Na pět minut s Tomášem Konečným ze společnosti Toshiba
Tomáš Konečný je hlavní a jedinou tváří B2B části společnosti Toshiba pro Čechy a Slovensko. Co vše nám prozradil nejen o sobě samém, ale také o své práci i plánech společnosti Toshiba, se dočtete na následujících řádcích.
Jak jste se dostal k práci, kterou aktuálně vykonáváte a v čem spočívá její náplň?
Stávající práce mi byla nabídnuta agenturou, která zajišťuje personální služby pro společnost Toshiba nejen v České republice, ale i v mnoha jiných zemích. Úspěšně jsem prošel několika koly výběrového řízení a stal se tak zástupcem B2B části společnosti Toshiba pro Čechy a Slovensko.
Nevím, jestli je B2B account manager to správné pojmenování, protože práce je opravdu hodně a je velmi různorodá. Z velké části je tomu tak proto, že celou Českou a Slovenskou republiku obsluhuji sám, pouze s pomocí mých zahraničních kolegů. Mám na starosti vše od výběru vhodného produktového portfolia B2B notebooků Toshiba, přes cenotvorbu pro oba trhy (v podstatě tedy product management), dále se starám o náš autorizovaný distribuční kanál od PM, přes marketing, speciální akce, výprodejové akce až třeba po ochrany skladu apod., následně musím poskytnout péči partnerskému kanálu, ať už v oblasti runrate businessu, tak i v případě poptávek do výběrových řízení, včetně např. podpory prodejce přímo u zákazníka. Mezi další náplň mé práce patří reprezentace a prezentace Toshiby na různých akcích pořádaných našimi distributory nebo partnery pro své zákazníky, péče o marketing a marketingové fondy, volba vhodných servisních služeb pro naše produkty, reporting do Německa atd.
Je toho opravdu hodně a určitě jsem na spoustu věcí zapomněl. :-)
Co je na této práci nejzajímavější a co Vás na ní těší?
Určitě je to výše popsaná rozmanitost práce a možnost ovlivnit, alespoň v mezích možností daných značkou, prodeje a výsledky na trhu, což v některých společnostech možné není, protože vše je přesně nalajnováno a z Vás se stává jen jakási exekutiva bez možností říct, že něco by mělo být třeba pro daný trh jinak. U Toshiby tomu tak není, přesto, že je to velká korporace a to mne určitě baví. Je to tak nějak víc na mně. Těší mne i kontakt s mnoha zajímavými lidmi, skvělá spolupráce s „Toshiba“ lidmi u našich autorizovaných distributorů a v neposlední řadě i s mnoha zajímavými lidmi z prodejního kanálu, ať už z velkých, každému známých firem, které obsluhují velké zákazníky, tak i s majiteli malých lokálních firem, kteří jsou patrioty ve svých regionech, perfektně znají místní zákazníky a chtějí se Toshibou odlišit od své konkurence, která nabízí „masové“ značky. Dále mne těší i spolupráce s kolegy z našeho týmu z Německa, Rumunska, Polska, díky které se neustále učím mnoho nového a získávám nové zkušenosti.
Osobní část
Jak nejraději relaxujete a kde hledáte sílu a energii pro svou práci?
Pokud jde o relaxaci, tak asi nejraději spím, což se moc se třemi dětmi nedá, takže té relaxace mnoho není. Ale občas mě přeci jen nechají. :-) Energii určitě čerpám od rodiny, zejména děti jí mají na rozdávání, nebo třeba při jízdě autem.
Jak nejraději využíváte volný čas?
Docela rád cestuji, takže pokud to jde, tak děláme s rodinou různé výlety nebo jdeme plavat, ale rád si přečtu i dobrou detektivku. Věnuji se také rádiem řízeným modelům letadel, ale na to není v poslední době moc času.
Z jakých zdrojů čerpáte informace pro svůj soukromý i pracovní život? Měl byste nějaký, který by prodejcům mohl pomoci v jejich byznysu?
V poslední době je to určitě nejrychleji se rozvíjející médium – internet. Tam najdu informace o všem, co potřebuji znát k práci, nebo co mne zajímá. Nemám nějaké vyhraněné inforační servery, ale pokud to jde, snažím se hledat i mimo ty mainstreamové. Nechci, aby to vyznělo špatně, ale pokud jde o tištěný informační zdroj, tak zejména po svém návratu do IT jsem mnoho informací načerpal z klasického tištěného Reseller Magazinu, což je zároveň a je to asi také jediné tištěné médium, které jsem v poslední době držel v ruce. :-)
Nejoblíbenější aplikace pro mobilní telefon/tablet?
Nic speciálního - navigace, aplikace pro předpověď počasí, Family Locator, ..
Pracovní část
Jaký konkrétní produkt Vaší společnosti byste vyzdvihl a proč?
Vyzdvihl bych určitě notebook z modelové řady Portégé, tedy z oblasti ultramobilních vysoce výkonných zařízení s dlouhou výdrží na jedno nabití, vysoce odolných a spolehlilvých strojů. Jde o model Portégé Z30-B-117 (nástupce velmi oblíbeného Z30-A-18M), tedy základní konfiguraci řady Portégé Z30. Proč? Když napíši, že je to 13“ model vybavený procesorem Intel Core i5, 4GB RAM, 256GB SSD či FullHD obrazovkou, půjde na první pohled o klasiku.Když však počítač během prezentace pošlu prodejcům, aby si prohlédli a vyzkoušeli zblízka, většinou slyšíte a vidíte obdivné reakce. Notebook je nádherně provedný, celý v magnesiovém vysoce odolném šasi (odolnost každého modelu je navíc prověřena německými zkušebnami TÜV, což už je samo o sobě jakousi zárukou kvality a spolehlivosti), važí pouhých 1,2 kg, na jedno nabití vydrží s FHD rozlišením 14,5 hodiny, je dokovatelný (jako celá řada Tecra a Portégé do jedné stejné dockiny), má plnou konektivitu bez potřeby různých redukcí (3 x USB 3.0, RGB, HDMI, RJ-45 atd.) a obsahuje všechny možné bezpečnostní funkce a funkce vzdálené správy, které vyžadují zákaznici s nejvyššími nároky na bezpečnost. Těžko se k němu hledá konkurence, a to i přes zvýšení ceny v důsledku změn kurzů.
Co podle Vás bude hýbat ICT trhem a co pro něj bude v následujících měsících nejvýznamnější?
Myslím, že v první řadě by bylo dobré dostat trh z jeho stagnace a velkého přeskladnění, ve kterém se již nějakou dobu nachází. Potom se teprve budeme moct posouvat někam dál. Určitě bych do budoucna sázel na zařízení 2v1, jako je např. Toshiba Portégé Z20t-B-10C, která se stává velmi oblíbeným konvertibilním zařízením nejen pro koncové uživatele, ale i pro velké firmy, které opět ocení zejména bezpečnost, vzdálenou správu, vysokou výdrž na jedno nabití nebo jeho provedení.
Co nového plánujete v nejbližší době pro prodejce?
V závěru letošního roku bychom měli přinést na trh některé nové modelové řady Tecra, které by nám měly otevřít cestu zejména do výběrových řízení. Chystáme rozšíření záruční doby u většiny modelů z řady Satellite Pro a do budoucna bude platit již pro všechnymodely Tecra a Portégé záruka tři roky on-site.
Máte nějaký partnerský program, a pokud ano, můžete ho v krátkosti představit?
Klasický partnerský program v současné době nemáme, ale pokud vím, je v přípavě. Partnerům se však určitě dostane veškeré potřebné péče u našich distributorů, se samozřejmě se ale mohou obracet i na mne.
| Box o osobě | |
| Firma: | Toshiba |
| Aktuální pozice ve firmě: | B2B account maganer pro ČR a SR, od 1. 9. 2013 |
| Předchozí zaměstníní: | Vlastní firma |
| Kontakt: | 607 007 540, tomas.konecny@toshiba-teg.com |