodů.

Budoucnost autentizace je v tokenech

Většina finančních aktivit dnes probíhá prostřednictvím cloudů, což s sebou nese požadavky na pokročilé bezpečnostní technologie, které ochrání citlivá zákaznická data. Budoucností je tzv. autentizace 2.0, kterou zajišťují tokeny a nástroje jako Cloud Token Framework firmy Visa. Tento systém byl navržen s cílem zvýšit bezpečnost a zákaznickou spokojenost při platbách na internetu napříč různými druhy zařízení i formami platebních styků. 

„Dosažení takto vysokého čísla vydaného tokenu je důkazem, že se společnosti Visa úspěšně daří zajišťovat bezpečné, spolehlivé a pohodlné transakce po celém světě,” uzavřel Gajdoš. „Cílem společnosti Visa je pomáhat jednotlivcům, podnikům i celým ekonomikám prosperovat. Další rozšiřování tokenizace v této misi významně pomáhá.“ 

Více informací o roli společnosti Visa v tokenové transformaci najdete zde. 

Podobné články

DPD a GLS si v Česku vzájemně otevírají sítě svých výdejních boxů

22. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnosti DPD a GLS se domluvily na sdílení svých sítí zhruba 2 100 výdejních boxů. Zákazníkům obou společností tak přibyde mnohem více možností, kde si své balíčky mohou vyzvedávat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Jde o první spolupráci tohoto typu na českém trhu – dosavadní doručování do partnerských sítí probíhá vždy jednostranně. Čtěte více

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více