Miroslav Hrůza (Asus): Nebojíme se nových věcí
Miroslav Hrůza, channel specialist ve společnosti Asus, nám prozradil, co společnost Asus nabízí svým partnerům i zákazníkům. Více prozradil o novém partnerském programu a taky o tom, proč by měla resellery spolupráce s Asusem zajímat.
Jak se v současné době profiluje společnost Asus na českém trhu?
Je důležité si uvědomit, že Asus se dělí na dvě divize. Notebookovou a komponentovou. A můžu mluvit pouze za notebookovou část. V současné chvíli se snažíme o to, aby partneři vnímali Asus jako značku, která se snaží zjišťovat a následně pracovat s potřebami zákazníků. Takovým způsobem, aby značka Asus byla, jak pro partnery, tak i pro koncové zákazníky, zajímavá. A čím se snažíme profilovat a zároveň odlišovat od své konkurence? To jsou především naše produkty. Konkrétně kvalita, design a technické vychytávky, se kterými přicházíme na trh. Ve spoustě věcí dokážeme být inovativní, první a jedineční. To nás odlišuje od ostatních. Nebojíme se jít do nových věcí a jít s kůží na trh.
Jak vypadá vaše partnerská báze? Kolik máte aktivních partnerů v ČR?
Partnerská báze je věc, na které se snažíme intenzivně pracovat a rozvíjet ji. Budu k vám upřímný – je to jedna z nejtěžších disciplín. Ale s čistým svědomím mohu říct, že se nám daří úspěšně navazovat nové obchodní vztahy s partnery, kteří Asus nebyli zvyklí prodávat. V současné chvíli máme v České republice zhruba 600 aktivních partnerů, kteří pravidelně nakupují a následně prodávají produkty naší značky.

Kdo je typický partner Asusu? Jste otevřeni novým resellerům?
Není možné říct, kdo je typickým partnerem. Dokážeme vyjít vstříc jak menším, tak i větším partnerům. To znamená, že našimi partnery jsou např. jak systémoví integrátoři, tak velké až středně velké firmy. Ale také kamenné krámky v menších městech. Určitě jsme otevřeni dalším obchodním příležitostem a spolupráci s dalšími partnery.
Co partnerům přináší váš nový partnerský program? Jaká je jeho struktura a jak se do něj mohou partneři začlenit?
Náš partnerský program přináší partnerům spoustu výhod a možností. Samozřejmě, možnosti využití a počet výhod je přímo úměrný postavení v partnerském programu. Partnery dělíme na autorizované či registrované, Silver a Gold. Členění a rozdělení partnerů do jednotlivých kategorií probíhá na základě obratu v noteboocích Asus. Zároveň jsme se snažili připravit partnerský program tak, aby partneři byli dostatečně motivováni a snažili se dostat do další, vyšší kategorie.
Proč má v dnešní době partnerský program smysl a co přináší vám – Asusu?
Za mě má partnerský program určitě smysl. Jinak bychom s ním nepřišli. Zároveň máme i pozitivní zpětnou vazbu od partnerů, s kterými jsme tuto možnost probírali. Historicky chyběla jasně daná pravidla a možnosti, jakým způsobem a co jsme v Asusu pro partnery schopni udělat a zprostředkovat. Partnerský program má přinést především jasně danou zprávu partnerům, co mohou získat, když s námi budou spolupracovat a budou chtít spolupráci do budoucna rozvíjet. Pro nás to bude znamenat, alespoň v to věříme, větší atraktivitu značky směrem k partnerům, rozvoj partnerské báze, a tím pádem i celkové pozvednutí značky v ČR.
Proč a čím, kromě zmíněného programu, je spolupráce s Asusem pro resellery zajímavá?
Začnu otázkou proč. Protože, jak jsem zmínil na začátku, je to především díky našim produktům. A čím? Především možností spolupracovat s týmem skvělých a šikovných lidí, kteří v Asusu pracují. Dokážeme partnerům pomoci s problémy, které náš obor přináší, a zároveň se dobře pobavit při „neformálnějších“ akcích.

Kde jsou na českém trhu podle vás největší příležitosti pro uplatnění vašich produktů?
Dle svých zkušeností musím říct, že naše produkty najdou uplatnění téměř všude. Ať jsou to děti, dospělí, školy, nebo státní instituce, firmy apod. Možností je obrovská spousta. Je to díky tomu, že máme zastoupení v nižších cenových kategoriích, kde jsou základní konfigurace nebo konfigurace šité na míru profesionálům, kteří je potřebují pro každodenní práci. Nesmím opomenout ani řadu našich herních notebooků, které jsou opravdovou špičkou ve své třídě.
Zároveň pracujeme na tom, aby se Asus začal prezentovat i v segmentu komerčních zařízení. O tom ale zase příště.
Profilová karta firmy
ASUS
Název společnosti ASUS vychází ze jména Pegase (Pegasus) – okřídleného koně z řecké mytologie, který byl symbolem moudrosti a vědění. ASUS ztělesňuje sílu, čistotu a dobrodružného ducha tohoto nádherného stvoření. Každým novým produktem, který vytvoří, míří výš a výš.
V posledních desetiletích zaznamenal tchajwanský průmysl výpočetní techniky obrovský růst a v současnosti patří mezi přední hráče na celosvětovém trhu. Společnost ASUS byla hlavním účastníkem tohoto…
Více informací na profilové kartě společnosti