Infografika: Každý třetí Evropan plánuje pořízení chytrých hodinek

8. 2. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kentico Software)
Ačkoli chytré hodinky dosud vlastní pouze necelá desetina Evropanů, zájem o ně neustále roste. V budoucnu si je chystá pořídit 33 % obyvatel Evropy, bezmála čtvrtina pak dokonce již letos.

Většina dotazovaných hodlá chytré hodinky používat pro osobní potřebu (71 %), zbylých 29 % pak k pracovním i osobním účelům. Spotřebitelé vidí hlavní přínos především v následujících vlastnostech chytrých hodinek:

  • přijímání a odesílání e-mailů a zpráv a upozornění na nadcházející schůzky, novinky na sociálních sítích nebo pohybu na bankovním účtu (46 %);
  • navigace při chůzi a cestování osobní či hromadnou dopravou (37 %);
  • telefonické a video hovory (32 %);
  • bezpečnostní monitoring – sledování aktuální polohy seniorů, dětí nebo zvířat (27 %);
  • sledování pohybové aktivity a spalování kalorií (21 %).

Mezi další výhody pak podle dotazovaných patří možnost platit s hodinkami v online obchodech a spravovat své online bankovnictví (15 %), sledovat videa a poslouchat hudbu (14 %) nebo pořizovat fotografie a videa (13 %). Více než polovina (54 %) Evropanů si chytré hodinky dosud nepořídilo kvůli jejich ceně, dalších 40 % nevidí pro jejich pořízení dostatek důvodů.

Podle společnosti Kentico Software se chytré hodinky v budoucnu stanou důležitým nástrojem pro online marketéry, kteří je budou moci používat jako další komunikační platformu pro budování značky nebo pro zasílání cílených nabídek. „Chytré hodinky jsou ideálním nástrojem pro zasílání personalizovaných sdělení a nabídek připravených na míru. Marketéři navíc mohou na uživatele hodinek cílit podle toho, kde se daná osoba právě nachází,“ vysvětlil Petr Palas, zakladatel a CEO Kentico Software.

Tento trend potvrzují i výsledky průzkumu – kompletní zablokování reklam na chytrých hodinkách by ocenilo pouze 36 % dotazovaných. Naopak 14 % z nich nevadí přijímání jakýchkoli reklam a 21 % oceňuje reklamní sdělení od firem, o jejichž produkty má zájem.

Údaje vyplývají z globálního průzkumu české společnosti Kentico Software, do kterého se zapojili také čeští spotřebitelé.

Podobné články

Agentní AI v příštích letech ovládne rozpočty firem na IT

28. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Agentická umělá inteligence bude podle IDC v příštích pěti letech dominovat růstu firemních rozpočtů na IT. V roce 2029 do ní budou podniky investovat přibližně 1,3 biliionu dolarů. Bezprecedentní růstová prognóza navíc signalizuje transformaci IT od softwaru k produktům a službám založeným na umělé inteligenci. Čtěte více

Prodej tabletů ve 2. čtvrtletí 2025 vzrostl o 13,1 %

11. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle údajů IDC vzrostly celosvětové dodávky tabletů ve druhém čtvrtletí roku 2025 meziročně o 13,1 % na celkových 38,3 milionu kusů. Trh tak navázal na pozitivní vývoj prodeje z prvního čtvrtletí. Hlavními tahouny růstu byly výměna starších zařízení za nová způsobená dobíhajícími produktovými cykly, zvětšování skladových zásob před zavedením cel nebo podpora vzdělávacích projektů v Číně. Čtěte více

Globální výdaje koncových uživatelů na modely GenAI letos dosáhnou 14,2 miliardy USD

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Celosvětové výdaje koncových uživatelů na generativní modely AI (GenAI) v roce 2025 podle Gartneru letos vyšplhají na 14,2 miliardy dolarů. Výdaje na specializované modely GenAI, specifické pro konkrétní oblasti, letos dosáhnou 1,1 miliardy dolarů. Čtěte více

Celosvětový prodej smartphonů ve 2. čtvrtletí stagnoval

22. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Navzdory globální nejistotě a slabé poptávce v Číně se celosvětový prodej chytrých telefonů ve druhém čtvrtletí tohoto roku zvýšil v objemu o jedno procento. Výrobci se klesající prodeje snaží kompenzovat vyššími cenami, které chtějí v očích zákazníků ospravedlnit integrací funkcí na bázi umělé inteligence i do cenově dostupnějších zařízení. Čtěte více