Analýzy

IDC: Prodej monitorů ve 2. čtvrtletí 2014 klesl o 2,9 %

Celosvětový prodej monitorů podle společnosti IDC během druhého čtvrtletí 2014 meziročně klesl o 2,9 % na 32,5 milionu kusů. Prodej monitorů by měl mít navíc sestupný vývoj minimálně do roku 2018, kdy se počítá s prodejem 107 milionů kusů.

František Doupal
Zdroj: IDC
  • 9. 10. 2014
  • 1 min
IDC: Prodej monitorů ve 2. čtvrtletí 2014 klesl o 2,9 %

„Navzdory celkovému poklesu trhu byly regiony, ve kterých byl zaznamenán nárůst prodeje. V USA šlo o 11 %, mírný růst byl pak zaznamenán i v regionu Asie a Pacifiku (vyjma Japonska). Prodej monitorů byl celkově o 4 % vyšší, než se původně předpokládalo,“ řekl Keerthi Maganti, analytik společnosti IDC.

Podíl monitorů využívajících technologii LED se meziročně zvýšil o více než 10 % a celkem na trhu dosáhl 93% rozšíření. Z hlediska úhlopříčky obrazovky byly nejprodávanějšími 21“ modely, které dosáhly tržního podílu 22,5 %. Nejčastěji se prodávaly monitory s poměrem stran 16 : 9 (s tržním podílem 82,4 %) s tím, že poměr monitorů s obrazovkami s poměrem stran 16 : 10 byl více než sedmkrát menší. Poměr monitorů s dotykovou obrazovkou zůstává i nadále velmi malý – na globální úrovni činí pouze 0,4 % (téměř 40 % z nich se prodalo v USA).

Celosvětový prodej monitorů ve 2. čtvrtletí 2014 (v kusech)
VýrobceProdej 2Q14Tržní podílProdej 2Q13Tržní podílMeziroční změna
Dell5 005 25315,4 %5 013 08414,9 %-0,2 %
Samsung4 160 23212,8 %4 224 02112,6 %-1,5 %
HP3 893 58112 %3 949 73011,8 %-1,4 %
Lenovo3 189 4759,8 %3 039 4589,1 %4,9 %
LG3 054 8299,4 %3 339 60710 %-8,5 %
Ostatní13 250 14941 %13 978 02242 %-5,2 %
Celkem32 553 519100 %33 543 922100 %-2,9 %

Celosvětovou jedničkou zůstal i ve druhém čtvrtletí 2014 Dell s pěti miliony prodanými kusy a 15,4% tržním podílem. Ani na druhé příčce z hlediska počtu prodaných kusů se nic nezměnilo – udržel si ji Samsung (z hlediska tržeb by byl dokonce první). Celosvětově třetí končilo z hlediska počtu prodaných monitorů HP s tržním podílem 12 %. Na čtvrtou příčku se díky více než třem milionům prodaných monitorů vyhouplo Lenovo, za kterým těsně následovalo LG.