IDC: Prodej tabletů se ve 3. čtvrtletí 2019 vrátil k růstu
Trh s tablety se podle IDC během třetího čtvrtletí 2019 v celosvětovém měřítku opět vyhoupl do růstových hodnot. Celkem se ve sledovaném období prodalo 37,6 milionu zařízení, což představuje meziroční nárůst o 1,9 %.
Vedoucí pozici si z celosvětového pohledu i nadále držel Apple, který dokázal množství prodaných tabletů meziročně zvýšit o více než 20 %. Tržní podíl Applu díky tomu překročil hranici 30 %. Applu se dařilo zejména díky představení několika novinek, širokému produktovému portfoliu i uvedení přepracovaného systému iPAD OS, kterým se tablety funkčně opět o něco přiblížily tradičním počítačům.
Druhou příčku se tentokrát podařilo (na úkor Samsungu, kterému běžně patří) uzmout Amazonu. Firma dokázala své prodeje meziročně zvýšit o více než 25 %. Díky tabletům jako Fire 7 a nedávno uvedenému Fire 10 se Amazon zařadil mezi nejpopulárnější výrobce, čemuž pomáhají také zajímavé slevové akce.
Na Samsung tentokrát připadla až třetí příčka. Firma prodala 4,6 milionu zařízení, což představuje nepříliš lichotivý meziroční propad o téměř 14 %. Meziroční propad zaznamenal i další hráč, který je čínská společnost Huawei. Ta prodala 3,6 milionu tabletů a připadl jí tržní podíl necelých deset procent. První pětici uzavřelo Lenovo, které sice dokázalo svůj prodej meziročně zvýšit o téměř osm procent, na lepší než páté místo to však nestačilo.
| Celosvětový prodej tabletů ve 3. čtvrtletí letošního roku (v milionech kusů) | |||||
| Výrobce | Prodej 3Q19 | Tržní podíl | Prodej 3Q18 | Tržní podíl | Meziroční změna |
| Apple | 11,8 | 31,4 % | 9,7 | 26,3 % | 21,8 % |
| Amazon | 5,5 | 14,5 % | 4,4 | 11,8 % | 25,6 % |
| Samsung | 4,6 | 12,3 % | 5,4 | 14,6 % | -13,9 % |
| Huawei | 3,6 | 9,5 % | 3,7 | 10,2 % | -4,4 % |
| Lenovo | 2,5 | 6,7 % | 2,3 | 6,3 % | 7,6 % |
| Ostatní | 9,6 | 25,5 % | 11,4 | 30,9 % | -15,8 % |
| Celkem | 37,6 | 100 % | 36,9 | 100 % | 1,9 % |