Rozhovory

Martin Wanke a Petr Vaněk (ATC): Buďme vděčni za to, v jakém byznysu se nacházíme

Martin Wanke a Petr Vaněk z AT Computers opět nezklamali a podělili se s námi o novinky a zajímavosti ze světa IT i ze světa jednoho z nejúspěšnějších tuzemských distributorů. S humorem, nadhledem a zasvěceným vhledem do řady oblastí. A pozor – řeč byla o řadě novinek aneb dozvíte se, co je funkce „náhradník“ i jak vypadá kompletně zrekonstruovaná ostravská pobočka.

Michala Benešovská
Zdroj: DCD Publishing
Martin Wanke a Petr Vaněk (ATC): Buďme vděčni za to, v jakém byznysu se nacházíme

Pánové, jak se vám daří? A jak se daří AT Computers?

Petr Vaněk (PV): Postupně se vracíme do kanceláří, kolegové se těší, že se po dlouhé době konečně potkají v práci. Zatím se stále budeme střídat v menších skupinách, ale věřím, že se postupně vrátíme do normálu. Pracujeme na nových značkách nejen z mobilního světa, takže i zajímavě rozšíříme portfolio. A v souvislosti s naším dalším mottem „#1 v e-businessu“ jsme připravili další novinky na svém webu, o kterých budeme mluvit později.

Martin Wanke (MW): Myslím, že každý zaměstnanec IT firmy by měl být v této komplikované době tiše spokojený. Pandemie trh IT negativně nezasáhla a doufejme, že nedostatek zboží se brzy napraví. Jinými slovy, máme se vzhledem k okolnostem dobře. Pořád máme jako firma sílu, chuť a nápady v duchu svého motta „Pomáháme vám prodávat“. A těšíme se, až se všichni opět hromadně potkáme, už aby to bylo – náš ATC tým je skvělý! Míšo, jak se máte v Reseller Magazinu?

V Reseller Magazinu se máme dobře, děkuji, nápadů a aktivit je stále dostatek a pořád máme chuť pokračovat a tvořit, ale to je také zásluha vás – distributorů, výrobců, resellerů a všech našich čtenářů. V IT se naštěstí pořád něco děje, tak se nenudíme. Co se týká informování o dění v IT, jste i vy dost aktivní. Výrazně jste posunuli např. své ATC Zprávy. Jaká je na tento formát odezva?

MW: Vážně to tak vnímáš? To jsem moc rád! Formát ATC Zpráv a našich tzv. velewebinářů, tedy živých vysílání ze studia ATC Live Box, jsou dle desítek a stovek reakcí vzpruhou, inspirací a osvětou pro resellery. A o to nám jde především. Koneckonců ATC Zprávy byly, troufnu si říci, úspěšné i díky vám, Míšo, díky vašemu novinářskému okénku! Aktuálně máme s ATC Zprávami pauzu, protože vysíláme řadu velewebinářů i odborných webinářů jako Windows Virtual Desktop apod. Sledovanost nás moc těší, ATC Zprávy v průměru sledovalo 350 resellerů online a cca jednou tolik ze záznamu. A rekordní ATC Zprávy Speciál, kde jsme přivítali a vlastně i představili nejvyšší česko-slovenské představitele firem Acer, Apple, Dell, Epson, Lenovo a HP, sledovalo v přímém přenosu neuvěřitelných 1 120 diváků a záznam už čítá více než 1 000 dalších zhlédnutí (přímý přenos je vysílán přes Cisco Webex a záznam je na youtubovém kanálu ATC). Toto naše řešení, kdy jsme na obrazovce každý týden (a to kolikrát ne jen jednou) je sice hodně náročné, ale dle ohlasů nejpřínosnější. A zájem, ohlasy resellerů, jsou pro nás zásadní. Práce se nebojíme!

Teď nás moc těší i velewebináře, jako třeba s HP, kde nás bylo ve studiu hned šest a bylo to dle mě moc fajn, tak jak to mám vysněné. A dle reakcí resellerů nejen já. Nicméně nejen webináře jsou dnes „in“ – trháme rekordy v promoakcích, sociálních sítích a pozor – už máme narvaný kalendář akcemi venku. Ve čtvrtek 27. května, věřím, začneme a bude to jízda!

Petr Vaněk, obchodní ředitel AT ComputersPV: ATC Zprávy Martinův tým vyladil do dokonalosti. Když si vzpomenu na naši první diskuzi na téma „online prezentací“ a obrovské otazníky a emoce k tomuto formátu, ladění systému atd., dnes si těžce dokážu představit něco, co bychom nějak zásadně změnili. Martin se doslova „nadchl“ a v době, kdy fyzická setkání nebyla možná, jsme se dokázali alespoň trochu k náladě akcí přiblížit. A jak jsem již několikrát zmiňoval v minulosti, měli jsme obrovské štěstí a výhodu v tom, že jsme infrastrukturu na konference měli v provozu již několik let a využívali ji k interním školením, poradám atd. A nebyly to jen zprávy, webináře a školení pro zákazníky – v týmu jsme pravidelně mívali, a ještě míváme, „odpolední kávičky“, kdy se seznamujeme s novinkami v systému, neformálně prohovoříme a diskutujeme věci, které nás trápí a můžeme je udělat lépe. Běžně takto komunikujeme i se zákazníky a věřím, že spousta z vás si to s námi již vyzkoušela.

MW: (smích) Jen doplním, že já byl na začátku velký skeptik k akcím typu eJezerka – tedy dvoudenní program online prezentací. Nicméně formát hodina až dvě týdně v pravidelném čase s proložením odborných webinářů mi smysl dávala vždy. No, všichni jsme se museli hodně naučit. A já se rád nadchnu pro cokoli, co považuji za smysluplné, efektivní. Ale je pravda, že tady mi to trošku trvalo (smích).

Moc děkuji za zmínku o novinářském okénku, rádi jsme do toho s vámi šli. Když vám to tak jde a jste tak rozjetí – budete v ATC Zprávách pokračovat, i když bude situace už příznivější pro osobní setkávání?

MW: Uvidíme. Nic nám v tom nebrání, ale preferujeme hlavně akce, kde se budeme osobně potkávat. Vše ukáže čas – nechme se všichni překvapit.

Myslíte si, že se v dohledné době dočkáme osobních setkání? Přece jen Seč i ostatní vaše akce byly legendární…

MW: ANO, ANO, ANO! Věřím přes léto venkovním akcím a od září se chystáme i na akce vnitřní. Věřím, že bude omezení min. 100 lidí uvnitř. Testy a další případné požadavky rádi zajistíme. Máme celou řadu nápadů a pro bezpečné setkání uděláme i zázraky.

Bezpečnost a opatření, to s námi bude ještě dlouho. Jak vůbec celý tým ATC zvládal veškerá opatření a nové způsoby komunikace, které přišly s pandemií?

PV: Zmínil jsem se o tom již před chvílí – myslím si, že velmi dobře. Věřím, že pro spoustu kolegů to byla výzva a někdy i radost z nutného upgradu HW, umožnili jsme zaměstnancům vybavit si home office podobně jako pracoviště (speciální nabídka produktů domů za zvýhodněné ceny). Samozřejmě, ne všem práce z domova vyhovuje. Bylo dost kolegů, kteří chodili do práce denně, i když nemuseli.

Jaký měla z vašeho pohledu pandemie dopad na prodejní kanál obecně?

PV: IT prodejci se dokázali neuvěřitelně rychle adaptovat na novou situaci. Kupodivu nám narostla zákaznická báze, spousta mladých firem našla nový prostor na trhu, a to nejen v souvislosti se zvýšenou poptávkou po IT z důvodu pandemie a přechodu na práci z domova nebo distanční vzdělávání, ale i s ohledem na digitální způsob prodeje, mám na mysli SaaS (hlavně Microsoft CSP, Kaspersky atd.).

MW: Měli jsme i řadu projektů pro podporu online světa resellerů. Od automatické implementace platby platební kartou na stovkách webů přes akční mailingy určené koncovým zákazníkům ve jménu resellera až po 3D fotografie, které dáváme k dispozici a fotí se v našem skladu.

Máte pro resellery nějaké novinky? Můžete třeba říct více o softwaru Astra?

PV: Astra je stále jen naše interní označení, správně se náš portál jmenuje http://www.cloudservices4u.cz/. Jednoduše a přehledně vidí každý uživatel správu svých zákazníků, aktivované služby, termíny expirací, může online služby ovládat, zapínat, vypínat atd. Naše řešení také umí vystavovat faktury koncovým zákazníkům jménem prodejce a kompletně zastřešit celý proces SaaS. Dále jsme s Epsonem spustili prodej tisku jako služby, máme na to dedikovaného specialistu Lukáše Rečka a připravujeme implementaci do portálu. Společně se společností Rentalit jsme spustili možnosti prodeje HW jako služby a implementujeme přímo možnosti do ww.atcomp.cz. Jsem překvapený, jaký ohlas to vyvolalo a kolik máme k tomuto řešení dotazů a už i prodejů.

MW: K Astře doplním jediné – je to systém, který vznikl a je neustále laděný na základě požadavků resellerů. Tedy je přesně na míru prodejcům.

Co vaše další aktivity a podpora resellerů, co nabízíte navíc ve svém eBusiness řešení?

MW: Pozor, máme skvělou novinku! Novou funkci na svém webu atcomp.cz, které říkáme Náhradník. Vyberete si nějaký produkt a pak stiskem tlačítka „Náhradník“ uvidíte řadu dalších podobných produktů. Systém sám rozlišuje prioritu – například u NTB výdrž baterie jako důležitější oproti jiným parametrům. Systém stále zdokonalujeme. Na Náhradníka jsme pyšní a chystáme ho i implementovat i na další weby, eKatalogy a další řešení.

Když se přesuneme z virtuálního prostoru do toho reálného – nedávno jste zrekonstruovali celou ostravskou pobočku. Jak teď vypadá a co všechno se změnilo?

MW: Tak teď se Petr může vyřádit (smích). Je to krásné dílo našeho náčelníka Aleše Kilnara, kterého tímto zdravíme.

Tak prosím Petře, teď ty, směle do toho!

PV: Nové pracovní prostředí je jedním slovem nádherné. Stále ještě přicházím s nápady, jak jej vylepšit. Naše pracovní stoly, nádherné „vzdušné a horské“ zasedačky lákají k jednáním se zákazníky či ke kreativním týmovým diskuzím nejenom svými názvy Smrk, Lysá Hora, Kněhyně, Ondřejník atd. Jídelna a oddychové zóny zajistí pro nás všechny možnost si dát krátkou přestávku na skvělý oběd či kávu. A zlatou tečku dělá náš krásný park a venkovní sportoviště s oddychovou zónou.

Rád bych vás všechny pozval k nám na diskuzi či detailní představení ATC. Pokud máte zájem, pište přímo na můj e-mail.

Až k vám přijdou reselleři na návštěvu a budou obdivovat nové prostory, můžete s nimi rovnou probrat aktuální trendy. Co momentálně považujete za největší trendy, které by neměli resellerům uniknout?

PV: Trendy jasně souvisí s XaaS – tedy čímkoliv jako služba. V nabídce máme v podstatě kompletní řešení HW a SW jako služby, jak jsem již zmiňoval. ATC pojištění a prodloužení záruky na pár kliků je stále unikátní řešení, které jednodušeji v jiné distribuci nenaleznete. Pro zajištění bezpečnosti vašich

dat a přístupů na portály ATC připravuje dvoufaktorovou autentifikaci, zatím volitelně (v případech přístupu na www portály v Evropě dochází k čím dál většímu počtu prolomení přístupu, slabých hesel a objednání zboží jménem resellera do výše, kterou mají povolenou kreditem a dodání do cizích rukou). Dále propojení našeho webu s vašimi účetními systémy, EDI atd. Máme nové mobilní aplikace ATC a ATC Events na iOs a Androidu, připravujeme další řešení atd. Je toho skutečně velmi mnoho a není asi prostor zde vše vyjmenovat.

MW: Jen doplním oblíbená témata z poslední doby, trošku i podle sledovanosti webinářů: Windows Virtual Desktop a cloudové služby jako takové, elektronické licence od A do Z. Ano, jsme zpátky u naší Astry. A samozřejmě velmi v kurzu je a stále roste gaming. Letos se hodně zvedly i tablety a sexy je samozřejmě celé telco.

Teď trochu z jiného soudku… V poslední době se objevily kybernetické útoky na některé distributory, kteří u nás působí… Jak je na tom ATC s kybernetickou ochranou?

MW: Předně je to hrozné a je nám líto všech postižených. Nikdy, opakuji NIKDY, jsme neměli tendenci využít situace. Naopak, vždy jsme drželi pěsti, aby se poškozená firma dostala co nejrychleji do provozního režimu.

PV: Je to problém této doby, bohužel se týká nás všech. Děláme vše, co umíme, abychom rizika co nejvíce eliminovali. Jsme si vědomi důležitosti této problematiky a snažíme se ji nepodcenit.

Pánové, já vám moc děkuji za skvělý rozhovor a informace. Je zde ještě něco, co byste chtěli vzkázat našim čtenářům?

MW: Na závěr bych chtěl poděkovat všem resellerům za přízeň, která nás nabíjí a nutí vymýšlet nové a nové projekty, aby vše fungovalo, jak má, a IT trh tak byl v Česku skvěle vyladěný. Velké uznání a díky patří též vám všem v Reseller Magazinu za to, jak skvělou práci děláte. A klíčem ke všemu, o čem jsme zde povídali, je celý tým AT Computers. Bez něj by to nešlo. Nedávná doba nám ukázala, že nás jen tak něco nerozhází. Klobouk dolů před vámi! A jak zpravidla končím každé ATC vysílání: „Buďme vděčni za to, v jakém byznysu se nacházíme.“ Držte se a brzy na viděnou!

PV: Přidávám se k Martinovi a děkuji každému našemu zákazníkovi, malému, velkému, i tomu nejmenšímu. Bez denní práce a vzájemné komunikace bychom nikdy nemohli fungovat a prodávat. Chceme skutečně pracovat, jak nejlépe je možné. Pokud máme rezervy ve své činnosti, produktech, v čemkoliv, budeme moc rádi za jakýkoliv komentář – pište i přímo mně či Martinovi do e-mailu, samozřejmě využívejte i naše obchodníky. A musím poděkovat i všem kolegům ze všech oddělení z ATC. Vyzdvihuji mimořádné nasazení týmu logistiky, který celé pandemické období zvládl bez jediného zaváhání. A na závěr se přidávám s poděkováním i vám v Reseller Magazinu za skvělou spolupráci s námi.

Profilová karta firmy

AT Computers

AT Computers

Už od roku 1998 jsme spolehlivým distributorem s nejširším portfoliem nabízeného zboží a služeb v oblasti výpočetní techniky a telekomunikace, a s největším obratem na česko-slovenském IT trhu. Zároveň jsme největším českým výrobcem osobních počítačů. Na Slovensku působíme prostřednictvím sesterské firmy AT Computer a jsme součástí polské skupiny AB, která je kótována na Varšavské burze - společně tvoříme největší distribuční holding středoevropského regionu a jsme v…

Více informací na profilové kartě společnosti