Analýzy

IDC: Prodej tabletů ve 2. čtvrtletí klesl o více než 12 %

Celosvětový prodej tabletů dosáhl ve druhém čtvrtletí roku 2016 dle společnosti IDC 38,7 milionu kusů. Jde o meziroční pokles o 12,3 %.

Ondřej Kosnar
Zdroj: IDC
  • 8. 8. 2016
  • 2 min
IDC: Prodej tabletů ve 2. čtvrtletí klesl o více než 12 %

Většinu prodaných tabletů pokrývala zařízení se systémem Android (65 %), následována produkty s iOS (26 %) a tablety s Windows, které pokrývají zbývající podíl.

„Firmy i spotřebitelé hledají více funkční design i operační systémy. Právě to je příčinou neustále rostoucího prodeje oddělitelných zařízení,“ řekl Jitesh Ubrani z IDC. „Pro zařízení s Androidem je v současnosti těžké bojovat s oddělitelnými produkty, které disponují iOS nebo Windows. Následujících 12-18 měsíců však bude zajímavých - Google vydá novou verzi Androidu s lepší podporou multitaskingu a zároveň spojí dohromady své dva operační systémy.

Společnosti Apple pomohlo uvedení druhého oddělitelného zařízení, které zmírnilo meziroční pokles na 9 %. Tato skutečnost rovněž napomohla ke zvýšení průměrné prodejní ceny (ASP) a obratu. Spolu s firmami a spotřebiteli, kteří stále více zhodnocují své potřeby, je stejný efekt očekáván i v souvislosti se snižováním cen u starších verzí iPadů.

Druhou pozici si udržel Samsung a na třetí dosáhla společnost Lenovo. Síla Lenova je především v Asii a Pacifiku, Evropě a regionu MEA. V prostředí tabletů unikátní design a výbava produktů, jako je Yoga Tab 3 Pro napomohla Lenovu odlišit se od konkurence. Většinu prodaných produktů nicméně nicméně zabírají levnější zařízení, jako je např. Lenovo Tab 2.

Společnosti Huawei se s samostatnými tablety dařilo dobře především v Asii a Pacifiku a v regionu MEA. Amazon si udržel pátou pozici díky svým levným tabletům Fire.

Top 5 výrobců, prodeje, tržní podíl a meziročí růst (v milionech prodaných kusů)
VýrobcePočet prodaných kusů 2Q16Tržní podíl 2Q16Počet prodaných kusů 2Q16Tržní podíl 2Q15Meziroční růst
Apple1025,8 %1124,9 %-9,2 %
Samsung615,6 %818,2 %-24,5 %
Lenovo2,56,6 %2,55,6 %3,1 %
Huawei2,25,6 %1,32,9 %71 %
Amazon1,64 %0,10,3 %1208,9 %
Ostatní16,442,4 %21,348,2 %-22,9 %
Celkem38,7100 %44,1100 %-12,3 %

 „Jakkoliv je růst oddělitelných zařízení nezpochybnitelný, tabulkové tablety stále reprezentují velkou většinu segmentu. Výrobci jako Amazon, byli schopni obsadit velmi slušnou část trhu. Samostatné tablety tak sice klesají, ale stále slouží svému účelu. A tak to ještě dlouho bude,“ řekl Jean Phillipe Bouchard z IDC.