Jarní výkop Canonu pro rok 2012

2. 3. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Canon a DCD Publishing)
Společnost Canon v uplynulých dnech uspořádala dvě akce. Na první pozvala své partnery a na druhou novináře. Při této příležitosti byly prezentovány nejen produktové, ale i marketingové novinky a plány pro jarní období roku 2012. Přinášíme vám z obou akcí souhrnné informace.
Ladislav Paleček, generální ředitel pro Canon ČR a SR

Ladislav Paleček, generální ředitel pro Canon ČR a SR, představil globální a prodejní výsledky 2011 podle jednotlivých prodejních kanálů a plány Canonu pro následující měsíce. Zdůraznil, že přes přírodní katastrofy (zemětřesení v Japonsku, záplavy v Thajsku a požár továrny ve Vietnamu) byl zisk společnosti na úrovni roku 2010.

Produkty a úspěchy Canonu v roce 2011

V roce 2011 Canon uvedl na trh novinky jako DreamLabo, zrcadlovku EOS 600D, systém správy a řízení tiskových úloh UniFlow 5.1 a EOS Cinema 300 Systém (ta bude za pár dní k dispozici v ČR). Canon získal klíčová ocenění, vyhrál čtyřikrát TIPA Award, třikrát EISA Award, umístil se jako lídr trhu ve zprávách Gartner Magic Quadrant (Leaders, BLI Awards & Summer Pick Awards 2010), Interbrand (Top 3 mezi japonskými firmami), Fortune Top 100 (pátá pozice v oblasti počítačů) a u Reader´s Digest získal pozici nejdůvěryhodnější evropské značky fotoaparátů dvanáctý rok v řadě, CNBC European Business Leaders Award 2010. Ladislav Paleček představil i prodejní výsledky 2011 podle jednotlivých prodejních kanálů a plány Canonu.

Informace o prodejním kanálu

Miroslav Sýkora, ředitel pro retailový prodejní kanál, hovořil o prodeji v retailu a uvedl, že jedním z klíčových strategických cílů na rok 2012 bude optimalizace a odpovídající prezentace Pro-dealerů (Profi technika). Michal Petro, ředitel pro partnerský kanál, zase informoval o partnerském prodejním kanálu. Řeč přišla na pozitivní hodnocení implementace nového partnerského programu, který byl uveden v roce 2011, nechyběla prezentace pozitivních výsledků v oblasti prodeje komplexního tiskového řešení (hardware a software), rok 2012 bude znamenat pokračování v dalším rozvoji certifikovaných partnerů, podporu partnerů v rámci prodeje komplexních řešení (Shift to Services).

Pozitivní zprávou bylo také založení dvou Canon Business Center. „Nikdo neví, jak to bude letos vypadat. Vytvořili jsme si však vstupní pozici k tomu, abychom eliminovali nepříznivé události a přírodní katastrofy, které nás postihly v roce 2011. Naše prodejní kanály budeme harmonizovat. Distribuční kanál je přitom pro nás klíčový, protože zásobuje trh širokým portfoliem produktů,“ prohlásil Michal Petro.

Finanční výsledky 

Miloš Bejblík, marketingový ředitel pro Canon ČR a SR, připomněl, že v minulém roce Canon na trh uvedl 110 produktů a hovořil také o strategii pro rok 2012. Zmínil, že loňský obrat celého Canonu činil 4,6 miliardy USD, což znamená oproti předchozímu roku pokles tržeb o 4 procenta. Celkový zisk byl 3,2 miliardy USD. Co se týká finančních výsledků českého a slovenského Canonu ten byl za rok 2011 114,3 milionů eur. Pokles oproti předchozímu roku činil 3,7 procenta. CIG divize vydělala 83,2 milionů eur (-3,2 procenta oproti 2010), BIG potom 17,9 milionů eur (-15,2 procenta oproti 2011) a laserová 13,2 milionů eur (13,8 procenta oproti 2011).

V tomto roce chce Canon v ČR a SR dosáhnout obratu 130 milionů eur (15procentního oproti 2011). Toho chce Canon mimo jiné dosáhnout právě na trh uváděními novými produkty. Těch bude přes 40 + příslušenství a některé z nich jsou již na trhu a dostupnost kompletního portfolia můžete očekávat v květnu. Uvádět tolik produktl se daří díky masivním investicím. Do nich Canon investoval 8,5 procenta ze svého světového obratu. „Přes nepřízeň loňského roku danou katastrofami je pozitivní, že Canon si nekupuje trh levnými produkty,“ sdělil Miloš Bejblík.

Produktové novinky 

Libor Kopečný a Pavel Šerý, produktoví manažeři pro foto a video, sdělili, že Canon nabízí už jen Full HD videokamery (všechny jsou vybavené optickou stabilizací), které umí video ukládat na externí disk, a že se nové PowerShoty řady A vzhledem přibližují Ixusům. Představeny byly ultrazoomy SX240 a SX260, vodě-, prachu- a nárazuodolný PowerShot D20, stylové fotoaparáty řady Ixus s modely 240 a 519, které disponují rozhraním Wi-Fi, ale nechyběly ani výměnné objektivy.  Peckou na závěr bylo odhalení zrcadlovky EOS 5D Mark III. Ta se začne prodávat již 22. 3. 2012. Poněkud se však pozdrží EOS-1 DX, který se na trh dostane až v květnu. Zajímavostí je jistě i to, že český trh v kompaktech loni rostl o 8 procent, že jen v loni se u nás prodalo 42 tisíc digitálních zrcadlovek různých značek.

Jarní kolekce Canon:

Kompaktní fotoaparáty – Powershot A810, A1300, A2300, A2400 IS, A3400 IS, A4000 IS, D20, SX240 HS, SX260 HS, G1X, Ixus 125 HS, 240 HS, 500 HS a 510 HS
Zrcadlovka – EOS 5D Mark II
Objektivy  – EF 24-70mm f/2.8L II USM, EF 24mm f/2.8 IS USM a EF 28mm f/2.8 IS USM
Videokamery – Legria HFR306, HFR36, HFR38, HFM506, HFM56 a HFM52
Projektor – Xeed WUX4000/5000
Kalkulačka – X Mark I Keypad
Tiskárny a multifunkce – Pixma Pro-1, MGC4150, MX375, MX435, MX515, MX715 a MX895, LBP6670dn a LBP6680x, ImageRunner Advance 4000, 40025, 4035, 4045 a 4051
Skenery – ImageFormula P-215 a DR-C125
Faxy – Fax-L150 a Fax-L170

Strategie prodeje 

Strategii prodeje komplexního řešení poodhalil Daniel Míka, produktový manažer kancelářských strojů. Další stěžejní akce a události Canonu předala Radka Palánová, marketingová manažerka pro komunikace, která hovořila o sponzoringu UEFA Euro 2012. Díky tomu společnost vyhlásila pro koncové uživatele soutěž. Kdokoliv zakoupí produkt Pixma, I-Sensys, digitální zrcadlovku či a kompaktní fotoaparát a zodpoví správně otázku na webu, bude zařazen do slosování o jednu ze 177 vstupenek na tento fotbalový svátek, anebo kopačák. Milan Künstler, ředitel pro partnerský kanál SDS, zakončil oficiální část informováním o partnerském programu společnosti Canon.

Canon opravdu sponzorem Eura 

Neoficiální část pro partnery představovala setkání s fotbalovou legendou Antonínem Panenkou, a protože celé setkání se neslo ve znamení fotbalu, nechyběla autogramiáda. Partneři se mohli pokochat vystoupením mistra světa a Evropy ve footbag freestylu Jana Webera a měli možnost zahrát si fotbal na Kinectu.

Obrazová galerie:
Štítky: 

Podobné články

Martin Hempl, channel manager Czech & Slovakia v MMD-Monitors & Displays

Na pět minut s Martinem Hemplem ze společnosti MMD

7. 5. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: DCD Publishing)
Věnuje se rodině, má rád hokej. Vyplácí se mu soustavná práce v dealerském kanále a se systémovými integrátory. Martin Hempl má se značkami AOC a Philips i další plány. Kam je chce posunout a co jsme se o jeho soukromém životě ještě dozvěděli? Čtěte více

Canon a Océ v ČR završily integraci

1. 7. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Canon)
K dnešnímu dni se legislativně sloučily společnosti Canon a Océ v České republice. Sloučený podnik nese název Canon CZ. Společnost Océ jako samostatný subjekt zaniká, značka Océ však bude nadále používána v rámci produktové řady Canon a jejím logem bude opatřena celá řada produktů. Čtěte více

Vývoj trendů v oblasti kancelářské techniky

17. 6. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Canon)
Celoevropská studie Canon odhalila mezeru v komunikaci a porozumění mezi těmi, kteří rozhodují o nákupu IT vybavení kanceláří, a koncovými uživateli. Jejich rozdílná očekávání mohou vést až ke snížení hodnoty IT a celé organizace, přestože do IT organizace dlouhodobě investují. Čtěte více
Canon EF-M 11-22mm f/4-5,6 IS

Canon: objektiv EF-M 11-22mm f/4-5,6 IS

9. 6. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Canon)
Canon rozšířil rodinu EF-M objektivů o EF-M 11-22mm f/4-5,6 IS STM, který je určen pro fotoaparáty řady EOS M. Jedná se o ultra široký objektiv EF s funkcí optického stabilizátoru obrazu. Nabízí univerzální širokoúhlý zoom, optický výkon a nový způsob vysouvání objektivu. Model je vhodný pro uživatele EOS M, kteří mají vášeň pro fotografování krajinek a architektury. Čtěte více