Analýzy

Gartner: Prodej nositelné elektroniky v roce 2019 vzroste o 26 %

Celosvětový prodej nositelné elektroniky v příštím roce podle Gartneru vzroste o 25,8 % na 225 milionů zařízení. Chytré hodinky se na prodeji budou podílet 74 miliony kusů. Koncoví uživatelé za nositelnou elektroniku v příštím roce utratí 42 miliard USD.

František Doupal
Zdroj: Gartner
  • 3. 12. 2018
  • 1 min
Gartner: Prodej nositelné elektroniky v roce 2019 vzroste o 26 %

„Trh s nositelnou elektronikou v tuto chvíli těží z dobrých prodejů chytrých hodinek Apple Watch,“ uvedl Alan Antin, ředitel výzkumu v Gartneru. „Očekává se však, že průměrná prodejní cena chytrých hodinek bude postupně pomalu klesat z 222 USD v roce 2018 na 210 USD v roce 2022. Za poklesem ceny budou stát zejména faktory jako konkurenční prostředí a snižování výrobních nákladů. Apple i tradiční výrobci hodinek se však samozřejmě budou snažit cenu držet i nadále co nejvýše.“

Nejprodávanějším typem nositelné elektroniky budou v příštím roce chytré hodinky. Nicméně do roku 2022 by se měla situace otočit a do popředí by se měla dostat elektronika nositelná na uších či v uších. Mezi představitele této značky patří například různé typy pokročilých bezdrátových sluchátek – jmenovat můžeme Apple AirPods, Samsung IconX nebo Plantronics BackBeat FIT. Stále větší roli zde budou hrát také různé formy a typy digitálních asistentů. Její prodej by se měl v tomto roce vyšplhat až na téměř 160 milionů kusů. Chytrých hodinek se ve stejném roce prodá 115 milionů.

Prognóza prodeje nositelností (2017-2022) v milionech kusů
Kategorie 2017 2018 2019 2022
Chytré hodinky 41,5 53 74,09 115,2
Náhlavní displeje 19,08 28,4 34,83 80,18
Chytré oblečení 4,12 5,65 6,94 19,91
Náúšní elektronika 21,49 33,44 46,12 158,43
Náramky 36 38,97 41,86 51,73
Sportovní hodinky 18,63 19,46 21,28 27,74
Celkem 140,82 178,91 225,12 453,19

V segmentu chytrých hodinek, který se rychle vyvíjí a pomalu, ale jistě jej bude možné označit za rozvitý, poroste role klasických značek, jako Casio nebo Fossil, na úkor značek spjatých spíše se spotřební elektronikou. Poroste také role značek soustředících se módu a design.

Trakci nabírají také náhlavní displeje, které se uplatňují zejména u řešení pro virtuální a rozšířenou realitu. Zatímco využití pro běžné spotřebitele je zatím stále spíše omezené (kvůli cenám, dostupnosti, ergonomii, nepříliš atraktivnímu designu apod.), stávají se hlavními hybateli podniky, které je využívají například pro tréninky a školení nebo jako pomůcka pro zefektivnění firemních procesů.