Infografika: Každý třetí Evropan plánuje pořízení chytrých hodinek

8. 2. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kentico Software)
Ačkoli chytré hodinky dosud vlastní pouze necelá desetina Evropanů, zájem o ně neustále roste. V budoucnu si je chystá pořídit 33 % obyvatel Evropy, bezmála čtvrtina pak dokonce již letos.

Většina dotazovaných hodlá chytré hodinky používat pro osobní potřebu (71 %), zbylých 29 % pak k pracovním i osobním účelům. Spotřebitelé vidí hlavní přínos především v následujících vlastnostech chytrých hodinek:

  • přijímání a odesílání e-mailů a zpráv a upozornění na nadcházející schůzky, novinky na sociálních sítích nebo pohybu na bankovním účtu (46 %);
  • navigace při chůzi a cestování osobní či hromadnou dopravou (37 %);
  • telefonické a video hovory (32 %);
  • bezpečnostní monitoring – sledování aktuální polohy seniorů, dětí nebo zvířat (27 %);
  • sledování pohybové aktivity a spalování kalorií (21 %).

Mezi další výhody pak podle dotazovaných patří možnost platit s hodinkami v online obchodech a spravovat své online bankovnictví (15 %), sledovat videa a poslouchat hudbu (14 %) nebo pořizovat fotografie a videa (13 %). Více než polovina (54 %) Evropanů si chytré hodinky dosud nepořídilo kvůli jejich ceně, dalších 40 % nevidí pro jejich pořízení dostatek důvodů.

Podle společnosti Kentico Software se chytré hodinky v budoucnu stanou důležitým nástrojem pro online marketéry, kteří je budou moci používat jako další komunikační platformu pro budování značky nebo pro zasílání cílených nabídek. „Chytré hodinky jsou ideálním nástrojem pro zasílání personalizovaných sdělení a nabídek připravených na míru. Marketéři navíc mohou na uživatele hodinek cílit podle toho, kde se daná osoba právě nachází,“ vysvětlil Petr Palas, zakladatel a CEO Kentico Software.

Tento trend potvrzují i výsledky průzkumu – kompletní zablokování reklam na chytrých hodinkách by ocenilo pouze 36 % dotazovaných. Naopak 14 % z nich nevadí přijímání jakýchkoli reklam a 21 % oceňuje reklamní sdělení od firem, o jejichž produkty má zájem.

Údaje vyplývají z globálního průzkumu české společnosti Kentico Software, do kterého se zapojili také čeští spotřebitelé.

Podobné články

Celosvětový prodej PC ve třetím čtvrtletí stoupl o 8,2 %

22. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Celosvětové dodávky počítačů podle Gartneru dosáhly ve třetím čtvrtletí roku 2025 více než 69 milionů kusů, což představuje nárůst o 8,2 % oproti třetímu čtvrtletí roku 2024. Celkový růst byl poháněný primárně upgrady počítačů na Windows 11. Čtěte více

Prodej smartphonů ve 3. čtvrtletí rostl o 2,6 %

16. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej chytrých telefonů ve třetím kvartálu 2025 vzrostl podle informací společnosti IDC meziročně o 2,6 % na 322,7 milionu kusů. Trh se smartphony tak pokračoval v oživení, které bylo poháněno primárně prémiovým segmentem. K nákupům zákazníky motivovaly zejména inovativní formáty telefonů a dostupnější smartphony s podporou umělé inteligence. Čtěte více

Prodej počítačů ve třetím čtvrtletí 2025 vzrost téměř o 10 %

13. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
V souladu s prognózou IDC výsledky prodeje PC za třetí čtvrtletí letošního roku potvrdily pokračující dynamiku a pokračující stabilní obnovu starších PC. Podle předběžných výsledků se ve sledovaném období prodalo 75,8 milionu PC, což představuje meziroční nárůst o 9,4 %. Z globálního hlediska tak trh vykázal stabilní poptávku, a to navzdory stagnaci v Severní Americe. Čtěte více

Za herní periférie a příslušenství se letos utratí 20 miliard USD

8. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Omdia)
Celkové výdaje na herní periférie a příslušenství v roce 2025 podle výzkumu společnosti Omdia celosvětově překročí 20 miliard dolarů. Do roku 2030 se pak tato částka přiblíží dokonce 25 miliardám USD. Čtěte více