Analýzy

GfK: U nákupu elektroniky hraje prim předchozí zkušenost

Už více než 80 % českých domácností nakupujících elektro sortiment tvrdí, že je při výběru tohoto zboží ovlivněno současnou ekonomickou situací a nakupují tam, kde měli již dříve dobrou zkušenost. Které značky jsou mezi zákazníky v kategorii elektro nejoblíbenejší?

Petra Piscová
Zdroj: GfK
  • 6. 12. 2012
  • 1 min
GfK: U nákupu elektroniky hraje prim předchozí zkušenost

Hlavní roli tak stále častěji hraje kombinace přijatelné cenové hladiny a šíře nabízeného sortimentu. O slovo se v současné době také stále více hlásí nabídka akčních cen a slev v prodejnách řetězce. Jako jeden ze tří hlavních důvodů pro výběr prodejny tento faktor uvádí už víc než čtvrtina zákazníků.

V současné době nejnavštěvovanějšími kamennými prodejnami s elektro sortimentem jsou podle studie Elektro 2012 prodejny řetězců Electro World, Datart a Okay. Za nimi následují řetězce Proton/Euronics a Planeo. Mezi internetovými prodejnami vede Alza.cz, Datart.cz a Mall.cz, následují Kasa.cz a CZC.cz.

Ze spotřebitelského hodnocení prodejen nabízejících elektro sortiment mají obecně nejlepší cenové vnímání internetové prodejny, až za nimi následují kamenné prodejny. V hodnocení šíře sortimentu jsou na tom kamenné řetězce i internetové prodejny podobně. Celkově nejlépe hodnocenými kamennými prodejnami jsou Datart a Electro World, nejlépe hodnocenou internetovou prodejnou je Alza.cz a mezi mobilními operátory vede s mírným náskokem Vodafone.

V posledních dvou letech české domácnosti nejčastěji nakupovali PC a příslušenství. Na dalším místě to byly drobné spotřebiče a komunikační technika. Naopak nejméně často si Češi pořizovali foto techniku a bílou techniku.

Nejoblíbenější značky pro jednotlivé kategorie elektro sortimentu:

Spotřební elektronika: Sony
Komunikační technika: Nokia
Fototechnika: Canon
PC a příslušenství: Hewlett-Packard