V práci se surfuje soukromě

17. 4. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: GFI)
Podle průzkumu GFI provedeného v březnu 2014 mezi prodejními partnery společnosti registruje téměř 90 % českých podnikových zákazníků zneužívání pracovního internetu svými zaměstnanci k soukromým účelům. Podniky mají obavy zejména ze ztráty produktivity práce, úniku citlivých dat a zavlečení virů do firmy.

Faktem, že zaměstnanci firemních zákazníků využívají webový přístup k mimopracovním účelům, si je jisto 61 % prodejních partnerů, 28 % partnerů se domnívá, že ke zneužívání dochází. Jen necelých 11 % respondentů si je jisto či se domnívá, že u jejich zákazníků ke zneužívání nedochází. Jako největší hrozbu zneužívání pracovního webu vidí podnikový management ztrátu pracovní produktivity zaměstnanců (64 %), únik citlivých dat či přihlašovacích informací (47 %), zavlečení virů (35 %), zahlcení kapacity podnikové sítě (24 %) a právní zodpovědnost za případné porušení autorských práv zaměstnanci (15 %). Pouze 6 % respondentů nepovažuje soukromé brouzdání po pracovním internetu za hrozbu.

I přes zmíněné obavy pouze 42 % podniků pravidelně nebo občas vyhodnocuje reporty o přístupu zaměstnanců k podnikovému webu, ať již s podporou specializovaného nástroje nebo bez něj. Téměř polovina z celkového počtu respondentů (48 %) alespoň blokuje přístup k určitým webovým stránkám a 45 % webový přístup k nepracovním účelům toleruje.

„Díky raketově narůstajícímu počtu mobilních zařízení používaných v podnikových sítích a pracovních počítačů využívaných doma dochází ke stírání hranic mezi soukromým a pracovním životem,“ řekl Martin Říha, ředitel pro strategii ve společnosti GFI Česká republika a Slovensko. „Přestože nové technologie a nový styl práce přinášejí značný nárůst flexibility a efektivity, zároveň dochází ke zvýšení rizik pro podnikové sítě. Dnes se již firmy bez specializovaných nástrojů typu GFI WebMonitor, které reagují na mobilní trendy a pomáhají vytvářet účinné strategie podnikové bezpečnosti, prostě neobejdou.“

Štítky: 

Podobné články

AI brýle HTC VIVE Eagle

AR a VR headsety a chytré brýle se stávají mainstreamem

23. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle informací společnosti IDC celosvětové dodávky AR/VR headsetů v kombinaci s chytrými brýlemi bez displeje vzrostou v roce 2025 o 39,2 % a jejich prodej dosáhne 14,3 milionu kusů. Prodeji budou dominovat chytré brýle typu Ray-Ban od Meta, přičemž tato kategorie během tohoto roku díky novým produktům vzroste o 247,5 %. Čtěte více

Trh podnikových WLAN sítí vzrostl ve druhém čtvrtletí roku 2025 o 13,2 %

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle výsledků průzkumu společnosti IDC vzrostl celosvětový prodej komponentů bezdrátových lokálních sítí (WLAN) pro podniky ve druhém čtvrtletí roku 2025 meziročně o 13,2 % a dosáhl hodnoty 2,6 miliardy USD, čímž navázal na růstový trend trhu z předchozího kvartálu. Čtěte více

Agentní AI v příštích letech ovládne rozpočty firem na IT

28. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Agentická umělá inteligence bude podle IDC v příštích pěti letech dominovat růstu firemních rozpočtů na IT. V roce 2029 do ní budou podniky investovat přibližně 1,3 biliionu dolarů. Bezprecedentní růstová prognóza navíc signalizuje transformaci IT od softwaru k produktům a službám založeným na umělé inteligenci. Čtěte více

Prodej tabletů ve 2. čtvrtletí 2025 vzrostl o 13,1 %

11. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle údajů IDC vzrostly celosvětové dodávky tabletů ve druhém čtvrtletí roku 2025 meziročně o 13,1 % na celkových 38,3 milionu kusů. Trh tak navázal na pozitivní vývoj prodeje z prvního čtvrtletí. Hlavními tahouny růstu byly výměna starších zařízení za nová způsobená dobíhajícími produktovými cykly, zvětšování skladových zásob před zavedením cel nebo podpora vzdělávacích projektů v Číně. Čtěte více