Kdo se může pochlubit titulem ShopRoku od Heureky?

20. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Celkem 200 000 hlasů rozhodlo v letošním, už dvanáctém, ročníku soutěže ShopRoku o jejím vítězi. Více než tisíc přihlášených e-shopů a šest milionů recenzí, tak zní shrnutí tří hlavních kategorií, které Heureka každoročně vyhlašuje v soutěži ShopRoku.

„Rekordní čísla české e-commerce v loňském roce se odrazila i na zájmu o ocenění nejlepších českých e-shopů. Češi v e-shopech trávili hodně času a jako zákazníci jsou stále náročnější. České e-shopy však patří ke špičce ve kvalitě, což se letos opět potvrdilo,” uvedl Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz.

Nejpopulárnějším českým e-shopem podle hlasování zákazníků se stal Lidl-shop.cz. Tím nejkvalitnějším na základě recenzí a hodnocení, absolutním vítězem Ceny kvality, je prodejce outdoorového vybavení 4camping.cz. Z rekordního počtu přihlášených vzešel také vítěz Ceny Heureky - internetový „farmářský trh” Scuk.cz. Cílem soutěže ShopRoku, kterou každoročně vyhlašuje nákupní rádce Heureka.cz, je ocenit nejkvalitnější a nejpopulárnější e-shopy na českém trhu.

Nejpopulárnější e-shop má Lidl, ovládl i Slovensko

Absolutním vítězem ceny popularity, ve které rozdávají hlasy svým oblíbeným e-shopům sami zákazníci, se stal e-shop obchodního řetězce Lidl. Ten  si stejnou cenu převezme i na Slovensku. V letošním ročníku soutěže udělili internetoví zákazníci celkem 200 000 hlasů. „Velice nás těší, že Lidl-shop patří u zákazníků k vyhledávaným místům pro nákup spotřebního zboží a oblečení. Za dobu své existence se tak stal plnohodnotným prodejním kanálem, který naše kamenné prodejny významně doplňuje. Ocenění je pro nás současně závazkem, abychom neustále pracovali na jeho rozvoji a zlepšovali naše služby,“ poznamenal mluvčí společnosti Lidl Tomáš Myler.

CENA POPULARITY
Název kategorieVítěz
Absolutní vítězLidl-shop
ElektroDATART.cz
Výpočetní a telekomunikační technikaCZC.cz
Móda a doplňkyCityzenwear.cz
Krása a zdravíNotino
Dětské zboží4kids.cz
Auto-motoBikers Crown
Sport a fitnessSportisimo
Dům a zahradaSIGMAshop.cz
Bydlení a designdecoDoma
HobbyMojeGalanterka.cz
Zábava a volný časMegaKnihy.cz
Erotické zbožíRuzovySlon.cz
Obchodní domyLidl-shop

Cenu kvality si odnáší 4camping.cz

Na základě vyplněných dotazníků spokojenosti se vybírá nejkvalitnější e-shop - absolutním vítězem této kategorie se stal e-shop 4camping. „Češi vloni byli nuceni přesunout se do e-shopů, což se odrazilo i na počtu recenzí a hodnocení – za rok 2020 jich udělili šest milionů, což je téměř o milion a půl více než vloni. Právě na základě hodnocení a recenzí reálných zákazníků vybíráme vítěze v Ceně kvality,” vysvětlil Braverman. Mezi dalšími vítězi Ceny kvality se objevily například e-shop palmknihy.cz, spokojenypes.cz, notino.cz nebo e-kondomy.cz.

CENA KVALITY
Název kategorieVítěz
Absolutní vítěz4camping
ElektroONLINESHOP.cz
Výpočetní a telekomunikační technikaMironet.cz
Móda a doplňkyRieker-eshop.cz
Krása a zdravíNotino
Dětské zboží4kids.cz
Auto-motoAUTO HOTAREK
Sport a fitness4camping
Dům a zahradaHadex, spol. s r.o.
Bydlení a designMatejovský povlecení
HobbySpokojenyPes.cz
Zábava a volný časPalmknihy
Erotické zbožíe-kondomy.cz
Obchodní domyEVA.cz

Zaměřeno na Cenu Heureky

V letošním ročníku se Heureka více zaměřila na Cenu Heureky a počet vyhlašovaných e-shopů rozšířila na pět. „V Ceně Heureky se dlouhodobě snažíme oceňovat e-shopy, které za sebou mají nějaký zajímavý příběh, přesah, neotřelou myšlenku – zkrátka nějaký originální počin,” vysvětlil Tomáš Braverman, ředitel Heureky, a doplnil: „Letos se nám sešlo přes 1200 e-shopů, a vybrat jich jen pár bylo nesmírně obtížné. Je fantastické vidět, že skvělých nápadů je na českém trhu dost.”  Prvenství v Ceně Heureky si nakonec odnáší e-shop Scuk.cz, následovaný e-shopy Reknihy.cz, Knihobot.cz, PuclePucle.cz a Stehlikdesign.cz.

Cena Heureky
1. místoScuk.cz
2. místoReknihy.cz
3. místoKnihobot.cz
finalistaPuclePucle.cz
finalistaStehlikdesign.cz

Prohlédněte si kompletní výsledky soutěže. 

Podobné články

DPD a GLS si v Česku vzájemně otevírají sítě svých výdejních boxů

22. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnosti DPD a GLS se domluvily na sdílení svých sítí zhruba 2 100 výdejních boxů. Zákazníkům obou společností tak přibyde mnohem více možností, kde si své balíčky mohou vyzvedávat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Jde o první spolupráci tohoto typu na českém trhu – dosavadní doručování do partnerských sítí probíhá vždy jednostranně. Čtěte více

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více