Konference AI DAYS 2024 nastínila trendy ze světa umělé inteligence

5. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: M Computers)
Společnost M Computers zorganizovala již sedmý ročník technologické konference AI DAYS. Letošní ročník přinesl aktuální pohled na svět umělé inteligence očima společnosti Nvidia a firem, které na technologiích této společnosti postavily svá AI řešení.

Akce se uskutečnila v Konferenčním centru City v Praze a zúčastnilo se jí přes 100 hostů.

Organizátoři se letos vrátili ke kořenům – ukázali, kam se od prvních ročníků konference posunula oblast umělé inteligence a start-upy, jejichž prezentace bylo možné zhlédnout v počátečních letech AI DAYS.

Co bylo na programu?

Konferenci za organizátory zahájil obchodní ředitel společnosti M Computers Petr Plodík, na kterého navázal první blok prezentací. V jeho průběhu vystoupili Lukáš Kačena z prg.ai s přednáškou na téma Jak proměnit Prahu v centrum umělé inteligence a Arts Yang z Nvidie (hovořila o nejnovějších AI trendech a technologií v portfoliu této společnosti).

Po krátkém cofee breaku následovaly další čtyři přednášky. Během první z nich hovořila Kamila Jeřábková z M Computers o Nvidia projektech a referencích v našem regionu. Ve druhé dostal prostor Marek Šimůnek ze Seznamu, který se zabýval vývojem a nasazením Seznam LLM. O LLM následně mluvil také Aleš Křenek z Masarykovy univerzity, tentokrát však v souvislosti s využitím této technologie pro získání vzorce sloučeniny z jejího hmotnostního spektra. O informace o programu společnosti Nvidia pro start-upy (Nvidia Inception programu) se v závěru tohoto bloku podělil Aleks Polak z Nvidie.

Po pauze na oběd vystoupili Josef Vopička a Martin Čmejrek (oba z Mama AI), kteří se ve své prezentaci zaměřili na praktické příklady využití aplikací generativní AI v oblasti efektivních konverzací nad daty a špičkových syntetických hlasů. O použití NVIDIA stacku pro inteligentní video analýzu následně prezentoval Milan Pultar z firmy Quantasoft a navázal David Herman z DataFromSky o AI v monitorování dopravy.

Závěrečné části konference se zhostili Pavel Kordík z firmy Recombee s přednáškou na téma, jak velké jazykové modely pomáhají uživatelům s doporučeními relevantních položek, Tomáš Tunys z Rossum.ai hovořící o tom, jak se učí velké jazykové modely rozumět obchodním dokumentům, a Ondřej Székely z Digiteq Automotive s tématem umělé inteligence v oblasti automotive.

Jednotlivé prezentace si můžete detailněji prostudovat na webových stránkách konference.

Obrazová galerie:
Štítky: 

Podobné články

Jan Bureš, country leader CZ/SK ve Fujitsu

Jan Bureš (Fujitsu): Na éru AI jsme dobře připraveni

5. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Janem Burešem, country leaderem CZ/SK ve Fujitsu, jsme hovořili o nabídce společnosti pro oblast umělé inteligence. Na následujících řádcích se tak můžete seznámit s produkty a službami Fujitsu pro tento segment, ale i s přístupem společnosti k bezpečnosti dat nebo kooperací s dalšími dodavateli, a hlavně s partnery. Čtěte více

Ve druhém čtvrtletí bylo na AI připraveno 14 % prodaných PC

27. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Canalys)
Podle nejnovějších údajů společnosti Canalys bylo ve 2. čtvrtletí 2024 dodáno 8,8 milionu počítačů s umělou inteligencí. Tato zařízení jsou definována jako stolní počítače nebo notebooky, které obsahují čipovou sadu nebo dedikovaná jádra pro specializované pracovní úlohy AI (například NPU). Čtěte více
Martin Moravec, One Lenovo channel sales leader ve společnosti Lenovo

Lenovo AI: Komplexní strategie a dlouhodobý závazek

7. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Lenovo dnes využívá umělou inteligenci napříč celým svým portfoliem. Integruje ji jak do koncových zařízení, jako jsou počítače nebo chytré telefony, tak i do široké škály infrastrukturních produktů. O současnosti a budoucnosti AI v pojetí společnosti Lenovo jsme mluvili s Martinem Moravcem, který v této společnosti působí jako One Lenovo channel sales leader. Čtěte více

Jakub Opálka (Salesforce): AI přináší do oblasti CRM systémů zásadní změny

11. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Rozhovor s Jakubem Opálkou, territory managerem společnosti Salesforce, odhaluje vliv umělé inteligence (nejenom) na svět podnikových CRM systémů. Kromě dopadů a využití AI v oblasti CRM platforem jsme hovořili také o bezpečnosti dat, které AI svěřujeme, nebo o vnímání důvěry v digitální éře. Prostor dostalo i působení společnosti Salesforce na českém trhu. Čtěte více