GfK: 36 % TV prodaných v Evropě má připojení k internetu
Ještě v roce 2011 se na celém světě (mimo Severní Ameriku) prodalo 262 milionů televizorů, z nichž 81 % tvořily LCD televizory. Celosvětově se v roce 2012 prodalo pouze 242 milionů televizorů. Ve stejném roce se v Evropě prodalo 63,5 milionů televizorů, což představuje 8% pokles. K tomu dospěl průzkum společnosti GfK.
V roce 2013 v prodeji spotřební elektroniky v Evropě takový externí faktor chyběl, například velké sportovní události nebo podobný impulz. V první čtvrtině tohoto roku jsme byli svědky 6% poklesu počtu prodaných televizorů v Evropě oproti stejnému období roku 2012. Ve druhém čtvrtletí roku 2013 objem prodeje poklesl o 14 %. Poptávka po chytrých a 3D televizorech ovšem nadále stoupala, a to především po těch s velkou obrazovkou. Přibližně každý sedmý LCD televizor, který se prodá v Evropě, má úhlopříčku větší než 120 cm. Celkem 36 % televizorů s plochou obrazovkou prodaných v Evropě má připojení na internet. V Německu se chytré televizory na prodejích podílejí dokonce z 60 %. Téměř 27 % televizorů prodaných v Evropě v první polovině roku 2013 bylo vybaveno 3D technologií.
Protože k optimálnímu využití funkcí těchto televizorů s velkou obrazovkou je zapotřebí promítat materiál ve vysokém rozlišení, vystřelily prodeje Blu-ray přehrávačů s integrovaným harddiskem v západní Evropě o 10 %. Poptávka po klasických DVD přehrávačích se standardním rozlišením prudce klesá. Ve srovnání s předchozím rokem došlo k poklesu o 26 %.
Pro zákazníky je také čím dál důležitější zvuk. Pro stále větší počet zákazníků nevyhovují reproduktory integrované v televizorech s plochou obrazovkou kvalitě, kterou očekávají od svého domácího kina. Investují proto do externích zvukových zařízení, např. reproduktorů typu soundbar.
V Německu, Francii, Spojeném království, Itálii, Španělsku a Nizozemsku se do června 2013 takový reproduktor prodal s každým desátým televizorem s plochou obrazovkou.
Trend směřující k digitálnímu přenosu zvuku pomáhá i trhu se zvukovými zařízeními. Stále více zákazníků si chce přehrávat hudbu ze svých chytrých telefonů a jiných přehrávačů na všech ostatních domácích zařízeních. Bezdrátový přenos hudby z chytrých telefonů do domácích reproduktorů se označuje módním slovem "multiroom". V první polovině roku 2013 došlo na německém, francouzském, britském, italském, španělském a nizozemském trhu se zařízeními určenými k přenosu zvuku k nárůstu o 68 %. Zdá se, že dokud se nezastaví nárůst popularity chytrých telefonů, nezastaví se ani tento trend.