Zákazníci e-shopy vybírají podle důvěryhodnosti

26. 2. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Shoptet.cz)
V e-shopu nakoupí minimálně jednou do roka téměř 80 % Čechů. Která kritéria rozhodují o tom, že si produkt nebo službu pořídí v daném internetovém obchodě? Jde o celou řadu věcí, ale jako nedůležitější je z pohledu zákazníka důvěryhodnost.
Foto: SXC.hu

Lidí, kteří nemají zkušenost s e-shopy, je stále méně. Jednou do roka nakoupí přes internetový obchod 79 % a 43 % i několikrát do měsíce. Jen v ČR mají k dispozici na 37 000 online obchodů. „Zákazníci chtějí rychle a levně nakoupit, ale zároveň i mít zaručeno, že jim objednané zboží dorazí včas a v pořádku. Proto je při rozhodování důvěryhodnost daného obchodu klíčovým faktorem. To potvrzuje i skutečnost, že 53 % dá při výběru e-shopu na doporučení známého,“ řekl Miroslav Uďan, CEO služby Shoptet.cz. „Spokojený zákazník je tou nejlepší reklamou, která zaručeně přivede další. Proto všem provozovatelům onlineových obchodů radím, aby se svými zákazníky komunikoval a poskytovali bezchybný servis,“ dodal.

Lidé nechtějí být při nákupech v e-shopech podvedeni, mají strach posílat své peníze, aniž by měli jistotu, že objednané zboží dostanou v pořádku. Dříve než provedou svoji objednávku v neznámém obchodě, přečtou si v 66 % reference ostatních. Zákazníci online obchodů také velmi často čtou obchodní podmínky, chtějí například vědět, jaká jsou pravidla při vrácení zboží nebo způsoby doručení. Orientaci mezi e-shopy usnadňují různá označení. Mezi ně patří například nezávislé hodnocení obchodů zákazníky, které zastřešuje největší tuzemský srovnávač zboží Heureka.cz. E-shopy, které splnily kritéria, se pak mohou pyšnit razítkem Ověřeno zákazníky.

Při nákupu zboží se lidé nejvíce bojí doručení poškozeného zboží, dále pak nedoručení v dané lhůtě nebo problémů s platbou online. „Provozovatelé by rozhodně tyto věci neměli podceňovat. Tím, že je konkurence velká, tak každá maličkost rozhoduje o tom, zda e-shop přežije nebo ne. Je několik věcí, kterými se důvěryhodné obchody vyznačují. Mezi ně patří jasně viditelný kontakt, jednoduchost obchodu a především dobrá komunikace,“ dodal Miroslav Uďan.

Štítky: 

Podobné články

Podnikatelé se bojí ztráty dat i krádeže identity, zabezpečení však podceňují

6. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: MasterCard)
Povědomí o významu kybernetické bezpečnosti mezi českými podnikateli roste, často jí však nepřisuzují dostatečnou prioritu. Jen 39 % dotázaných mikro- a malých podnikatelů uvádí, že jsou ochotní do zabezpečení své firmy investovat více než 500 korun měsíčně. Pětina dokonce na bezpečnost nedá měsíčně ani korunu. Čtěte více

Stabilní start pro českou e-commerce: První čtvrtletí přineslo 4% meziroční růst

25. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Česká e-commerce zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2025 meziroční růst ve výši čtyř procent. Zatímco v lednu a únoru zůstávala výkonnost pod očekáváním, výrazné zlepšení přišlo v březnu, kdy došlo k meziročnímu růstu. Zvýšený zájem byl především v sezónních kategoriích jako zahrada, cyklistické vybavení a obecně vybavení na venkovní sporty. Čtěte více

Velký test e-shopů: Jak si vedly české online obchody pohledem odborníků z e-commerce?

11. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shopsys, Skladon, Retino)
Třetí ročník rozsáhlého testování české e-commerce scény se nově uskutečnil pod názvem Velký test e-shopů. Společnosti Shopsys, Skladon a Retino v něm opět v průběhu vánoční špičky hodnotily standardy českých e-shopů, které zásadně ovlivňují zákaznickou zkušenost – uživatelskou přívětivost nákupního košíku, úroveň logistiky a kvalitu vratkových procesů. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více