IDC: Prodej tabletů v roce 2015 klesne o 8 %
Celosvětový prodej tabletů podle odhadů společnosti IDC v letošním roce klesne o 8,1 % na 211,3 milionu kusů. Pokles prodeje klesá již tři čtvrtletí v řadě. Navzdory celkovému poklesu by se měl do budoucna zvyšovat prodej tabletů s konvertibilní konstrukcí.
„V současné chvíli můžeme na trhu sledovat důležité změny, protože zájem zákazníků se přiklání k přístrojům kategorie 2 v 1 obecně s důrazem na produktivní činnosti,“ uvedl Jean Philippe Bouchard, ředitel výzkumu v IDC. „Zvětšující se nabídka oddělitelných tabletů od různých výrobců pomáhá růstu této kategorie. Konečně začínáme sledovat také dopad konkurenčních boje mezi třemi hlavními platformami, kterými jsou Apple, Google a Microsoft. IDC očekává, že během příštího roku se prodej oddělitelných zařízení téměř zdvojnásobí.“
| Celosvětový podíl tabletů dle úhlopříčku obrazovky | |||
| Úhlopříčka obrazovky | 2014 | 2015 | 2019 |
| Malá (7 až 8,9 palců) | 64,1 % | 57,7 % | 43 % |
| Střední (8 až 12,9 palců) | 35,8 % | 41,9 % | 55,1 % |
| Velká (13 až 16 palců) | 0,1 % | 0,4 % | 2 % |
| Celkem | 100 % | 100 % | 100 % |
„Růst zájmu o konvertibilní zařízení má dva hlavní dopady – nárůst tržního podílu zařízení s Windows a naopak postupně klesající zájem o tablety Apple iPAD,“ doplnil Jitesh Ubrani, analytik společnosti IDC. „I když byly dojmy z nového iPADu pro spíše smíšené, IDC se domnívá, že právě toto zařízení bude jediným způsobem, jak by mohl Apple v příštích letech dosáhnout růstu svého tržního podílu. IDC zároveň očekává, že tržní podíl zařízení s Windows, ať již klasických nebo konvertibilních tabletů, se do roku 2019 zdvojnásobí.“