Byznys na internetu v roce 2013 vyrostl o 23,6 %

23. 12. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: APEK)
V roce 2013 si našlo cestu na internet okolo 4,1 miliardy lidí a většina z nich si pak online nakoupila zboží či služby, a to v celkové hodnotě 1,552 miliard dolarů. V porovnání s rokem 2012 tak došlo k nárůstu o 23,6 %. V roce 2014 se pak čeká další nárůst o 22,9 %, což by znamenalo celosvětové obraty ve výši 1,9 miliardy dolarů.
Foto: Freeimages.com

Report vytvořila nezisková organizace Ecommerce Foundation, která pomáhá společnostem i celým odvětvím s vylepšením jejich e-commerce aktivit pomocí praktických výzkumů a podpory sdílení informací a benchmarkingu.

Největšího růstu online obratů, a to o 44,6 %, dosáhl v roce 2013 region Asie a Pacifiku. Při celkových obratech 567,3 miliard USD se tak jedná o oblast s největšími obraty internetového obchodu na světě, přičemž nepřekvapí, že hlavním tahounem tohoto růstu je Čína. Evropa dosáhla v loňském roce v e-commerce obratů 482,3 miliardy a Severní Amerika 452,4 miliardy dolarů.

Mezi jednotlivými státy v roce 2013 ještě dominovaly Spojené státy s 419 miliardami dolarů před druhou Čínou. Ta dosáhla růstu online obratů o neuvěřitelných 78,5 %, což v dolarech znamená 328,4 miliard. V roce 2014 se již očekává posun Číny na celosvětově první místo. S odstupem za těmito dvěma giganty jsou pak Velká Británie (142,3 mld. USD), Japonsko (136,7 mld. USD) a Německo (84,2 mld. USD), které tak tvoří světovou TOP 5 e-commerce. Česká Republika v roce 2013 oproti tomu dosáhla na e-obraty v hodnotě 70 mld. Kč, tedy přibližně 3,1 mld. dolarů. Růst české e-komerce je pak dlouhodobě okolo 15 % ročně.

Průměrné útratě na jednoho nakupujícího vévodí Severní Amerika a Evropa s 1 928 USD, respektive 1 828 USD na hlavu. Oproti tomu v regionu Asie – Pacifik byl v roce 2013 průměr 1 268 USD. Vůbec nejvíce ze všech utráceli na internetu Britové (3 471 USD), Američané (2 216 USD) a Australané (2 167 USD). Čína s 1 087 USD na hlavu naopak chybí v TOP 10.

“Čína roste v oblasti e-commerce závratnou rychlostí. Z 23,4 mld. dolarů v roce 2010 se dostala na 328,4 mld. v roce 2013. Čína tak evidentně v nejbližší době předežene dosavadního globálního leadera – USA,“ řekl Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK). „V České Republice sledujeme dlouhodobě konstantní růst mezi 15 a 20 procenty ročně. Český trh samozřejmě nelze s čínským srovnávat, navíc je již několik let stabilizovaný. Přesto celosvětový vývoj potvrzuje, že prodej zboží i služeb se bude stále více přesouvat právě na internet.“

Štítky: 

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více