E-shopy se letos musí zaměřit na online marketing

24. 1. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Shoptet.cz)
Oblast e-commerce v roce 2013 posilovala, celkový obrat dosáhl 58 miliard korun. Aby letos e-shopy uspěly, budou se podle Shoptet.cz jejich provozovatelé muset zaměřit na on-line marketing a větší vytěžování stávajících zákazníků.
Foto: SXC.hu

V loňském roce boom zažila především oblast food delivery a také on-line platby. Mezi nejprodávanější produkty v roce 2013 patřila elektronika. Rok 2013 přinesl i nové služby, jako například Twisto. Zvyšuje se také objem objednávek přes mobilní telefony a tablety. V ČR je více než 35 000 e-shopů a v roce 2014 nebudou přibývat.

Loni mezi nejprodávanější produkty patřila tradičně elektronika, kde vévodily tablety a robotické vysavače. Rok 2013 byl ve znamení prodeje potravin online, ať už jde o nákup surovin nebo jídel z restaurací. Lidé si tyto rychlé a pohodlné nákupy oblíbili a jsou ochotni za dopravu i připlatit

„Minulý rok jsme mohli sledovat nárůst nákupů přes mobily a tento trend bude nadále pokračovat. Praxe ukázala zvýšení konverze u obchodů, které mají mobilní verzi, Bohužel mnoho e-shopů není na tento druh prodeje zatím připraveno,“ komentoval Miroslav Uďan, CEO Shoptet.cz.

Mezi novinky e-commerce minulý rok patřila například Kouzelná Almara, která bohužel již skončila, nebo Twisto, které umožňuje zaplacení až po 14 dnech od doručení. Také došlo k posunu při placení, zákazníci se přestávají bát on-line plateb a podíl objednávek na dobírku klesá. „Zásadní změny nelze u on-line obchodů očekávat. Tím, že je v České republice mnoho e-shopů, prosperovat budou především ty, které zvládnout on-line marketing.

Pro zvýšení prodejů bude zásadní nákupy více personalizovat, tedy používat subscription modely, kdy si e-shop zjistí potřeby zákazníka a po potvrzení mu zboží mu zasílá automaticky. Jedním z příkladů, kde tento systém využívají je obchod Chlapskazasilka.cz. E-shopy se také musí naučit lépe vytěžovat klienty, kteří u nich již nakoupili, například poskytnutím slevy nebo načasovaným e-mailingem,“ předjímá Miroslav Uďan.

Štítky: 

Podobné články

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více