Na pět minut s Josefem Kočicou ze společnosti Optoma
Optoma je jeden z největších výrobců projekční techniky na světě. Ve svých výrobcích používá nejnovější technologie. V loňském roce své obchodní zastoupení otevřela značka také v tuzemsku, kde o ni pečuje Josef Kočica, kterého můžete znát nejen z akcí pro dealery.
Představení
Jak jste se dostal k práci, kterou aktuálně vykonáváte a v čem spočívá její náplň?
Společnost Optoma neměla do června roku 2013 v České republice oficiální zastoupení. Chtěla však expandovat a více se přiblížit zákazníkům ve střední a východní Evropě, díky tomu začala rozšiřovat řady svých zaměstnanců. Pro mě to byla výzva, protože zdolávání těžkých překážek mě motivuje a značka Optoma bylo v České republice absolutně neznámá, takže vystavět ji de facto od nuly znamenalo a stále znamená spoustu práce a úsilí. Náplní mé práce je především uvádění produktů na trh za správné konkurenceschopné ceny a poskytování maximální podpory dealerské síti. Jelikož portfolio Optoma zahrnuje více než 70 projektorů, tak není problém s výběrem správného produktu, který na daném trhu popřípadě u vybraného obchodníka uspěje a poskytne mu zároveň odpovídající marži. Naším cílem je podporovat nejen velké e-taily, ale i menší dealery s čímž je spojeno setkávání se zákazníky na různých akcích a samozřejmě i individuálně. Věřím, že individuální přístup založený na důvěře je klíčem k dlouhodobému úspěchu, a proto budeme s mým novým kolegou Jiřím Tichopádem více spolupracovat s dealery.
Co je na této práci nejzajímavější a co vás na ní těší?
Tato práce je velmi různorodá a dá se říci, že každý den neřešíte jeden a tentýž problém. Nejvíce mě těší setkávat se zákazníky a řešit s nimi možnosti zlepšení prodejů a zisků, a dávat jim důvody, proč si vybrat jako partnera Optomu. V tomto směru jsou mi velkou oporou dobré reference na kvalitu a technické vlastnosti našich produktů, které mohou poskytnout jak čeští a slovenští dealeři spolupracující s Optomou delší dobu, tak i reference od zahraničních zákazníků. Ve finále je to každý dílčí úspěch, který mě motivuje k vyvinutí dalšího úsilí.
Osobní část
Jak nejraději relaxujete a kde hledáte sílu a energii pro svou práci?
Relaxace je v tomto povolání nezbytnou součástí a člověk si potřebuje „dobíjet baterky“ každý den. Proto svůj den začínám brzy a již v 7 hodin ráno si jdu zaběhat do fitcentra. Sport uvolňuje endorfiny, díky kterým jsem pozitivně naladěný na celý den :-). Dobrou náladu a pozitivní přístup také získávám od lidí, se kterými jsem denně v kontaktu, ať už mluvím o spolupracovnících nebo zákaznících. Přes všechen stres a celodenní shon si vždy umíme najít čas na nějaký ten vtípek.
Jak nejraději využíváte volný čas?
Ve svém osobním životě se snažím o rozmanitost v činnostech, aby mi každý den nepřipadal stejný. Nejčastěji se na mém každodenním pořádku objevuje hudba, četba knih a sport. O víkendech se ženou cestujeme po památkách nebo navštěvujeme přátele. Pokud to okolnosti nedovolí, tak i večer strávený u filmu se sklenkou vína je příjemným relaxem. Málem bych zapomněl dodat, že nám hodně času sebere náš pes Jack. Když řeknu, že jde o rasu Jack Russel Terrier, tak je snad každému jasné proč :-).
Z jakých zdrojů čerpáte informace pro svůj soukromý i pracovní život? Měl byste nějaký, který by prodejcům mohl pomoci v jejich byznysu?
Upřímně řečeno se snažím maximálně vyhnout získávání informací z jakýchkoliv televizních zpráv, ale raději hledám informace, které mě zajímají na osvědčených webech. Ptáte se, který zdroj by mohl pomoci prodejcům v byznysu? No přece RMOL.CZ a Reseller Magazine.
Nejoblíbenější aplikace pro mobilní telefon/tablet?
Nepatřím k lidem, kteří používají mobilní telefon/tablet na hraní her a nestahuji každou vychytávku, abych se ujistil, že mi v životě nic neuniklo. Musím ale říct, že v poslední době hodně využívám Spotify, protože hudba mě provází po celý den. S touto aplikací mám k dispozici všechny své oblíbené skladby, ať už jsem doma, v autě nebo na hotelu.
Pracovní část
Jaký konkrétní produkt společnosti Optoma byste vyzdvihl a proč?
Na podzim přicházíme s kompletně novou modelovou řadou projektorů ve Full HD rozlišení určenou jak pro běžný spotřebitelský segment, tak pro High-End HomeCinema fajnšmekry. Měl bych nejspíše vyzdvihnout naši vlajkovou loď, což jsou High-End 1 080p modely založené na LED technologii, ale raději se zaměřím na cenově nižší třídu projektorů, ze které bych v tuto pochválil model HD141X. Nahrazuje úspěšnou HD131Xe, která je v ČR bestsellerem v HomeCinema projektorech. Díky mnoha vylepšením, jako jsou vyšší jas a kontrast, 2x HDMI s podporou MHL apod.. U HD141X očekáváme vyšší prodeje než od předchozího modelu. Projektor by se měl stát TOP sellerem pro zbytek roku 2014.
Co podle vás bude hýbat ICT trhem a co pro něj bude v následujících měsících nejvýznamnější?
Pokud budeme mluvit o projektorech, tak se očekávají vyšší prodeje 1 080p projektorů na úkor nižších rozlišení. Tento rostoucí trend je dán klesající cenou, díky které se projektor stává dostupný i pro běžnou domácnost. Parametry dnešních Full HD projektorů jsou na stále vyšší úrovni a poskytuji uživateli komfort, který si mohl dopřát jen v kině. Toto z nich dělá konkurenci běžným televizorům, kde je uživatel limitován výrazně rostoucí cenou za každý centimetr v úhlopříčce.
Co nového plánujete v nejbližší době pro prodejce?
Postupně uvedeme na trh nové modely, o kterých jsme přesvědčení, že svou výbavou a především kvalitou přivedou prodejcům mnoho spokojených zákazníků. Doporučujeme všem prodejcům sledovat náš web Optoma.eu, informace z distribučních kanálů nebo se mohou pro více informací obracet přímo na mě.
Máte nějaký partnerský program, a pokud ano, můžete ho v krátkosti představit?
V tuto chvíli partnerský program nemáme.
| Box o osobě | |
| Firma: | Optoma |
| Aktuální pozice: | sales manager, červen 2013 |
| Předchozí zaměstnání: | LG, key account manager |
| Kontakt: | j.kocica@optoma.cz; +420 778 088 089 |