IDC: Prodej monitorů ve 2. čtvrtletí 2014 klesl o 2,9 %
Celosvětový prodej monitorů podle společnosti IDC během druhého čtvrtletí 2014 meziročně klesl o 2,9 % na 32,5 milionu kusů. Prodej monitorů by měl mít navíc sestupný vývoj minimálně do roku 2018, kdy se počítá s prodejem 107 milionů kusů.
„Navzdory celkovému poklesu trhu byly regiony, ve kterých byl zaznamenán nárůst prodeje. V USA šlo o 11 %, mírný růst byl pak zaznamenán i v regionu Asie a Pacifiku (vyjma Japonska). Prodej monitorů byl celkově o 4 % vyšší, než se původně předpokládalo,“ řekl Keerthi Maganti, analytik společnosti IDC.
Podíl monitorů využívajících technologii LED se meziročně zvýšil o více než 10 % a celkem na trhu dosáhl 93% rozšíření. Z hlediska úhlopříčky obrazovky byly nejprodávanějšími 21“ modely, které dosáhly tržního podílu 22,5 %. Nejčastěji se prodávaly monitory s poměrem stran 16 : 9 (s tržním podílem 82,4 %) s tím, že poměr monitorů s obrazovkami s poměrem stran 16 : 10 byl více než sedmkrát menší. Poměr monitorů s dotykovou obrazovkou zůstává i nadále velmi malý – na globální úrovni činí pouze 0,4 % (téměř 40 % z nich se prodalo v USA).
| Celosvětový prodej monitorů ve 2. čtvrtletí 2014 (v kusech) | |||||
| Výrobce | Prodej 2Q14 | Tržní podíl | Prodej 2Q13 | Tržní podíl | Meziroční změna |
| Dell | 5 005 253 | 15,4 % | 5 013 084 | 14,9 % | -0,2 % |
| Samsung | 4 160 232 | 12,8 % | 4 224 021 | 12,6 % | -1,5 % |
| HP | 3 893 581 | 12 % | 3 949 730 | 11,8 % | -1,4 % |
| Lenovo | 3 189 475 | 9,8 % | 3 039 458 | 9,1 % | 4,9 % |
| LG | 3 054 829 | 9,4 % | 3 339 607 | 10 % | -8,5 % |
| Ostatní | 13 250 149 | 41 % | 13 978 022 | 42 % | -5,2 % |
| Celkem | 32 553 519 | 100 % | 33 543 922 | 100 % | -2,9 % |
Celosvětovou jedničkou zůstal i ve druhém čtvrtletí 2014 Dell s pěti miliony prodanými kusy a 15,4% tržním podílem. Ani na druhé příčce z hlediska počtu prodaných kusů se nic nezměnilo – udržel si ji Samsung (z hlediska tržeb by byl dokonce první). Celosvětově třetí končilo z hlediska počtu prodaných monitorů HP s tržním podílem 12 %. Na čtvrtou příčku se díky více než třem milionům prodaných monitorů vyhouplo Lenovo, za kterým těsně následovalo LG.