Na konci roku 2018 by mohlo být v provozu na sto milionů chytrých reproduktorů
Analytici agentury Canalys očekávají, že na konci letošního roku by mohlo být po celém světě v provozu na sto milionů chytrých reproduktorů. Pokud by se tak skutečně stalo, šlo by o 2,5x větší hodnotu, než na konci roku 2017. V roce 2020 by to pak mělo být až 225 milionů zařízení.
Více než polovinu všech instalovaných zařízení budou tvořit na konci letošního roku přístroje Amazon Echo. Asi 30 % trhu bude podle prognóz patřit Google Home. Naopak se příliš nedaří pokusu firmy Apple, jehož podíl by měl dosahovat asi čtyř procent.
„Světovým leader v přijímání a nasazování chytrých reproduktorů jsou Spojené Státy Americké,“ uvedl Vincent Thielke, analytik Canalys Research. „Amazon a Google znají sílu uzavřených ekosystémů a neváhají se pustit ani do cenové války, aby dokázaly rozšířit své pozice. Na druhou stranu chytré reproduktory nejsou žádnou žhavou novinkou a v USA byly relativně snadno a levně dostupné již řadu let. V poslední době se však stávají prodlouženou rukou smartphonu a učí se řadu nových věcí. Stále častěji pronikají i do komerční oblasti, kde se mohou uchytit například v hotelech, kancelářích, tělocvičnách nebo třeba na letištích. Tomuto vývoji odpovídají i související kroky výrobců reproduktorů. Toto je zároveň velkou příležitosti pro IT firmy, které mohou zákazníkům dodat hotová komplexní řešení. Samotní zákazníci si na to totiž nemusejí troufat nebo nemusejí mít potřebné možnosti a kapacity.“

„Čína je pro segment chytrých reproduktorů stále rodící se trh, ale zároveň v sobě skrývá obrovský potenciál,“ doplnil Hattie He ze společnosti Canalys Research. „Místní hráči, jako jsou Alibaba nebo Xiaomi, do této oblasti hodně investují. Na podzim proto můžeme očekávat i velmi výrazné marketingové akce. Spolu s rostoucí tržní silnou budou výrobci rozšiřovat svá portfolia. Důležité bude, jak se povede na čínském trhu nabízet komplexní hlasové služby a vylepšovat uživatelskou zkušenost.“
