Samsung: Hráči kladou důraz na vysokou kvalitu
O gamingových monitorech si s námi popovídali ti nejpovolanější – Tomáš Kožúrik a Klára Kubíčková, zástupci společnosti Samsung, která patří mezi nejvýraznější značky na tuzemské i světové herní scéně.
Jaký je aktuálně největší trend v oblasti herních monitorů?
Tomáš Kožúrik: Stejně jako celý trh, roste i poptávka po větším rozlišení, tím pádem i úhlopříčce. Do popředí se dostává i „pohodlí“ hráče, tedy to, aby se při dlouhodobém hraní cítil komfortně. V tu chvíli je důležitá například pokročilá ergonomie monitoru, flicker-free technologie a režim redukce modrého světla, který se využívá při hraní v noci. V Samsungu chápeme pojem herní monitor jako monitor s vysokou obnovovací frekvencí (min 120 Hz), protože tuto vlastnost využijí především hráči. Tímto pojetím jdeme lehce proti ostatním výrobcům, kteří označují jako gamingový monitor prakticky většinu svého portfolia, protože slovo herní je velice atraktivní a lákavé pro koncového uživatele. Důsledkem toho si zákazník může pořídit monitor, který nesplňuje hlavní atributy pro hraní her (vysoká frekvence a nízká odezva).
Kam se budou ubírat další vývoj a technologie v tomto segmentu?
Tomáš Kožúrik: S tím, jak se zvyšuje výkon komponentů v počítači, se bude i nadále zvyšovat poptávka po monitorech s vysokým rozlišením (QHD, 4K). Letos se výrazně zvýší dostupnost HDR obsahu (hry, filmy, videa a streamování). Očekáváme, že poroste i poptávka po zařízeních podporujících HDR. Samsung v loňském roce představil jako první výrobce monitor s HDR. Zároveň poskytl několik tisíc těchto monitorů herním vývojářským studiím, aby se urychlil vývoj HDR obsahu v hrách.
Co je v současné době vaší vlajkovou lodí v oblasti herních monitorů?
Tomáš Kožúrik: Naší vlajkovou lodí je monitor s označením C49HG90. Jako první na světě přináší ultraširoký poměr stran 32 : 9. V praxi to znamená dva 27" monitory vedle sebe. Jen s tím rozdílem, že není rušivý přechod mezi rámečky. Ve spojení s odezvou 1 ms, vysokou obnovovací frekvencí 144 Hz a podporou HDR jde o opravdové herní monstrum.
Klára Kubíčková: Náš monitor vypadá opravdu velmi impozantně. Ultraširoká obrazovka obrazovka s poměrem stran 32 : 9 a prohnutou obrazovkou jednoznačně vtáhne hráče do děje. Kromě praktického využití (hráč vidí dvakrát více než na běžném monitoru)se díky zakřivené obrazovce zvýrazní emoční požitek ze hry.
Jak si stojí gamingové produkty na českém trhu? Provádíte v této oblasti nějakou osvětu?
Tomáš Kožúrik: Gamingový s egment je na velkém vzestupu. Český a slovenský trh nejsou žádnou výjimkou. Snažíme se uživatelům ukázat výhody herních monitorů a pomoci vybrat ten správný herní monitor dle určitých kritérií.
Plánujete v dohledné době nějaké zajímavé akce pro resellery?
Klára Kubíčková: V polovině dubna proběhla jedna z největších akcí určená pro resellery. V Čejkovicích jsme připravili zajímavou a interaktivní prezentaci našich produktů zaměřených především na gaming. Reselleři měli možnost si mimo jiné vyzkoušet zmíněný monitor C49HG90 v akci. Monitor byl součástí závodního simulátoru. Účastníci si mohli otestovat své závodnické schopnosti a nejlepší z nich si odnesli i zajímavé ceny, jako byl například herní monitor Samsung. Celou soutěží provázel známý gamingový guru Mikoláš Tuček.
Gaming je aktuálně jednou z nejprogresivnějších oblastí, očekává se, že hodnota herního trhu v roce 2018 dosáhne až 170 miliard dolarů. Budete se v dohledné době soustředit i na další herní příslušenství/vybavení? (VR, mobilní hraní…)
Tomáš Kožúrik: Společně s kolegy z telefonní divize připravujeme výhodný balíček pro hráče na mobilní platformě, jehož součástí budou monitor, smartphone a stanice DeX. Díky této kombinaci může hráč využít klávesnici a myš i při hraní na mobilním telefonu. Při některých hrách může tato výhoda být rozdílem mezi výhrou a prohrou.
Samsung se na celosvětové úrovni angažuje i v e-sportu, proč je pro vás jako pro výrobce tato oblast atraktivní? Je pro vás zajímavá i tuzemská profesionální herní scéna?
Klára Kubíčková: Hráči jsou samozřejmě specifická skupina zákazníků a neváhají si připlatit za výkonné vybavení. Zároveň však kladou důraz na vysokou kvalitu a těžko snášejí zklamání z daného produktu. Výrobci jsou tak nuceni nabízet hráčům to nejlepší ze svého portfolia. S tím logicky souvisí vyšší cena zařízení, a tím pádem i vyšší marže pro prodejce.
Domácí gamingová scéna udělala v poslední době velký krok vpřed, kdy přední čeští a slovenští hráči mohou soupeřit s těmi nejlepšími z celého světa. Zvyšující se kvalita domácí gamingové scény tak přitahuje stále více diváků a sponzorů a tato pozornost umožňuje uspořádání více akcí zaměřených především na gaming, kde si každý potenciální hráč může vyzkoušet to nejlepší na vlastní kůži. Samsung se dlouhodobě účastní těch největších gamingových akcí.