IDC: Prodej tabletů ve 2. čtvrtletí 2019 klesl o 5 %
Celosvětový prodej tabletů ve druhém čtvrtletí letošního roku podle agentury IDC meziročně klesl o pět procent na 32,2 milionu zařízení. Prodejům dominoval Apple.
Trh s tablety během druhého čtvrtletí letošního roku ovládl Apple, který dokonce dokázal zvýšit svůj tržní podíl oproti stejnému období loňského roku o čtyři procenta. Velmi dobře se v prodeji dařilo zejména modelu iPAD Air.
Druhou příčku si udržela společnost Samsung, která rovněž dokázala zvýšit svůj tržní podíl. Na druhou stranu je tuto skutečnost nutnou přičíst spíše tomu, že trh jako celkem klesal rychleji, než klesal prodej tabletů tohoto výrobce.
Navzdory ne zcela příznivé politické situaci si dokázala třetí příčku a přibližně stejný tržní podíl udržet firma Huawei. Vzhledem k současné situaci se však jen těžko odhaduje, jak se bude výrobci dařit v budoucnosti.
Čtvrté místo připadlo Amazonu, jehož prodeje byly vždy výrazně ovlivněny sezónními cykly. Tentokrát to nebylo jiné. První pětici uzavřela společnost Lenovo, která sice zaznamenala meziroční propad o téměř sedm procent, ale přesto to stačila na celkem dobré umístění. Společnosti se dařilo růst na rozvinutých trzích jako USA, západní Evropa nebo Japonsko.
| Celosvětový prodej tabletů ve 2. čtvrtletí 2019 (v milionech kusů) | |||||
| Výrobce | Prodej 2Q19 | Tržní podíl | Prodej 2Q18 | Tržní podíl | Meziroční změna |
| Apple | 12,3 | 38,1 % | 11,6 | 34,1 % | 6,1 % |
| Samsung | 4,9 | 15,2 % | 5 | 14,9 % | -3,1 % |
| Huawei | 3,3 | 10,3 % | 3,5 | 10,5 % | -6,5 % |
| Amazon | 2,4 | 7,4 % | 1,6 | 4,8 % | 46,3 % |
| Lenovo | 1,9 | 5,8 % | 2 | 5,9 % | -6,9 % |
| Ostatní | 7,5 | 23,3 % | 10,1 | 29,9 % | -25,9 % |
| Celkem | 32,2 | 100 % | 33,9 | 100 % | -5 % |