Tabletů se v roce 2014 prodá dvakrát více než notebooků
Podle zprávy společnosti DisplaySearch se v příštím roce prodá 364 milionů tabletů, což je dvakrát více než prodaných notebooků (177 milionů). V roce 2017 by se pak mělo prodat až 589 milionů tabletů, zatímco notebooků se prodá zhruba stejně jako v současné době (176 milionů kusů).
„Odklon trhu od notebooků k tabletům je v plném proudu,“ uvedl Richard Shim, analytik společnosti DisplaySearch. "Informace od dodavatelů komponent ukazují, že původně plánovaná výroba notebooků se snižuje a že jednotliví výrobci do svých nabídek stále častěji zařazují tablety. Výrobci displejů a dalších komponent pro tablety se tak připravují zvýšením produkce, aby byli schopni držet krok spolu s vývojem tržní situace.“
Prodeje tabletů jsou podporovány rozstoucí poptávkou v rozvojových oblastech, kde na druhou stranu dusí prodeje notebooků. Rozšíření počítačů v těchto zemích je velmi nízké, a uživatelé, kteří pořizují svá první PC, dávají často přednost právě notebookům. Tablety jim však zdatně konkurují zejména díky své nízké ceně, delší výdrži při práci na baterie a přirozenějším způsobem používání, což často vede k přímé konfrontaci a vzájemné kanibalizaci těchto dvou typů přístrojů.
Trh s tablety se závislosti na situaci rychle vyvíjí, aby byl schopen pokrývat potřeby stále širší skupiny (potenciálních) zákazníků. Zákazníci mohou do budoucna očekávat širší možnosti výběru nejen v oblasti velikosti obrazovky, protože výrobci se budou snažit o vzájemné odlišení své produkce. Tablety s obrazovkou menší než osm palců tvoří v letošním roce 59 % trhu (166 milionů kusů), jejich počet se ale bude postupně ještě zvětšovat (až na 63 % trhu v roce 2015). Do budoucna se bude zvětšovat počet tabletů s úhlopříčkou obrazovky 7,5 a 8 palců s tím, že výrobci se budou snažit tlačit dolů i ceny, aby byly přístrojů dostupné většímu počtu zákazníků.

„Menší přístroje jsou důležité, protože budou napomáhat prodejům v rozvojových zemích,“ dodal Shim. „Menší displeje vedou zároveň také k nižší výsledné ceně, protože právě obrazovka u tabletů tvoří až třetinu celkových nákladů. Díky tomu budou atraktivnější na trzích, kde cena hraje důležitou, ne-li vůbec nejdůležitější cenu.“