Platby
Šest trendů, které budou e-shopům formovat vánoční sezónu
Přestože nás od vánočních kampaní dělí ještě několik týdnů, na straně e-shopů už by měly být přípravy v plném proudu. A již nyní je jasné, že letošní sezona bude opět v mnoha ohledech unikátní. Kde se mohou e-shopy učit od předchozích let a jen vylepšovat stávající procesy a kde se naopak musí pustit do neprobádaných končin, kde štěstí přeje odvážným (ale i připraveným)?
Přečíst celý článekTřetina Čechů nakoupí zboží, které viděli na sociálních sítích
Podle průzkumu Shopping Pulse společnosti Klarna, který se dotazoval na nákupní zvyklosti a preference respondentů během druhého čtvrtletí letošního roku, téměř třetina Čechů (28 %) nakupuje výrobky, které viděli na sociálních sítích. Nákup přímo z platformy přitom uskuteční 40 % dotázaných. Nejoblíbenější sociální sítí pro nakupování je v Česku Facebook.
Přečíst celý článekCo můžou okamžité platby přinést klientům a obchodníkům?
Okamžité platby jsou novým standardem převodu finančních prostředků v tuzemsku i ve většině zemí eurozóny. To přináší nové možnosti a modely chování nejen v osobním životě, ale i v komerční sféře. Které to jsou?
Přečíst celý článekKam směřuje technologie NFC?
Organizace NFC Forum představila plány rozvoje bezdrátové technologie NFC (Near Field Communication) pro nejbližší léta. Plán budoucího rozvoje NFC zahrnuje pět klíčových oblastí rozvoje i detaily ke směřování této technologie a předpokládaný vývoj produktů nebo obchodní příležitosti v příštích dvou až pěti letech.
Přečíst celý článekPlatba v hotovosti u Evropanů ztrácí na oblibě, A2A platby naopak rostou
Co země, to jiná platební zvyklost. Tak by se daly shrnout výsledky zprávy FIS The Global Payments Report (GPR). Ačkoli si hotovost stále drží vysokou pozici v objemu všech transakcí, každým rokem na procentních bodech ztrácí. Naproti tomu roste obliba alternativních metod. Ty ale v každém evropském státě představují specifický mix.
Přečíst celý článekTrendy v online nakupování: Češi hledají na internetu pohodlí, Francouzi nejnižší cenu
Co jednotlivé evropské zákazníky odlišuje a co mají naopak společného? Zákazníky v evropských zemích dle průzkumu spojuje obliba doručovacích boxů, zcela odlišně pak přistupují k volbě platební metody a rozdílné jsou také důvody, proč vůbec jdou nakupovat na internet.
Přečíst celý článekZákazníci šetří, kde se dá – vyhýbají se poplatku za dobírku a platí zejména online
Při nákupu zboží v e-shopech volí online platbu kartou již více než polovina Čechů (56 %). Nejčastěji kartou, případně pomocí služby Apple Pay či Google Pay, platí na internetu mladí lidé ve věku 18 až 26 let (76 %). Ukazuje se, že Češi jsou při online nakupování spořivější a zvažují každý zbytečný výdaj.
Přečíst celý článekBezmála 7 z 10 Čechů dává přednost elektronickým platbám
Nejnovější výsledky mezinárodní studie „Postoje k platebním metodám“ zadané společnostmi REVO, MMB Platební Služby a dalšími subjekty EVO Group ukázaly, že téměř 7 z 10 Čechů při placení preferuje elektronické platby. Jako hlavní důvody uvedli rychlost a pohodlí.
Přečíst celý článekDíky AT Computers a SumUp může platby kartou přijímat skutečně každý
Společnost AT Computers zařadila do prodeje oblíbený platební terminál značky SumUp již na podzim 2020. Nově je však toto řešení k dispozici nejen pro podnikatele, ale i pro nefiremní uživatele.
Přečíst celý článekE-shopy přechod na „přísnější“ online platby zvládají úspěšně
Od ledna letošního roku platí upravená pravidla pro platby, které zákazníci provádí prostřednictvím internetu. Silné ověření klienta, které bylo do české legislativy transponováno ze směrnice známé pod zkratkou PSD2. Tím, jak se e-shopy s novou situací vypořádaly, se zabýval průzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK).
Přečíst celý článek