Analýzy

IDC: Prodej tabletů bude v letošním roce klesat

Celosvětový prodej tabletů a přístrojů 2 v 1 podle společnosti IDC v letošním roce klesne o 3,8 % na 221,8 milionu kusů. I přes celkový pokles se však najdou růstové segmenty, jejichž příkladem mohou být zařízení 2 v 1 nebo přístroje s podporou mobilního připojení.

František Doupal
Zdroj: IDC
  • 9. 6. 2015
  • 1 min
IDC: Prodej tabletů bude v letošním roce klesat

„V současné chvíli můžeme sledovat značný růst zájmu o přístroje s mobilním připojením a zařízení 2 v 1. To jsou podle nás oblasti, které výrobcům ukazují směr, jakým by se mělo vyvíjet celé odvětví,“ prohlásil Jean Philippe Bouchard, ředitel výzkumu v IDC.

Přístroje s mobilním připojením a zařízení typu 2 v 1 mají na trhu stále relativně malé zastoupení. IDC však těmto zařízením předpovídá v příštích pěti letech růst téměř šestiprocentním tempem ve srovnání s přístroji, které disponují pouze Wi-Fi připojením (jejichž prodej by naopak měl 0,4% tempem klesat).

 

Podíl tabletů dle typu připojení
Připojení201420152019
Mobilní + Wi-Fi31 %33 %40 %
Pouze Wi-Fi69 %67 %60 %

„Stále silnější je odklon zákazníků od přístrojů s menšími obrazovkami směrem k zařízením s většími displeji. Zde se podepisuje postupně se zvyšující prodej phabletů – pokud uživatelé již vlastní chytrý telefon s velkou obrazovkou, nemají již takovou potřebu vlastnit jen a málo větší tablet,“ doplnil Ryan Reith, ředitel výzkumu v IDC.