Analýzy

IDC: Prodej tabletů v roce 2015 klesne o 8 %

Celosvětový prodej tabletů podle odhadů společnosti IDC v letošním roce klesne o 8,1 % na 211,3 milionu kusů. Pokles prodeje klesá již tři čtvrtletí v řadě. Navzdory celkovému poklesu by se měl do budoucna zvyšovat prodej tabletů s konvertibilní konstrukcí.

František Doupal
Zdroj: IDC
  • 3. 12. 2015
  • 1 min
IDC: Prodej tabletů v roce 2015 klesne o 8 %

„V současné chvíli můžeme na trhu sledovat důležité změny, protože zájem zákazníků se přiklání k přístrojům kategorie 2 v 1 obecně s důrazem na produktivní činnosti,“ uvedl Jean Philippe Bouchard, ředitel výzkumu v IDC. „Zvětšující se nabídka oddělitelných tabletů od různých výrobců pomáhá růstu této kategorie. Konečně začínáme sledovat také dopad konkurenčních boje mezi třemi hlavními platformami, kterými jsou Apple, Google a Microsoft. IDC očekává, že během příštího roku se prodej oddělitelných zařízení téměř zdvojnásobí.“

Celosvětový podíl tabletů dle úhlopříčku obrazovky
Úhlopříčka obrazovky201420152019
Malá (7 až 8,9 palců)64,1 %57,7 %43 %
Střední (8 až 12,9 palců)35,8 %41,9 %55,1 %
Velká (13 až 16 palců)0,1 %0,4 %2 %
Celkem100 %100 %100 %

„Růst zájmu o konvertibilní zařízení má dva hlavní dopady – nárůst tržního podílu zařízení s Windows a naopak postupně klesající zájem o tablety Apple iPAD,“ doplnil Jitesh Ubrani, analytik společnosti IDC. „I když byly dojmy z nového iPADu pro spíše smíšené, IDC se domnívá, že právě toto zařízení bude jediným způsobem, jak by mohl Apple v příštích letech dosáhnout růstu svého tržního podílu. IDC zároveň očekává, že tržní podíl zařízení s Windows, ať již klasických nebo konvertibilních tabletů, se do roku 2019 zdvojnásobí.“