SMS jako barometr ekonomického růstu

26. 11. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Neogenia)
V prvních třech čtvrtletích roku 2015 výrazně vzrostl počet odeslaných obchodních SMS zpráv. Prozradily to statistiky komunikační brány neoGate, která obsluhuje 14 % trhu s marketingovými a notifikačními SMS. Statistiky ukazují, že počet odeslaných textových zpráv meziročně narostl o 9,1 %.

Nejvíce SMS odesílají e-shopy, následované cestovními kancelářemi, lékárenským sektorem a dalšími obchodními segmenty.

Za zvýšení zájmu o textové zprávy může nejen popularizace hromadného cílení komunikace pomocí SMS a rozvíjení nových způsobů využití textových zpráv, ale také růst české ekonomiky. Obchodní subjekty navazují na růst propracovanější interakcí se svými zákaznickými komunitami a snahou o vyšší návratnost prostředků, vložených do této interakce v minulosti

„Podle našich informací vlastní databázi svých zákazníků až 70 % subjektů. A to často ve formě nákladně budovaného zákaznického klubu. Vlivem nízkých investic do těchto komunit však v minulých letech došlo k jejich utlumení. SMS zprávy jsou v takovém případě vhodným nástrojem, jak zákaznickou komunitu reaktivovat,“ řekl Ondřej Švrček, CEO Neogenia, provozovatel služby neoGate.

Elektronické obchody již tradičně obsazují první příčky v počtu odeslaných SMS. Přesto s textovými zprávami pracují rok od roku efektivněji a objem jimi odeslaných zpráv se stabilně zvyšuje, čemuž napomáhají i automatické mechanismy v enginech e-shopů.  Zvýšení objemu odeslaných SMS zpráv zaznamenaly i cestovní kanceláře a agentury, které oproti minulému roku poslaly o 18 % SMS zpráv více a vyšvihly se z třetího místa na druhé. Naopak z loňského druhého místa na letošní třetí se propadl segment lékárenství, který zaznamenal největší pokles v teplých letních měsících. Nejvíce (o 4 %) se trh propadl u segmentu gastro, kultura a zábava.

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Sitefinity ve verzi 15 přináší generativní AI a další novinky

1. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Progress Flowmon)
Společnost Progress uvedla novou verzi svého CMS řešení Progress Sitefinity 15, která přináší podporu generativní AI v celé platformě a umožňuje marketérům vytvářet personalizovaný obsah ve velkém měřítku. Novinka dále pomáhá odstranit marketingová datová sila, smysluplně využít cenné informace o zákaznících a zrychlit poskytování personalizovaných služeb. Čtěte více

Proč se v marketingu nevyhýbat vyhledávači Bing

15. 9. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Proč Bing zařadit do marketingového mixu? Protože vyhledávač od Microsoftu v řadě ohledů šlape na paty Googlu. Díky inovacím, jako je integrace Chatu GPT, se snaží získat větší podíl uživatelů a Microsoft Ads má druhý největší podíl na světovém trhu vyhledávačů s placenou reklamou a inzerce zde vám může pomoci zvýšit dosah za nižší cenu než u Googlu. Čtěte více

Deset klíčových pravidel pro úspěšný e-mailový marketing

28. 7. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Contexto)
E-mailový marketing je důležitým nástrojem pro úspěšné podnikání. Ale jak zajistit, aby vaše e-mailové kampaně byly skutečně účinné a udržely vaše zákazníky spokojené? Úspěch závisí na mnoha faktorech, a proto vám přinášíme 10 klíčových pravidel, která vám pomohou vytvořit zajímavé e-maily a dosáhnout maximální efektivnosti. Čtěte více