Samsung tým v nové sestavě
Během letních měsíců se v české centrále obměnila podstatná část týmu Samsung. Mezi jednoho z „nově příchozích“ patří i sales manager IT B2C pro ČR a SR David Kordík, který nám svůj nový tým představil. Dávejte tedy pozor, dozvíte se nejen, s kým budete nadále komunikovat, ale i něco o největších novinkách v partnerském programu. Mimo to také zjistíte, co pro vás obměna tohoto týmu znamená.
Během letošních letních měsíců se poměrně razantně změnilo složení vašeho týmu. Co to znamená pro partnery?
Letos se nám během léta změnil v podstatě celý IT B2C tým, a to včetně mě. Já jsem na svou současnou pozici sales managera IT pro český i slovenský trh nastoupil po více než šesti letech působení tady v segmentu televizorů a audio-vizuální techniky. Do léta jsem se staral o klíčové zákazníky a obchodní řetězce. Jednou z mých priorit na nové pozici bylo, abychom byli od září v plné sestavě, a byli tak z pohledu prodeje připraveni na hlavní prodejní sezónu. I když byla změna, kterou jsme si během léta prošli, poměrně náročná, musím říct, že šlo o nejideálnější období. V relativně nejslabším prodejním období jsme dokázali obsadit většinu klíčových pozic tak, abychom byli od prvního září opět v plné síle. Pro partnery se určitě nic nemění, naopak bychom chtěli být ještě pružnější a rychlejší. Budeme jim také blíž, což by nám mělo společně pomoci v navyšování prodejů.
Můžete nám představit svůj tým? Kdo má jaký segment na starosti?

Z pohledu prodeje máme trh rozdělený na řízené velké zákazníky, sítě a na SMB kanál. S velkými zákazníky komunikujeme prostřednictvím určených key account managerů, kde velké etailové a retailové zákazníky mají na starosti Zdeněk Cimbura a Michael Jurič. Zdeněk je jedním ze tří členů původního týmu a určitě představuje velkou oporu. Kromě řízení zákazníků mi pomáhá také v komunikaci s distributory a sítěmi, jako jsou Comfor, Premio nebo X-Play. Michael je naopak první posilou, kterou se mi povedlo získat. Z předchozího působiště má zkušenosti s produktovým marketingem i s prodejem velkým e-tail a retail zákazníkům. Díky němu se nám daří více rozvíjet vztahy právě s těmito zákazníky.
V polovině srpna se k nám připojil Michal Krůta, a to na pozici key account managera pro SMB kanál, kde Samsung ke komunikaci s kanálem využívá partnerský program STEP. Jeho prostřednictvím sdílíme informace o akcích, novinkách a mimo jiné dokážeme partnery informovat o aktuálním společném obratu. Na Slovensku je naší dlouhodobou oporou Ivona Šarochová (Oravcová). Ivona má na starosti prodej na celém Slovensku, což samozřejmě není jednoduché, ale ona to bravurně zvládá.
O produktový marketing pro obě naše kategorie, tedy monitory a paměti, což jsou v našem případě SSD, paměťové karty a flash disky, se stará Tomáš Kožúrik. A za tu krátkou chvíli, co tady jsem, mohu říct, že je opravdovým odborníkem na obě kategorie. Nejnovějším členem našeho týmu je Veronika Havlová, která nastoupila na pozici sales admin. A samozřejmě celé oddělení v České i Slovenské republice musí někdo také koordinovat. O to se starám já.
Máte na těchto pracovních pozicích nějaká předsevzetí? Čeho byste chtěli dosáhnout?
Jak už to v Samsungu bývá zvykem, naše plány jsou velice ambiciózní. Určitě bychom chtěli být blíž zákazníkům, mnohem intenzivněji s nimi komunikovat a potkávat se s nimi, což už také reflektuje vysoká účast na našich zákaznických akcích. Z pohledu LCD monitorů bychom se chtěli stát leaderem trhu, k čemuž nám podle GfK opravdu moc neschází. Podle posledních výsledků GfK jsme v LCD monitorech navýšili tržní podíl na 14,2 % a chybí nám pouze 1,5 % k dosažení pozice leadera na trhu. To jsou i naše ambice do posledního čtvrtletí letošního roku. V kategorii pamětí jsme celkově číslem jedna s tržním podílem téměř 50% a chtěli bychom ještě posílit. Tento segment trhu je velice dynamický, probíhají zde výrazné změny. Průměrná cena SSD disků padá dolů, což nám naši situaci rozhodně nevylepšuje, ale pozici leadera trhu bychom si chtěli udržet i nadále, protože víme, že naše produkty jsou kvalitní a mají výrazné konkurenční výhody, což by nám mělo pomoci udržet silnou tržní pozici.

Připravili jste si pro své partnery kromě změn na pracovních pozicích i nějaké další novinky?
Z produktových novinek jsme nedávno uvedli několik monitorů, které se řadí mezi pokročilé výrobky. Příkladem je monitor C34J791 s Thunderbolt portem (celý článek o tomto produktu najdete v říjnovém vydání Reseller Magazinu – pozn. red.), jenž je zaměřený především na uživatele Apple zařízení. V souvislosti s tímto zařízením máme velmi pozitivní zpětnou vazbu. Čtenáři Reseller Magazinu budou pravděpodobně znát také naši vlajkovou loď 49" monitor CHG90, který byl doteď naším nejvyšším modelem. Velice dobře se nám dařilo tento monitor prodávat jak v etailu, tak i u partnerů. Teď jsme do této řady přidali ještě 43" monitor jako produkt s výhodnějším poměrem cena/výkon a zároveň i s menší úhlopříčkou. Je to tedy ideální produkt pro práci i na hraní. Kromě novinek jsme také nedávno uvedli kategorii rychlých flash disků s podporou USB 3.1 (kompletní článek najdete v prázdninovém dvojčísle – pozn. red.), o nichž však všichni naši partneři i zákazníci ještě nevědí. Zde bychom se také rádi zviditelnili.
Náš marketingový plán na čtvrté čtvrtletí 2018 je doslova nabitý nejrůznějšími zajímavými akcemi a nabídkami. Nedávno jsme například spustili bundle, kde k vybraným SSD diskům přidáváme hru Assassin‘s Creed Odyssey, která je jednou z nejočekávanějších her letošního roku. Jen během několika prvních dní prodeje tohoto balíčku jsme u některých partnerů zvýšili prodej až trojnásobně. Do konce roku chceme být hodně aktivní a plánujeme mnoho podobných akcí. Podrobnosti si však ještě necháme pro sebe, ale určitě nabídneme jak dárky, tak i atraktivní ceny. Speciální výhody v partnerském programu jsme si připravili také pro SMB firmy s příslibem většího množství dárků než v letech minulých. Reselleři se tedy mají na co těšit!
Samsung je v mnoha odvětvích leaderem trhu. V jakém segmentu se budete snažit nejvíce protlačit?
Je pravda, že jsme leaderem v chytrých telefonech, televizích a v některých segmentech i v domácích spotřebičích. Na trhu jsme také číslem jedna v SSD, což je nejvýznamnější část segmentu pamětí. Momentálně se hodně snažíme co nejlépe uspět v high-endových LCD monitorech. Samsung byl v tomto ohledu vždy před konkurencí trochu napřed v tom, že se snažil rozvíjet advanced produkty a prodávat i pokročilejší, tedy například prohnuté a herní monitory. V tom bychom chtěli samozřejmě i nadále pokračovat a neustále rozvíjet jejich možnosti. Budeme se zaměřovat také na QHD a UHD monitory, které udávají trend dnešní doby.
Blíží se konec roku 2018, připravili jste si něco zajímavého na vánoční sezónu? Co chystáte na příští rok?
Přesnější informace o tom, jaké novinky značky Samsung v příštím roce najdete na pultech, ještě nemůžeme odtajnit. Aktuálně se snažíme maximálně soustředit a připravit na nadcházející vánoční sezónu, která by měla být opět velmi silná. To nejlepší, co si pro partnery Samsung připravil, se skrývá právě v již zmíněných partnerských programech a nejrůznějších akcích odměňujících jejich výkonnost. Samozřejmě už plánujeme i příští rok, kde budeme zohledňovat to, co děláme letos, ale větší podrobnosti bohužel nemůžu prozradit.