Analýzy

IHS Markit: Prodej přenosných monitorů vloni stoupl o 46 %

Celosvětový prodej mobilních přenosných displejů v roce 2019 meziročně stoupl o 46 %. A díky neustálému tlaku na růst produktivity a efektivity se s téměř 30% meziročním nárůstem počítá i pro právě začínající rok 2020.

František Doupal
Zdroj: IHS Markit
IHS Markit: Prodej přenosných monitorů vloni stoupl o 46 %

Zatímco v roce 2018 se prodalo asi 180 tisíc přenosných monitorů, vloni to již bylo přes 260 tisíc kusů. A letos by mělo toto číslo vystoupat až více než 330 tisíc zařízení.

Přenosné monitory jsou tenké a lehké zobrazovací zařízení zamýšlené primárně pro rozšíření schopností notebooků, zábavní elektroniky, chytrých telefonů a tabletů nebo třeba herních konzolí.

„Přenosný monitor může zvýšit produktivitu mobilních pracovníků při práci v terénu nebo třeba na pracovních cestách,“ uvedl Jeff Lin, ředitel výzkumu v IHS Technology. „S rostoucí popularitou aktuálně nastupujících mobilních 5G sítí a dostupností rychlého a stabilního připojení k internetu jejich přínos pravděpodobně nadále poroste.“

V období od prvního do třetího čtvrtletí roku 2019 byl největším výrobcem přenosných displejů Asus se 64% podílem na celosvětových prodejích. Druhé místo připadlo společnosti HP s 20% tržním podílem. Na dalších příčkách se umístily firmy AOC, Acer a Lenovo.

Růst prodeje mobilních monitorů je obzvláště zajímavý v porovnání se stagnujícími klasickými stolními monitory, jejichž prodej v roce 2019 meziročně klesl o desetinu procenta s tím, že letos by měl o necelé procento růst.