IDC: Prodej tabletů bude v letošním roce klesat
Celosvětový prodej tabletů a přístrojů 2 v 1 podle společnosti IDC v letošním roce klesne o 3,8 % na 221,8 milionu kusů. I přes celkový pokles se však najdou růstové segmenty, jejichž příkladem mohou být zařízení 2 v 1 nebo přístroje s podporou mobilního připojení.
„V současné chvíli můžeme sledovat značný růst zájmu o přístroje s mobilním připojením a zařízení 2 v 1. To jsou podle nás oblasti, které výrobcům ukazují směr, jakým by se mělo vyvíjet celé odvětví,“ prohlásil Jean Philippe Bouchard, ředitel výzkumu v IDC.
Přístroje s mobilním připojením a zařízení typu 2 v 1 mají na trhu stále relativně malé zastoupení. IDC však těmto zařízením předpovídá v příštích pěti letech růst téměř šestiprocentním tempem ve srovnání s přístroji, které disponují pouze Wi-Fi připojením (jejichž prodej by naopak měl 0,4% tempem klesat).
| Podíl tabletů dle typu připojení | |||
| Připojení | 2014 | 2015 | 2019 |
| Mobilní + Wi-Fi | 31 % | 33 % | 40 % |
| Pouze Wi-Fi | 69 % | 67 % | 60 % |
„Stále silnější je odklon zákazníků od přístrojů s menšími obrazovkami směrem k zařízením s většími displeji. Zde se podepisuje postupně se zvyšující prodej phabletů – pokud uživatelé již vlastní chytrý telefon s velkou obrazovkou, nemají již takovou potřebu vlastnit jen a málo větší tablet,“ doplnil Ryan Reith, ředitel výzkumu v IDC.