Analýzy

GfK: Tablety na českém i slovenském trhu ve ztrátě

Tržby za tablety (vycházející z nedotovaných cen) klesly na českém trhu za leden až říjen 2017 meziročně o 17 %, poptávka se ve sledovaných odbytových cestách snížila podobně – o 14 %. Přírůstek vykázaly tablety naposledy v listopadu 2016, následně již v meziročním srovnání klesaly v objemu i hodnotě, obvykle dvouciferným tempem. Mírný pokles zaznamenala i průměrná cena – o čtyři procenta na částku pět tisíc korun.

František Doupal
Zdroj: GfK
  • 15. 1. 2018
  • 1 min
GfK: Tablety na českém i slovenském trhu ve ztrátě

Navzdory celkovému poklesu se poptávka v meziročním srovnání zvedla u části sortimentu – tabletů s úhlopříčkou displeje 9“ a většími. Přírůstek dosáhl výše sedm procent, v hodnotě však i tento segment ztratil. V porovnání s menšími displeji však klesl mírněji a jeho podíl na celkovém obratu za tablety se tak zvedl na 63 %.

Také na Slovensku se tabletů (na open marketu) prodávalo méně, za uvedené období klesl objem prodeje o pětinu. Podstatně však narostl cenový průměr prodaných tabletů, což výrazně zmírnilo ztráty v hodnotě. Ta se snížila pouze o čtyři procenta, zejména vlivem růstu podílu i průměrné prodejní ceny u modelů s úhlopříčkou 9“ a více. Těchto modelů se prodalo o čtyři procenta méně než před rokem, ale prodávaly se dražší modely, což srovnání v hodnotě posunulo u tohoto segmentu k přírůstku o 12 %.

Zdroj: Zdeněk Bárta, Consumer Choices Director CZ&SK, GfK Czech