HP představilo virtuální realitu pro oblasti designu, školení, zdravotnických služeb, zábavy a automobilismu

7. 8. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: HP Inc.)
Společnost HP sjednotila svůj přístup ke komerčním řešením pro virtuální realitu (VR), čímž se chce přiblížit partnerským firmám snažícím se o zkrácení intervalu mezi návrhem a výrobou, o zlepšování školicích postupů a poskytování hlubšího kontaktu se zákazníkem. Jako součást této strategie HP představilo profesionální přenositelný počítač s VR.

„Virtuální realita mění způsob, jakým se lidé učí, komunikují a tvoří,“ uvedl Xavier Garcia, viceprezident a generální manažer pro Z Workstations v HP. „Využití takovéto technologie naplno v kterémkoliv odvětví vyžaduje spolupráci mezi zákazníky a partnery. HP v roli technologického lídra spojuje vhodné inovace a partnery, aby mohla svým zákazníkům poskytovat komerční VR řešení, na kterých záleží. Díky naší dlouhé historii vizionářských inovací a nových řešení, jakým je například HP Z VR Backpack, zprostředkováváme našim zákazníkům zážitky ve virtuální realitě, které mohou už dnes využít na změny přetvářející budoucnost.“

Neomezené příležitosti ke komerčnímu využití VR tak mají firmy v oblastech designu produktů, architektury, zdravotnictví, záchranných služeb, automobilismu a zábavy. Vznikající technologie vytvářejí pro zákazníky nové možnosti, ať již jde o nakupování v showroomech prodejců automobilů až po změny ve školení zaměstnanců nemocnic.

Přístup HP k technologii VR

Přístup společnosti HP k virtuální realitě čerpá z její bohaté historie v oblasti produktů a  vztahu k zákazníkům. Technologie společnosti HP těží také z partnerství s dalšími firmami, které spojuje celý ekosystém VR se značkami jako Intel, Nvidia, Technocolor, HTC Vive a dalšími.

Společnost HP investuje do pohlcujících technologií virtuální a rozšířené reality, aby mohla svým zákazníkům a partnerům nabídnout nástroje na komerční využití VR. Tato aktivita je součástí dlouhodobé snahy, kterou společnost HP věnuje technologii VR a pomoci svým zákazníkům při využívání VR na posilňování jejich firem. Ještě letos se otevře 13 center v Palo Alto, Houstonu, Boise, Fort Collins, Stokholmu, Londýně, Paříži, Barceloně, Boeblingene, Pekingu, Sydney, Tokiu a Singapuru, které byly navržené na poskytování pohlcujícího zážitku využívajícího HP VR technologie zákazníky například při poradenství, jak zapojit VR zařízení do svého podnikání s cílem zefektivnit pracovní pracesy.

HP Z VR Backpack

Rešení HP Z VR Backpack nabízí svobodu pohybu, potřebný vizuální výkon i dokování. Zařízení VR Backpack je katalyzátorem výkonnějšího využívání VR v mnohých podnicích a firmách včetně následujících ukázkových příkladů:

  • Firmy mohou využívat VR na poskytování bezpečného a účinného simulovaného tréninku v nebezpečném prostředí, lékařského tréninku anebo práci s těžkými/velkými zařízeními. Ve všech těchto prostředích se dá předcházet vysokým nákladům způsobeným chybami pomocí efektivních tréninkových VR řešení využívajících zařízení HP Z VR Backpack.
  • Při architektonickém vývoji budov pomáhají virtuální prohlídky modelů pro klienty rychleji uzavírat smlouvy.
  • Při vývoji produktů, když se vykonává revize produktových konceptů, může uzavírání smluv a výběr nových redesignů produktů probíhat ve virtuálních produktových showroomech.
  • V oblasti zábavního průmyslu je možné díky zařízení HP Z VR Backpack zařídit nová zábavní centra, která v závislosti na místě nabízejí fantastické zážitky ve virtuální realitě.

Zařízení HP Z VR Backpack se výkonem vyrovná pracovní stanici. Kompaktní zařízení má okamžitě vyměnitelné baterie. Přístroj ve svých útrobách skrývá procesor Intel Core i7 a grafickou kartu Nvidia Quadro P5200 s 16GB videopamětí. Možnost dokování pak poskytuje možnost přepínat mezi výkonným stolním počítačem na design obsahu a ověřováním svých výtvorů na přenosném VR PC. Součástí VR portfólia společnosti HP je i zařízení HTV Vive Business Edition HMD (prodává se samostatně). HP Z VR Backpack bude v České republice dostupný od listopadu s cenami od 3 299 USD.

Podobné články

Trh s rozšířenou a virtuální realitou v 1. čtvrtletí vzrostl o 18 %

26. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový trh s náhlavními soupravami pro rozšířenou a virtuální realitu zaznamenal podle společnosti IDC v prvním čtvrtletí letošního roku výrazné oživení a meziročně vzrostl o 18,1 %. V čele tohoto oživení stála společnost Meta, která získala 50,8 % trhu. Čtěte více

Výdaje na AR/VR v regionu EMEA do roku 2029 dosáhnou 8,4 miliardy dolarů

29. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Výdaje na rozšířenou a virtuální realitu v regionu EMEA podle IDC do roku 2029 dosáhnou 8,4 miliardy dolarů, což představuje 16% pětiletou složenou roční míru růstu (CAGR). Očekává se, že po celé sledované období budou dominantní tržní silou spotřebitelé. Díky rostoucí poptávce po náhlavních soupravách by však mělo růst také využívání AR/VR řešení v podnicích. Čtěte více

IDC očekává zastavení růstu AR a VR headsetů

9. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle nejnovějších informací společnosti IDC vzrostly celosvětové prodeje náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu v roce 2024 o 10 %. Uvedení nových produktů od stávajících hráčů i vstup několika nových firem do tohoto segmentu pomohlo trhu po dvou letech poklesu opět k růstu. Letos však nejspíš bude opět o něco hůř… Čtěte více

Meta nastavuje v oblasti AR/VR laťku, ale konkurence se teprve formuje

23. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Po dvou čtvrtletích poklesu se celosvětové dodávky náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu vrátily k růstu. Objem jejich prodeje ve třetím čtvrtletí roku 2024 podle IDC vzrostl o 12,8 %. Růst byl z velké části tažen primárně společností Meta. Čtěte více