Rozšířená realita
Zajímavosti z veletrhu IFA 2022
Na začátku září v Berlíně proběhl další ročník veletrhu se spotřební elektronikou IFA. Poprvé od vypuknutí covidu-19 v (téměř) klasické podobě. A opět bylo na co koukat… Výrobci se předháněli v tom, kdo představí zajímavější novinky, a návštěvníci, kteří do Německa vážili cestu, určitě nelitovali. Těm ostatním přinášíme následující řádky.
Přečíst celý článekVirtuální realita může pomoci i při léčbě ledvinových onemocnění
Virtuální realita ve zdravotnictví představuje obrovský potenciál, jednak pro rozvoj oboru jako takového a zároveň také pro ty, kteří VR uchopí za správný konec. Jednou z nejnovějších oblastí je léčba ledvinových onemocnění.
Přečíst celý článekTech Data nabízí kompletní portfolio podnikového softwaru Nvidia
Portfolio řešení, které společnost v Česku a na Slovensku převzala do distribuce, zahrnuje především balík Nvidia AI Enterprise Software Suite, platformu Nvidia Omniverse Enterprise a virtualizační řešení Nvidia vGPU.
Přečíst celý článekDell zjednodušuje opravy svých zařízení pomocí aplikace pro rozšířenou realitu
Dell představil bezplatnou mobilní aplikaci Dell AR Assistant, která prostřednictvím rozšířené reality provází zákazníka výměnou komponentů v produktech Dell. Aplikace nabízí uživateli servisní a opravárenské postupy u více než 100 počítačů a serverů v sedmi různých jazycích.
Přečíst celý článekČeský start-up se svou virtuální realitou prorazil v USA
Český technologický start-up Lifeliqe boduje v USA. Prostřednictvím projektu SANDI získala parta nadšenců z Brna třímilionový grant a pomáhá státu Nevada mírnit ekonomické dopady pandemie covidu-19. Pomocí interaktivního obsahu ve 3D, virtuální (VR) a rozšířené (AR) realitě mění podobu rekvalifikací dospělých a připravuje je na ekonomiku budoucnosti.
Přečíst celý článekPřinese Project Cambria tolik potřebný průlom v oblasti rozšířené a virtuální reality?
Společnost Meta (Facebook) to s virtuální realitou nevzdává. Pod označením „Project Cambria“ totiž chystá nové high-endové AR/VR headsety, z nichž některé by se mohly na trh dostat ještě letos. Ve srovnání se stávající řadou Quest, která cílila na méně náročné zákazníky, budou novinky svou výbavou i cenou mířit na náročnější uživatele.
Přečíst celý článekPropojení fyzického a virtuálního světa bude stále těsnější
Metaverse Continuum – ekosystém digitálně-reálných světů a obchodních modelů – zcela změní způsob, jakým nynější svět funguje i jak v něm lidé komunikují, a to prostřednictvím propojení nových technologií, jakými jsou rozšířená realita, blockchain, digitální dvojníci či edge computing. Jaké další vize nás podle studie studie Accenture Technology Vision 2022 čekají?
Přečíst celý článekPět nejčastějších bezpečnostních problémů ve světě Webu 3.0
Web 3.0 staví na pokrocích v oblasti kryptoměn, blockchainu, decentralizovaných aplikací a decentralizovaného ukládání souborů. Ústředním prvkem tohoto přechodu je trojrozměrný virtuální prostor označovaný jako metaverzum, který je další vývojovou fází sociálních médií i internetu. I metaverza však mají řadu úskalí.
Přečíst celý článekProdej headsetů pro rozšířenou a virtuální realitu vloni dramaticky rostl
Celosvětový prodej AR a VR headsetů v roce 2021 podle IDC meziročně povyskočil o 92,1 % na 11,2 milionů kusů. Téměř polovinu produkce se výrobcům podařilo udat během poslední kvartálu roku. Výrazně se na tomto úspěchu podílel například Meta (dříve Oculus) Quest 2, který byl zejména v USA velmi častým vánočním dárkem.
Přečíst celý článekJak bude vypadat budoucnost virtuální reality?
Společnost HTC představila na veletrhu Mobile World Congress 2022 řadu inovací. K vidění byla prezentace aktuálního pokroku v technologii 5G, VR zábavy v automobilu holoride, i odhalení důležitých technologií pro zábavní VR parky. Ty otevírají cestu k propracovanějším simulacím pro nezávislé headsety i kooperaci více hráčů v jedné mapě.
Přečíst celý článek