Prodej tabletů klesá, kvůli notebookům i chytrým telefonům
Celosvětová poptávka po tabletech klesá a růst prodeje se výrazně zpomaluje. Podle průzkumu společnosti NPD DisplaySearch se v roce 2014 prodá 254 milionů tabletů, což je oproti původním předpokladům o 14 % méně. Prodej tabletů bude i nadále zpomalovat, poroste však velikost jejich obrazovky.
„Největší výrobci tabletů mění své plány, protože rapidní růst prodeje z minulých let je pryč,“ uvedl Hisakazu Torii, viceprezident výzkumu ve společnosti NPD. Mezi jednotlivými kategoriemi přístrojů, jako jsou chytré telefony, tablety či notebooky, můžeme v případě velikosti obrazovky v budoucnu očekávat podstatně větší překryvy, než tomu bylo doposud. Příkladem může být nový Apple iPhone 6 Plus s 5,5“ obrazovkou nebo Microsoft Surface Pro 3 s 12“ displejem.
Prodej tabletů s úhlopříčkou obrazovky bude ovlivněn chytrými telefony s úhlopříčkou obrazovky pět a půl palce a více. Podíl zařízení s displeji o úhlopříčce sedm až osm palců do roku 2018 podle prognózy poklesne z 55 % na 35 %. Vzrůst by naopak měl podíl tabletů s úhlopříčkou jedenáct palců a více – a to ze dvou procent v roce 2014 na 14 % v roce 2018.
Vzhledem k vlivu obnovy počítačů, na kterých běžely Windows XP, a také vzrůstajícímu počtu levných notebooků s Windows a Chrome OS, očekává NPD DisplaySearch oživení prodeje notebooků v roce 2014 až na 180 milionů zařízení. „Propad prodeje notebooků by se měl ustálit v roce 2016, kdy se buď úplně zastaví, nebo se dokonce vyhoupne do mírně růstových hodnot. Přijetí uživatelského rozhraní Windows 10 bude klíčovým předpokladem pro zvyšování poptávky.“