Analýzy

Gartner: Celosvětový prodej nositelné elektroniky letos vzroste o 18,4 %

Celosvětový prodej nositelné elektroniky se během letošního roku podle společnosti Gartner zvýší o 18,4 % na výsledných 274,6 milionu zařízení. Více než 50 milionů kusů budou tvořit chytré hodinky.

František Doupal
Zdroj: Gartner
  • 8. 2. 2016
  • 2 min
Gartner: Celosvětový prodej nositelné elektroniky letos vzroste o 18,4 %

Celková hodnota chytrých nositelných zařízení prodaných v letošním roce je podle Gartneru odhadována na 28,7 miliardy amerických dolarů. Hodinky se na této částce budou podílet 11,5 miliardami dolarů. „Mezi lety 2015 a 2017 vzroste přijetí chytrých hodinek o 48 %, z velké části díky společnosti Apple, která dokázala tento segment hodně zpopularizovat. Největší komerční potenciál mají chytré hodinky, jež by do roku 2019 mohly výrobcům vygenerovat zisky na úrovni až 17,5 miliardy amerických dolarů,“ uvedla Angela McIntyre, ředitelka výzkumu ve společnosti Gartner.

Na popularitě však nabírá i různá fitness elektronika zastoupená například různými typy náramků, inteligentními oděvy, hrudními pásy, specializovanými hodinkami nebo monitory řady různých tělesných procesů a parametrů. „Z veškeré nositelné elektroniky si v dalších letech budou svou cenu držet zejména chytré specializované hodinky,“ doplnila Angela McIntyre. „Běžci, cyklisté nebo potápěči budou preferovat specializované hodinky díky přizpůsobenému uživatelskému rozhraní, odolnosti i specifickým funkcím a vlastnostem na míru ušitým konkrétním sportům. Průměrné prodejní ceny pomohou udržovat také stále pokročilejší senzory a další analytické nástroje.“

Prognóza prodeje nositelné elektroniky (v milionech kusů)
Kategorie201520162017
Chytré hodinky30,3250,466,71
Náhlavní displeje0,141,436,31
Nositelné kamery0,050,171,05
Bluetooth headsety116,32128,5139,23
Náramky30,1534,9744,1
Inteligentní oděvy0,061,015,3
Hrudní pásy12,8813,027,99
Sportovní hodinky21,0223,9826,92
Další fitness monitory21,0721,1125,08
Celkem232,01274,59322,69

Ačkoli byl až do současné chvíle prodej fitness náramků a chytrých hodinek zhruba srovnatelný, do budoucna by měl rychleji růst prodej chytrých hodinek, a to zejména díky náročnějším uživatelům, kteří často pro sledování svých výkonů používají více zařízení. Výrobci fitness náramků v současné chvíli zkoumají možnosti, jak by mohli konkurovat chytrým hodinkám, a zároveň, jak by si mohli uzmout z tržního podílu vedoucí firmy Fitbit.

Náhlavní displeje jsou rozvíjejícím se segmentem s původem u nákladných armádních projektů. V letošním roce však budeme svědky jeho většího rozšíření mezi koncové i firemní uživatele. „Nová řešení pro virtuální realitu pro koncové uživatele, jako například HTC Vive, Oculus Rift, Sony PlayStation VR a Microsoft HoloLens, by měla být již brzy dostupná spolu s hrami a dalším digitálním obsahem, stejně jako s nástroji pro seriózní využití ve firmách,“ uvedl Brian Blay, ředitel výzkumu v Gartneru. „Producenti filmů a sportovních přenosů již brzy doplní svou tvorbu o rozměr virtuální reality, aby zlepšili zkušenosti a dojmy diváků za pomoci více osobního smysluplného obsahu.“